Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بعضی از افراد تصور می‌کنند کودکان و نوزادان، چون هنوز به سن قانونی نرسیدهاند، نیازی به تهیه بلیط سفر ندارند. اما حقیقت این است که برای سفر کودکان و نوزادان نیز قوانین و شرایط خاصی وجود دارد و این افراد نیز می‌بایست در بسیاری از سفر‌ها با پرداخت هزینه، بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شرایط سنی سفر این افراد و مقدار هزین‌های که می‌بایست برای هر سفر پرداخت کنند به چه شکل است؟ و آیا این هزینه‌ها با بهای بلیط بزرگسالان برابر است؟ برای پاسخ به این سوالات و دیگر دغدغه‌های خود در خصوص سفر فرزندانتان تنها کافی است تا با قاصدک ۲۴ در ادامه مطلب " نگاهی به قوانین مربوط به تهیه بلیط نوزادان و کودکان " همراه باشید.

سفر کودکان و نوزادان با هواپیما

شرایط و هزینه سفر کودکان و نوزادان با هواپیما در بلیط‌های سیستمی و چارتر متفاوت است. از این رو اگر شما بلیط هواپیما سیستمی را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که این نوع از بلیط‌ها دارای سه تعرفه نرخی می‌باشند. تعرفه اول یا همان تعرفه بزرگسال برابر با بهای کلی بلیط است. در این تعرفه تمامی افراد بالای ۱۲ سال، بزرگسال محسوب شده و می‌بایست ۱۰۰ درصد هزینه بلیط هواپیما را پرداخت نمایند. تعرفه دوم تعرفه کودک است و افراد ۲ تا ۱۲ سال را در برمی‌گیرد. شرکت‌های هواپیمایی برای این تعرفه به طور معمول ۲۵% تخفیف در نظر می‌گیرند و به کودکان نیز صندلی‌های جداگانه در کابین هواپیما اختصاص می‌دهند. افراد ۰ تا ۲ سال نیز نوزاد تلقی شده و بلیط هواپیما سیستمی آن‌ها مطابق با تعرفه سوم محاسبه می‌شود. این تعرفه برابر با ۱۰% بهای کلی بلیط است و صندلی به نوزادان تعلق نمی‌گیرد. بر این اساس شما می‌بایست به هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود تعداد مسافران را به تفکیک رده سنی آن‌ها به صورت صحیح در فیلد‌های مربوطه وارد نمایید تا محاسبه هزینه نهایی بلیط‌های سفر شما به درستی انجام گیرد.

اما در خرید بلیط هواپیما چارتر شرایط کمی متفاوت‌تر است. چرا که در بلیط‌های چارتر هواپیما تنها دو تعرفه نرخی وجود دارد که تعرفه نخست مربوط به بزرگسالان و تعرفه دوم مربوط به نوزادان است. از این رو در بلیط‌های چارتر تمامی افراد بالای دو سال بزرگسال محسوب شده و هزینه بلیط هواپیما به صورت کامل از آن‌ها دریافت می‌شود. بدین ترتیب افراد زیر دو سال نیز در تعرفه دوم یعنی تعرفه نوزادان قرار می‌گیرند و هزینه بلیط آن‌ها به صورت متفاوت و بدون اختصاص صندلی محاسبه می‌گردد. بدین ترتیب در بلیط‌های هواپیمای چارتر تعرفه‌ای به نام کودک وجود ندارد و قیمت این نوع از بلیط‌های هواپیما از این لحاظ با بلیط‌های سیستمی متفاوت است. در پایان یادآور می‌شویم که برای آمادگی بیشتر برای سفر با فرزندان خود می‌توانید از توصیه‌های گفته شده در مطلب " تجربه سفر هوایی با کودک؛ راهکار‌هایی برای یک پرواز آرام " کمک بگیرید.

سفر کودکان و نوزادان با قطار

در هنگام خرید اینترنتی بلیط قطار برای سفر نیز شرایط و هزینه‌ها برای کودکان متفاوت است. از این رو تمامی افراد بالای ۱۲ سال بزرگسال تلقی شده و موظف به پرداخت بهای کامل بلیط قطار می‌باشند. در صورتی که افراد ۲ تا ۱۲ سال یعنی همان کودکان، تنها باید نیمی از بهای بلیط قطار را بپردازند. البته بلیط قطار نیم بها تنها برای کودکان صادر نمی‌شوند و هزینه بلیط قطار جانبازان و خانواده‌های شاهد نیز با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌گردد. نوزادان یا مسافران زیر دو سال نیز تخفیف ۹۰ درصدی دارند و تنها باید معادل ۱۰ درصد از هزینه کلی بلیط قطار را پرداخت نمایند. هزینه‌ای که برابر با بهای بیمه مسافر است و از همه مسافران دریافت می‌گردد. بر اساس شرایط و هزینه‌های موجود، خرید اینترنتی بلیط قطار نیز نیازمند دقت و توجه کافی از سوی کاربران است. از این رو از خریداران محترم خواهشمندیم با درج صحیح تعداد مسافران در فیلد‌های مربوط به مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال، ما را در محاسبه درست هزینه‌های سفر خود یاری نمایند.

سفر کودکان و نوزادان با اتوبوس

همانطور که می‌دانید هواپیما و قطار تنها راه سفر با کودکان نیست و در مواردی نیز باید کودکان خود را با اتوبوس به سفر ببریم. اما آیا می‌دانید هزینه‌های سفر کودکان و نوزادان با اتوبوس به چه شکل است؟ در اتوبوس نیز همانند بلیط هواپیما چارتر تنها دو تعرفه نرخی وجود دارد با این تفاوت که قوانین موجود در رزرو آنلاین بلیط اتوبوس، افراد زیر ۵ سال را کودک تلقی کرده و باقی مسافران را بزرگسال می‌دانند. این قوانین می‌گویند که در تعرفه اول یعنی تعرفه کودکان، بهای بلیط اتوبوس با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه شده یا به عبارت دیگر افراد زیر ۵ سال نیازی به تهیه بلیط اتوبوس ندارد. در مقابل برای تمامی افراد بالای ۵ سال یا همان بزرگسالان، بلیط اتوبوس باید با بهای کامل خریداری شود. لازم به ذکر است که در اغلب وسایل نقلیه کودکان نمی‌توانند به صورت تنها سفر کنند و سفر آن‌ها می‌بایست حتماً با یک همراه بزرگسال صورت پذیرد. با این وجود در برخی از هواپیمایی‌ها شرایطی وجود دارد که مسافر می‌تواند با مطالعه آن شرایط و پر کردن فرم مربوطه، کودک بالای ۵ سال خود را بدون همراه به سفر بفرستد.

در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط سفر اعم از خرید بلیط هواپیما، رزرو آنلاین بلیط اتوبوس و قطار تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک ۲۴ بزنید یا از نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴ استفاده نمایید. شما در قاصدک ۲۴ همچنین می‌توانید انواع بیمه مسافرتی را نیز به صورت آنلاین خریداری نموده و حتی هتل مورد نظر خود در سراسر ایران را نیز اینترنتی رزرو نمایید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیروان خسروی جشنواره فجر دهه فجر تمامی افراد بالای بلیط هواپیما تهیه بلیط بلیط اتوبوس هزینه بلیط بلیط قطار هزینه ها قاصدک ۲۴ برای سفر ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان

سفر به دبی، نگین درخشان خاورمیانه، تجربه‌ای بی‌نظیر برای تمام اعضای خانواده، به خصوص کودکان خواهد بود. با وجود پارک‌های آبی هیجان‌انگیز، سواحل زیبا، مراکز خرید مدرن و جاذبه‌های تفریحی متعدد، دبی مکانی ایده‌آل برای کودکان در سنین مختلف است. برای اینکه کودکان نیز بتوانند از سفر به دبی لذت ببرند، نیاز به اخذ ویزای این کشور دارند. در این مطلب به طور کامل به شرایط اخذ ویزا دبی برای کودکان پرداخته و اطلاعات جامعی در مورد انواع ویزا، هزینه، مدارک و نحوه دریافت آن ارائه خواهیم کرد.

شرایط ویزای دبی برای کودکان

سفر به دبی، شهری مدرن و پرجاذبه، می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برای کودکان باشد. اما برای ورود به این کشور، کودکان نیز مانند بزرگسالان به ویزا نیاز دارند.

کودکان زیر 2 سال: کودکان زیر 2 سال در صورت همراهی با پدر و مادر و داشتن گذرنامه جداگانه، نیازی به ویزای دبی ندارند.

کودکان 2 تا 15 سال: کودکان 2 تا 15 سال برای سفر به دبی باید ویزای توریستی دریافت کنند.

کودکان بالای 15 سال: برای کودکان بالای 15 سال، قوانین ویزای دبی مشابه بزرگسالان اعمال می‌شود.

انواع ویزای کودکان

برای اینکه بتوانید در سفر به دبی کودکان خود را به همراه داشته باشید، می‌توانید یکی از انواع ویزاهای آن را دریافت کنید، که در ادامه معرفی می‌کنیم:

ویزای توریستی: رایج‌ترین نوع ویزا برای کودکان، ویزای توریستی است که به آنها اجازه می‌دهد تا 90 روز در دبی اقامت داشته باشند.

ویزای اقامتی: برای کودکانی که قصد اقامت بلندمدت در دبی را دارند، ویزای اقامتی صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی: کودکانی که قصد تحصیل در مدارس دبی را دارند، باید ویزای تحصیلی دریافت کنند.

هزینه دریافت ویزای توریستی دبی برای کودکان

هزینه دریافت ویزای توریستی دبی برای کودکان شامل موارد مختلفی است. متقاضیان باید 255 درهم بابت فعالسازی پرونده خانوادگی خود پرداخت کنند. علاوه بر آن 492 درهم برای ورود کودک به دبی، 440 درهم هزینه مهر ویزا باید پرداخت شود. البته در نظر داشته باشید که بسته به نوع ویزای توریستی این هزینه می‌تواند کاهش یا افزایش داشته باشد. به طور مثال هزینه ویزای کودکان زیر 18 سال برای 10 روز 85 درهم، ویزای یک ماهه بین 120 تا 270 درهم بسته به نوع سینگل یا مولتی بودن و ویزای دو ماهه نیز 280 تا 380 درهم است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دبی برای کودکان

برای اینکه بتوانید برای کودکان خود ویزای مسافرتی به دبی را دریافت کنید، ارائه مدارک زیر الزامی است:

گذرنامه: ارائه اصل و کپی گذرنامه کودک با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ سفر عکس: ارائه دو عدد عکس پرسنلی با زمینه سفید برای کودک مدارک هویتی: ارائه اصل و کپی شناسنامه یا کارت ملی کودک نامه رضایت والدین: در صورتی که کودک با یکی از والدین سفر می‌کند، ارائه نامه رضایت با امضای و مهر سرپرست دیگر الزامی است. بلیط رفت و برگشت: ارائه بلیط رفت و برگشت هواپیما برای اثبات تاریخ ورود و خروج از دبی تمکن مالی: ارائه گردش حساب بانکی یا نامه تمکن مالی سرپرست از بانک برای اثبات تمکن مالی کافی بیمه مسافرتی: ارائه بیمه مسافرتی با پوشش کامل هزینه‌های درمانی در طول مدت اقامت در دبی برای کودک هزینه صدور ویزا: پرداخت هزینه صدور ویزا به صورت آنلاین یا حضوری بهترین تفریحات دبی برای کودکان

دبی جاذبه‌های تفریحی متعددی برای کودکان دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باغ وحش دبی: این باغ وحش یکی از بزرگترین باغ وحش‌های جهان است و حیوانات مختلفی از سراسر دنیا را در خود جای داده است. پارک آبی آکواونچر: این پارک آبی بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در جهان و دارای سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، رودخانه‌های خروشان و استخرهای موج‌دار می‌باشد. دبی مال: این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید جهان است و دارای انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و شهربازی سرپوشیده می‌باشد. کی واندرلند: کی واندرلند دبی با چرخ و فلک عین دبی، بلندترین چرخ و فلک دنیا، و همچنین باغ‌های زیبا، نمایش‌ها و سرگرمی‌های متنوع، مکانی ایده‌آل برای تفریح کودکان و خانواده‌ها است. موزه کودکان دبی: این موزه به طور خاص برای کودکان طراحی شده است و دارای فعالیت‌های آموزشی و سرگرم‌کننده متعددی می‌باشد. ساحل جمیرا: این ساحل یکی از زیباترین سواحل دبی است و مکانی مناسب برای شنا، آفتاب گرفتن و ورزش‌های آبی می‌باشد. نکات مهم برای دریافت ویزای کودکان

برای اینکه در مسیر دریافت ویزای دبی برای کودکان موفق شوید، در نظر گرفتن نکات زیر ضروری است.:

برای دریافت ویزای دبی کودکان، پدر به عنوان قیم و سرپرست شناخته می‌شود که حامی مالی کودک است. پدر باید توان مالی کافی برای تامین هزینه‌های کودک در طول سفر را دارا باشد. مدت ویزای کودکان معادل مدت اعتبار ویزای پدر است. دریافت ویزای دبی در فلای‌تودی

سفر به دبی به همراه کودکان می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده و خاطره‌انگیز باشد. با اخذ ویزای دبی برای کودکان و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید از بهترین جاذبه‌ها و تفریحات این شهر زیبا برای کودکان خود لذت ببرید. فلای‌تودی با ارائه خدمات ویزای آسان و سریع، شما را در این سفر یاری خواهد کرد.

فلای‌تودی، به عنوان یکی از معتبرترین مراجع خدمات مسافرتی، امکان اخذ ویزای دبی برای کودکان را در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه برای شما فراهم می‌کند. با مراجعه به وب‌سایت فلای‌تودی و تکمیل فرم درخواست ویزای دبی برای کودکان، می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان مجرب فلای تودی بهره‌مند شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای دبی فرزند خود را دریافت کنید. علاوه بر خدمات ویزا، می‌توانید از دیگر خدمات این شرکت مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و بیمه مسافرتی نیز در سفر به دبی استفاده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟