Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:36:08 GMT

مجله خبری- تصویری «نگاه» آموزش و پرورش راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۸۰۶۱

مجله خبری- تصویری «نگاه» آموزش و پرورش راه‌اندازی شد

به گزارش روز دوشنبه  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «نگاه» به رویدادهای آموزش‌وپرورش، عنوان نشریه‌ای است که به مدت ۳۰ سال منتشر شده و در بین مدارس و ادارات آموزش و پرورش، توزیع می‌شده است و درزمانی که خبررسانی در فضای آموزش‌وپرورش به شکل کنونی وجود نداشته، سعی کرده تا در انتشار اخبار این حوزه، نگاه تخصصی به حوزه آموزش‌وپرورش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تدریج و با حضور نشریات مختلف در حوزه رسانه‌ای کشور این مسئولیت از عهده نشریه «نگاه» کمتر شد و در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع، نشریه «نگاه» به‌صورت الکترونیکی به آدرس negah.medu.ir منتشر شد.

نشریه «نگاه» با توجه به اهمیت فرایند اطلاع‌رسانی و تأکید بر پاسخگویی به نیازهای مخاطبان قصد دارد، برای توسعه و تقویت آموزش‌وپرورش و تعامل دوسویه و مؤثر با مخاطبان و در راستای افزایش پاسخگویی به افکار عمومی، با رویکردی جدید به این حوزه فعالیت‌های خود را از سر گیرد.

نظام چندرسانه‌ای برای ترکیب و ارائه متن، تصویر، صوت و ویدئو از طریق ابزارها و پیوندهایی به مخاطبان امکان راهبری، تعامل، خلاقیت و ارتباط می‌دهد و در این راستا مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در نظر دارد از نظام چندرسانه‌ای به‌صورت مکمل در امر اطلاع‌رسانی و تبیین برنامه‌ها و اقناع افکار عمومی به‌عنوان یک رسانه برتر، اثرگذار و متناسب با ذائقه مخاطبان استفاده بهینه کند.

بر این اساس، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی باهدف بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای موجود، بر اساس رویکردهای جدید و استفاده از تجارب گذشته، با معرفی مجله تصویری، تحلیلی و آموزشی «نگاه» را در راستای روابط عمومی چندرسانه‌ای به جامعه مخاطبان آموزش‌وپرورش،‌ امیدوار است؛ با حمایت و پشتیبانی بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش، بتواند از آن، برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت استفاده بهینه ببرد.

مهم‌ترین اهداف مجله تصویری، تحلیلی و آموزشی «نگاه» به شرح زیر است:

- اعلام مواضع رسمی وزارت آموزش‌وپرورش توسط وزیر، اعضای شورای معاونان و مدیران ارشد

-پاسخگویی به شبهات رسانه‌ای از طریق فرایند اطلاع‌رسانی توسط مدیران ارشد

-بازتاب نظرات ذی‌نفعان وزارت آموزش‌وپرورش شامل معلمان، دانش آموزان، خانواده‌ها، صاحب‌نظران، انجمن‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی

-مستندسازی فعالیت‌های انجام‌شده در آموزش‌وپرورش از طریق تهیه گزارش‌های خبری و تصویری با حمایت بخش‌های مختلف ستادی

-اجرای میزگردهای تخصصی در خصوص بررسی موضوعی چالش‌ها و شبهات رسانه‌ای با همکاری مدیران و اصحاب رسانه

مجله تصویری، تحلیلی و آموزشی «نگاه» برای غنای خود و استفاده از نظرات ذی‌نفعان آموزش‌وپرورش همواره خود را نیازمند حمایت همه مخاطبین خود اعم از معلمان فرهیخته، دانش آموزان عزیز و اولیای محترم می‌داند و ازاین‌رو از همه مخاطبان دعوت می‌کند تا با ارائه نظرات و پیشنهادهای خود به آدرس negah@medu.ir ما را در افزایش غنای این نشریه همراهی کنند.

برچسب‌ها مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش وپرورش اطلاع رسانی وزارت آموزش روابط عمومی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد

                                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه روایت اقدامات انجام گرفته در دولت برای مردم لازم و ضروری است اظهار داشت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد، و مسئولان مقایسه‌ای از آمار عملکرد دولت را به مردم ارائه دهند.

وی عنوان کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، الان حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است .

خلجی با اشاره به اینکه وظیفه ما امیدآفرینی و اعتماد سازی است، عنوان کرد: ما رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی در ادامه مطرح کرد: پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشور‌های خارجی، قابل توجه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه هر مدیر مسئول اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است عنوان کرد: باید طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی با عنوان اینکه باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد