Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، مهم‌ترین تغییری که در نگاه اول در سری دوم مسابقه به چشم می‌خورد، وسیع‌تر شدن صحنه رقابت و فضای استودیو است، اما تغییرات «عصر جدید» تنها به ظاهر مسابقه محدود نمی‌شود. در سری دوم، روند مسابقه و سبک رأی دادن داوران سه تغییر مهم و مثبت داشته است که حساسیت و جذابیت این دوره را بیشتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مطلب، درباره این سه تغییر و تأثیر آن‌ها در مسابقه می‌خوانید.

1- چالش میان مربیان و داوران

اگر سری اول «عصر جدید» را دیده باشید، می‌دانید که شرکت‌کنندگان بعد از مرحله راستی‌آزمایی و قبل از ورود به مسابقه اصلی، در رشته خاص خودشان توسط مربیان مختلف، تحت آموزش‌هایی قرار می‌گیرند. این بار هم طبق روال قبل، این مربیان در کنار شرکت‌کنندگان حضور دارند، منتها با یک تفاوت مهم. در سری جدید، مربی هر شرکت‌کننده می‌تواند در صورت مخالفت با رأی یکی از داوران، استدلال و توضیح خودش را با احسان علیخانی مطرح ‌کند، اگر علیخانی دلایل او را پذیرفت، در این مرحله تماشاچیان باید مخالفت یا موافقت خود را با نظر داور مد نظر اعلام کنند. البته در آخر این داور است که رأی نهایی‌ خود را اعلام می‌کند، یا تصمیم به تغییر آن می‌گیرد یا روی رأی خود پافشاری می‌کند. با فضایی که برای اعلام استدلال مربیان به آن‌ها داده شد، در سری جدید چالش و تعاملی میان او و داوران شکل خواهد گرفت که این فضای چالشی به جذابیت مسابقه و رقابت‌ کمک خواهد کرد.

2- صعود عادلانه‌تر به مرحله دوم

مهم‌ترین تغییری که در مرحله اول مسابقه اتفاق افتاده، مربوط به انتخاب برندگان هر قسمت است. سری قبل داوران باید در پایان هر قسمت، یک نفر را برنده اعلام می‌کردند اما در سری جدید لزومی ندارد حتما تعداد مشخصی برنده به مرحله بعد راه پیدا کنند. یعنی داوران می‌توانند در هر قسمت بین صفر تا چهار شرکت‌کننده را به عنوان برنده اعلام کنند. اگر به خاطر داشته باشید، در سری قبل، بعضی قسمت‌ها همه شرکت‌کننده‌ها اجرای خوبی داشتند و وجود محدودیت انتخاب یک برنده باعث می‌شد، ناچارا بعضی شرکت‌کننده‌های خوب حذف شوند. در بعضی قسمت‌ها هم اجراها چندان تعریفی نداشتند و همان لزوم انتخاب یک برنده، باعث می‌شد اجراهای با کیفیت متوسط یا زیر متوسط، از هم‌گروهی با شرکت‌کنندگان ضعیف شانس بیاورند و به مرحله دوم صعود کنند، به این ترتیب رفع محدودیت در انتخاب برندگان هر قسمت، باعث شده عدالت میان شرکت‌کنندگان بهتر اجرا شود و البته کار استعدادها هم برای صعود به مرحله دوم، کمی سخت‌تر شود.

3- زنگ طلایی به جای کارت طلایی

در سری جدید مسابقه، «زنگ طلایی» جای کارت طلایی را گرفته و قانون اعطای آن به شرکت‌کنندگان هم فرق کرده است. احسان علیخانی و داوران، هرکدام می‌توانند یک بار، برای یک شرکت‌کننده، زنگ طلایی را به صدا دربیاورند و او را مستقیم، بدون این که لازم باشد در مرحله دوم با دیگر شرکت‌کنندگان رقابت کند، به مرحله نیمه‌نهایی بفرستند. این که چنین شانس بزرگی باید نصیب کدام یک از شرکت‌کنندگان شود، حساسیت داوری میان استعدادها را بالا می برد و هر پنج نفر باید دقت زیادی برای به صدا درآوردن این زنگ سرنوشت‌ساز طلایی داشته باشند.

«ایران»‌و‌«اتفاق»‌رونمایی‌شدند

نخستین قسمت برنامه‌های سام درخشانی و رضا رشیدپور چه کیفیتی داشت؟

در آخرین روزهای هفته گذشته، از دو برنامه جدید تلویزیون یعنی مسابقه «ایران» در شبکه یک و برنامه «اتفاق» در شبکه 3 رونمایی شد. «ایران» پس از «پنج ستاره»، دومین مسابقه در حوزه اطلاعات عمومی است که به تازگی به جدول پخش تلویزیون اضافه شده و «اتفاق» آمده تا آخر هفته‌ها جای خالی یک برنامه شبانه را در شبکه 3 پر کند. سام درخشانی اجرای مسابقه «ایران» را برعهده دارد و رضا رشیدپور در مقام مجری «اتفاق» به تلویزیون بازگشته است. به بهانه آغاز پخش این دو برنامه، قسمت اول هرکدام از آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

ایران

حضور هاشم رضایت تهیه‌کننده مسابقه «برنده باش»، به عنوان تهیه‌کننده «ایران»، محتوای اطلاعات عمومی و راهیابی از طریق اپلیکیشن به مسابقه تلویزیونی، یاد «برنده باش» را در ذهن تداعی می‌کرد، اما «ایران» از لحاظ ساختار به کل با «برنده باش» و بسیاری از مسابقات اطلاعات عمومی تلویزیونی، متفاوت است. شرکت‌کنندگان در «ایران» به صورت گروه‌های پنج نفره حاضر و هرکدام از آن ها به نوبت وارد رقابت می‌شوند. در وسط صحنه مسابقه «ایران»، صفحه نمایشگری وجود دارد که سؤالات و پاسخ‌ها روی آن دیده می‌شود و شرکت‌کنندگان با حرکت روی فضایی که زیر پایشان قرار دارد پاسخ خود را انتخاب می‌کنند. شرکت‌کننده‌ها باید پنج بازی را انجام بدهند تا در نهایت برنده مسابقه مشخص شود. این ساختار روند مسابقه را در نوع خود متنوع و سرگرم‌کننده‌ کرده است. سام درخشانی در مقام مجری، تعامل صمیمانه و خوبی با شرکت‌کنندگان دارد و حتی از ویژگی شوخ‌طبعی خود هم در اجرا استفاده مناسبی می‌کند اما او در کلیت اجرا نمی‌تواند به اندازه کافی مسلط یا بدون اشتباه عمل کند و در این مسابقه انگار بیشتر نقش یک مجری را بازی می‌کند. جایزه مسابقه «ایران» هم در راستای هدف مسابقه، 22 میلیون تومان پول نقد، کمک‌ هزینه سفر در ایران است.

اتفاق

برنامه «اتفاق» جزو برنامه‌های گفت‌وگومحور به حساب می‌آید، اما قالب و ساختار آن تفاوت‌هایی با برنامه‌های گفت‌وگومحور معمولی دارد. بنابر آن چه در قسمت اول برنامه دیدیم، قرار است در هر قسمت، یک موضوع خاص مطرح شود و با استفاده از شخصیت‌هایی که به «اتفاق» می‌آیند از جنبه‌های گوناگون به آن پرداخته شود. مثلاً در قسمت اول از نگاه یک بدلکار، گردشگر، پلیس جنایی و مستندساز که هرکدام در حوزه خود، با ترس روبه‌رو شده بودند، به مسئله ترس پرداخته شده. تفاوت «اتفاق» با دیگر تاک‌شوها این جا به چشم می‌آید، مهمانان برنامه که لزوما چهره‌های شناخته‌شده ای نیستند، روی صحنه می‌آیند و درباره تجربه‌های خود سخنرانی می‌کنند. رضا رشیدپور هم در مواقع لزوم با فشردن زنگ، پرسشی را مطرح می‌کند. دکور عظیم برنامه، نورپردازی آن، موسیقی و صداهایی که در استودیو شنیده می‌شود، همه و همه به نوعی در خدمت اهداف برنامه هستند و مخاطب را با «اتفاق» همراه می‌کنند. هرچند که از حضور تماشاچیان در «اتفاق» استفاده می‌شود اما انتظار می‌رود حضور 700 نفری آن‌ها کارکرد موثرتری در برنامه داشته باشد. انتخاب رضا رشیدپور در مقام مجری برنامه هم انتخاب مناسبی بوده و جزو نقاط قوت «اتفاق» است. این برنامه پنج شنبه‌ و جمعه‌شب‌ها از شبکه 3 پخش خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رضا رشیدپور احسان علیخانی عصر جدید شرکت کنندگان رضا رشیدپور سری جدید شرکت کننده مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  سعید کمانی تهیه کننده مجموعه «خط روی خط»، در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنان خود درباره شکل گیری این برنامه گفت: شکل گیری این برنامه به این شکل نبود ولی برنامه به سمت یک برنامه ترکیبی و نمایشی پیش رفت از اول قرار نبود که برنامه طنز باشد و قرار بود که کار نمایشی برنامه کمتر باشد ولی باتوجه به اینکه بحث نمایش در شبکه کم بود، کار نمایشی این برنامه بیشتر شد.

کمانی درباره انتخاب موضوعات و داستان‌ها گفت: بر اساس نیازی که خومان در جامعه احساس می‌کنیم و مسئولیتی که روی دوش خود شهروندان است مثل اخلاق، مثل احترام به بزرگتر و حقوق شهروندی، که رعایت این مسایل حاکمیتی نیست و خودمون باید رعایت کنیم، به سمت این موضوعات رفتیم و تمام قسمتهای این مجموعه از این قبیل موضوعات است.

وی گفت: مجموعه «خط روی خط» در شصت قسمت تولید شده است که ۲۰ قسمت را خانم آل اقا و ۴۰ قسمت بعدی را محمدرضا خسروی کارگردانی کردند. یکی از جنبه‌های مثبت این برنامه این است که بازیگر جدید، نویسنده و کارگردان جدید داشتند که خود اینها دست اورد این برنامه است.

کمانی درباره نقش شفیعی جم هم گفت: قرار بود شفیعی جم تا آخر برنامه همراه باشد ولی به دلایلی بیماری که داشت در آن مقطع فقط در ۲۰ قسمت همکاری کردند و بسیار انرژی خوبی داشت در کار.

کمانی درباره تولید فصل های دیگر این مجموعه گفت: تولید فصل های بعدی به استقبال و حمایت مردم بستگی دارد، امیدوارم که مردم این برنامه را دوست داشته باشند و درخواست مردم باعث تولید فصل های بعدی خواهد بود.

هومن رمضانی بازیگر مجموعه «خط روی خط» هم در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره شخصیتی که در این مجموعه دارد گفت: شخصیت یک آدم شرور و فضول را بازی می کند. 

وی افزود: وقتی متنی به بازیگر داده می‌شود دیگر آن بازیگر خودش نیست و بسته به متن و داستان بازیگر خودش را با آن شخصیت وفق می دهد.

رمضانی درباره نحوه کار کردن گفت: یک کار گروهی انجام می دهیم و کارها با مشورت با کارگردان و بقیه بازیگر ها پیش می رود .

وی گفت: هر کاری که انجام می دهیم هم نقاط مثبت دارد هم نقاط منفی، بعد از انجام کار نگاه می کنیم و نقاط منفی کار را می بینیم و تلاش می کنیم برای قسمت های دیگر ایراد هایی که وجود دارد را برطرف کنیم و همه اینها با تمرینات بیشتر میسر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • ببینید | با خنده بگذریم از خنده نگذریم
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون
  • بهروز افخمی با «هفت» دوباره به آنتن تلویزیون می‌آید
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴