Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقرار ۱۰ موکب پزشکی در تهران،تشکیل ۲ هزار و ۱۳۲ پرونده تخلف در زمینه انبار‌های مواد بهداشتی و ماسک، برخورد دستگاه قضا با محتکران ادامه دار باشد، آمادگی نزاجا برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، استقرار ۱۰ موکب پزشکی در تهران،تشکیل ۲ هزار و ۱۳۲ پرونده تخلف در زمینه انبار‌های مواد بهداشتی و ماسک، برخورد دستگاه قضا با محتکران ادامه دار باشد،  آمادگی نزاجا برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۹ اسفند ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل ۲ هزار و ۱۳۲ پرونده تخلف در زمینه انبار‌های مواد بهداشتی و ماسک

« سید یاسر رایگانی » شب گذشته (یکشنبه 18 اسفند) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر شیما به ارائه توضیحاتی درباره روند نظارت سازمان تعزیرات حککومتی بر انبارهای مواد شوینده و ماسک پرداخت و  گفت: ۱۰۰ درصد ظرفیت گشت‌های تعزیرات برای کشف انبار‌های مواد بهداشتی و ماسک فعالیت می‌کند.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به انجام ۷ هزار و ۸۰۰ بازرسی تاکنون توسط ۱۵۰۰ گروه با همکاری وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و وزارت صمت گفت: مجموع این بازرسی ها  منجر به تشکیل ۲ هزار و ۱۳۲ پرونده شده است که نشان می‌دهد در این حوزه عده‌ای در پی سودجویی هستند.

 

وی از  کشف حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ماسک خبر داد و با بیان اینکه بخشی از این اقلام در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است، گفت: باقی این اقلام به هیئت امنای ارزی (وزارت بهداشت) تحویل شده و کار تحویل اقلام کشف شده در کمترین زمان و بدون فوت وقت انجام می‌گیرد.

 

برخورد دستگاه قضا با محتکران ادامه دار باشد

یحیی کمالی پور در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری دادگاه برخی از محتکران ماسک و مواد بهداشتی گفت: ممکن است برای کشورهای مختلف شرایط بحرانی پیش آید و اقدامات مختلفی برای عبور از بحران ها در کشورها انجام می شود و هر اقدامی که در راستای حل بحران و‌ مشکل نباشد قطعا اقدام علیه امنیت کشور است چرا که به کشور و مردم آسیب می زند.


نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط فعلی ما شاهد یک نوع بیماری و ویروس ناشناخته هستیم که اکثر کشورها را دچار مشکلات فراوان کرده است و قطعا برای عبور از چنین بحرانی همه باید همکاری کنند. اینکه عده ای افراد سودجو با احتکار ماسک و مواد بهداشتی با جان ‌‌سلامت مردم بازی می کنند قطعا کاری غیر انسانی است.

 

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا باید برخورد دستگاه قضایی با این افراد قاطع و صریح باشد، اینگونه اقدامات سلامت مردم ،امنیت و همچنین  سلامت روانی جامعه را تهدید می کند و برخورد با این اقدامات باید بدون هیچ‌گونه مماشاتی باشد.

 

وی ادامه داد: اگر قاضی چنین پرونده های تشخیص دهد و با ادله و مدارک و مستندات به این نتیجه برسد که اقدام این افراد سلامت مردم و امنیت روانی جامعه را تهدید کرده است حتی می تواند برای این افراد حکم اعدام تعیین کند،با جان و سلامتی مردم برای کسب سود و منفعت شوخی بردار نیست و‌قطعا حاکمیت برای برخورد با چنین افرادی مصمم است.

 

آمادگی نزاجا برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور

امیر سرتیپ نوذر نعمتی اظهار داشت: نیروهای مسلح در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده ارائه هرگونه خدمات به هموطنان برای شکست این ویروس منحوس هستند.


وی ادامه داد: هموطنان باید بدانند که رسانه‌های معاند و برخی‌ها در فضای مجازی به دنبال ایجاد رعب و وحشت در جامعه هستند؛ لذا از مردم می‌خواهیم به این موضوعات توجهی نداشته باشند و اطلاعات خود را از طریق مراجع رسمی دریافت کنند.


جانشین فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش با گستردگی خود در سطح کشور و بهره‌گیری از تجهیزات و توانمندی نیروی انسانی، خود را در خط مقدم مقابله و مبارزه با این ویروس می‌داند و نیروهای ما امروز با به‌کارگیری تجهیزات لازم، کار ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری را انجام می‌دهد.


امیر سرتیپ نعمتی گفت: خوشبختانه با کارهای پیشگیرانه و اقدامات درمانی تا به امروز مورد مثبتی از ویروس کرونا در بین کارکنان پایور و وظیفه خود نداشته‌ایم و این خودش جوابی است به کسانی که به دنبال ایجاد حاشیه و شایعه‌سازی هستند.


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در قم افزود: نیزوی زمینی ارتش این آمادگی را دارد که در صورت نیاز در استان‌های دیگر هم بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کند.

 

استقرار ۱۰ موکب پزشکی در تهران در مناطق پرتردد برای مبارزه با کرونا

میر یحیی نرج آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جذب نیروهای مردمی متخصص در گروه پزشکی و پرستاری برای مبارزه با کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا قرارگاه مرکزی بسیج دانشجویی مبارزه با کرونا در تمام استانها تشکیل شد و کمیته تخصصی هر یک از استانها فراخوان جذب نیرو در هر استان را اعلام کرد تا نیروهای داوطلب مردمی  برای امر درمان ثبت نام کنند.

 

مسئول کمیته نیروی تخصصی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا سازمان بسیج دانشجویی افزود: با توجه به درگیری ۱۰ استان با این ویروس ، قریب به ۱۰۰ نفر در استان های دیگر ثبت نام کردند که در مجموع این نیروها در استانهای کمتر درگیر تجمیع شده و به استان هایی که نیازمند تامین نیرو هستند اعزام می شوند.

 

نرج آبادی ادامه داد: در موضوع تخصصی این بیماری نیز بسیج دانشجویی نیروهای متخصص خود را در سامانه ۴۰۳۰ ساماندهی کرده تا پاسخگوی نیاز مردم باشند.

 

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: قم، گیلان، اصفهان، خراسان رضوی از جمله استانهایی هستند که تقاضای جذب نیرو داشتند.

 

ستاد مقابله با کرونا باید قدرت کافی داشته باشد

علی لاریجانی در جلسه‌ای که امروز دوشنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و جمعی از نمایندگان مجلس به منظور بررسی آخرین تحولات و اقدامات انجام شده در مقابله با بیماری کرونا در صحن پارلمان برگزار شد، اظهارداشت: مسئله کرونا در کشور ما ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد و به رغم آن که تمهیداتی در مقابله با شیوع آن صورت گرفته بود، ولی متاسفانه از یکی دو استان فراتر رفت.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: البته ریشه‌های موضوع و این که این بیماری چگونه به بخش‌های مختلف تسری یافته است، از سوی وزیر بهداشت شناسایی شد،  لذا تدابیری اندیشیدند و ستاد اصلی این کار در وزارت بهداشت نیز مسوولیت مدیریت این موضوع را به عهده گرفت.

 

لاریجانی با بیان این که ستاد ملی مقابله با کرونا باید از قدرت کافی برخوردار باشد، ادامه داد: بر همین اساس در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد که تمام بخش‌ها از تصمیم این ستاد ملی تبعیت کنند.

 

وی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در مقابله با شیوع این بیماری انجام شد، گفت: بیش از ۱۰۰ کشور درگیر موضوع ویروس کرونا شده‌اند که هم تبعات بهداشتی و هم مسائل اقتصادی دارد و تمام تلاش بر این است که ستاد ملی مقابله با کرونا توفیق پیدا کند.

 

راه اندازی قرارگاه دائمی شفا در سپاه برای مبارزه با کرونا/تعداد زیادی تخت نقاهتگاه در اختیار ستاد مقابله با کرونا در تهران قرار می گیرد

سردار علی فدوی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران پیرامون اقدامات سپاه و بسیج برای مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: برای مبارزه با بیماری‌هایی مانند کرونا قرارگاهی دائمی در سپاه به نام شفا راه اندازی شده است و درباره همه امورات، امکانات و توانمندی‌های انسانی سپاه و بسیج برای کمک به این موضوع در این قرارگاه تصمیم گیری می شود.

وی افزود: علاوه بر این با قرارگاه کشوری مقابله با کرونا که به ریاست وزیر بهداشت است نیز همکاری و تعامل وجود دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: همچنین از امروز تعداد زیادی تخت نقاحتگاه توسط سپاه در اختیار مجموعه‌های تخصصی با مسئولیت آقای دکتر زالی قرار خواهد گرفت تا بیمارانی که دوره بیمارستان را طی کردند و باید در مجموعه‌ای قرار گیرند تا بهبود کامل پیدا کنند و ناقل نباشند، در این مجموعه باشند.


سردار فدوی در خصوص اقدامات سپاه در استان گیلان نیز تاکید کرد: پس از اعلام وزارت بهداشت نیروی دریایی سپاه نیز یک بیمارستان سیار را در آنجا مستقر کرده و علاوه بر آن سپاه قدس استان گیلان هم از ابتدا در صحنه حاضر بوده است.

 

مسئولان پشتیبانی از افسران و سربازان خط مقدم مقابله با کرونا را در اولویت قرار دهند

آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و اعیاد رجبیه، ایام البیض را بهترین فرصت برای دعا و تضرع به درگاه خدا و طلب خیر برای امت اسلام و رفع بلایا از بلاد اسلامی دانست.


رئیس قوه قضاییه شیوع ویروس کرونا را از بلایا و مصائب امروز جهان دانست و از مجاهدت‎های خادمان عرصه بهداشت و درمان کشور که با ایثار و ازخودگذشتگی وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شده‎اند، و همچنین نیروهای مردمی پشتیبان آنها در بخش‎های مختلف کشوری و لشکری قدرانی کرد.


آیت‎الله رئیسی افزود: در میدان جنگ، نیروهای رزمنده در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارند و نیروهای بسیاری نیز در پشت جبهه آنها را یاری می‎دهند و الآن هم کادر درمانی و بهداشتی ما به عنوان افسران و سربازان میدان جنگ با ویروس کرونا نیازمند حمایت هستند.


رئیس قوه قضاییه با اشاره به حضور وزارت بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا و تأکید بر لزوم کمک همه جانبه به این وزارتخانه، تأکید کرد: در جبهه جنگ هم کار کسی که در خط مقدم مشغول رزم است، تأمین ادوات و پشتیبانی نبوده و این امر بر عهده مجموعه‎ای به نام پشتیبانی است. امروز هم لازم است مسئولیت تأمین نیازهای لجستیکی و بهداشتی مراکز درمانی توسط مراکزی غیر از وزارت بهداشت صورت گیرد تا این وزارتخانه بر مأموریت‎هایش در عرصه بهداشت و درمان مترکز شود.


در این جلسه، دکتر مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی به ارائه گزارشی پیرامون روند مقابله با ویروس کرونا در کشور پرداخت و از پیشنهاد شعار همگانی "#درخانه_می‎مانیم_تا_کرونا_را_شکست_دهیم" به عنوان شعار اصلی پویش مقابله با کرونا خبر داد و بر لزوم تشکیل یک ستاد مشترک در سطح عالی اجرایی برای مقابله متمرکز، موثر و موفق برای ریشه‎کنی ویروس کرونا تأکید کرد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مبارزه با کرونا مقابله با کرونا خط مقدم مقابله برای مبارزه برخورد دستگاه وزارت بهداشت ویروس کرونا خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با نیروهای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان مرکزی اظهار کرد: سلاح اثرگذار نیروهای مسلح، انگیزه‌های دینی و معنوی است و اخلاق‌مداری و تعهد ویژگی مهم این قشر جامعه است.

وی امنیت و اقتدار ایران اسلامی نتیجه قدرت و سلامت نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی در منطقه درخشان است.

امام جمعه اراک افزود: خودسازی نیروهای مسلح موجب تداوم ویژگی‌های نظیر اخلاق مداری و صداقت در زمان دشواری‌ها می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: برخی اقشار جامعه مانند نیروهای مسلح، معلمان، اساتید دانشگاه و علمای دینی باید در شب زنده داری، ایثار و فداکاری پیش قدم دیگر افراد جامعه باشند.

وی با تاکید بر شناخت نقاط قوت و ضعف دشمنانی نظیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای مسلح باید نسبت به تمام نقاط ضعف دشمن، محل موشک‌ها، شناسایی نقاط حساس و پایگاه‌ها آگاهی داشته باشد تا در زمان مناسب دشمن را غافلگیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آمادگی نیروهای نظامی و تجهیزات تسلیحاتی با هدف دفاع کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه را در گام دوم انقلاب اسلامی ضروری عنوان کرد و گفت: حرکت در مسیر انقلاب اسلامی به آمادگی روزافزون نیاز دارد.

وی با اشاره به تأثیر و نقش ارزشمند فداکاری نیروهای مسلح و تلاش آنها برای حفاظت از آرمان‌ها و مرزهای کشور گفت: دولت باید به وضعیت مسکن نیروهای مسلح رسیدگی کند.

کد خبر 6095059

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس