Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@03:05:45 GMT

«خبر بد» برای زمین خواران: منطقه قرمز پایتخت تعیین شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۸۰۳۸

آفتاب‌‌نیوز :

نعمت الله ترکی اعلام کرد: اطلس نقاط بحرانی استان تهران تدوین شده است و برای تصویب نهایی منتظر تشکیل جلسه شورای عالی آمایش کشور هستیم که علت تاخیر در برگزاری آن پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: در این اطلس استان تهران به 5 منطقه تقسیم شد و تمامی قلمروهای مناسب و نا مناسب در 3 پهنه دسته بندی و به پهنه مجاز، مشروط و ممنوع تعیین و نشانه گذاری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت تهران اظهار کرد: در پهنه مجاز محدوده شهر و روستا تعیین شده و در پهنه مشروط با رعایت اصول و مقررات و قوانین امکان اجرای فعالیت و ساخت و ساز وجود دارد اما در پهنه ممنوع خط قرمزهای استان تهران در سند آمایش تعیین شده یعنی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی است و به سرعت باید تخریب شود.

ترکی گفت: برای نخستین بار است که ابزار قانونی محکمی برای مقابله با حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران تعریف شده و به نوعی جرم انگاری شده است. فرقی هم ندارد که تخلف را دهیار یا شهردار و یا شرکت و نهاد دولتی و غیردولتی انجام داده باشند. وقتی تخلف در منطقه ممنوع رخ می دهد جرم محسوب شده و به سرعت برخورد خواهد شد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ این اطلس و همچنین اجرای کامل طرح کاداستر و داشتن ابزارهایی مانند GIS شاهد کمترین مورد زمین خواری و تصرف غیرقانونی و تغییرکاربری های غیرمجاز در استان تهران خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زمین خواری استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد

به گزارش پارس نیوز، ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.

 اخیرا هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

پیگری‌های خبرنگاران از یک منبع آگاه درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و به گفته این منبع امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد.

وی درباره بازیگرانی که در این فصل حضور ندارند گفت: در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

لوکیشین جدید برای فیلمبرداری پایتخت

لازم به ذکر است مدتی قبل یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت از لوکیشینی برای ساخت فصل جدید این سریال بازدید کرده است.

بعد از انتشار این خبر هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳

اخیرا نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» به خبرنگار فارس گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟

وی افزود: آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟

۶ فصل پایتخت ساخته شده که آخرین فصل آن مربوط به سال ۹۹ بوده است از ساخت آخرین فصل این سریال حواشی زیادی نسبت به ساخت فصل بعدی به وجود آمده که هنوز سرانجام ساخت این سریال مشخص نیست.

در آخرین فصل از این سریال محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و ... به ایفای نقش پرداخته بودند.

  منبع : فارس              

دیگر خبرها

  • آنچلوتی آدامس می‌جود چون سیگار ممنوع است!‏
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !