Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای اروپایی «یوراکتیو/ EURACTIV» در گزارش امروز (دوشنبه) خود افزود: اتحادیه های تجاری ۲۷ کشور اتحادیه اروپا هشدار دادند پیمان سبز اروپا اختلافات اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای غربی و شرقی اتحادیه اروپا را تعمیق می کند و پیش از تحقق اهداف آن برای حذف کامل سوخت های فسیلی تا سال ۲۰۱۵ میلادی این اتحادیه را با خطر انفجار مواجه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتحادیهها با تشدید هشدارها درباره خطر پیمان سبز که کمسیون اروپا آذر ۹۸ (دسامبر ۲۰۱۹) ارائه داد، بیان کرده اند که این پیمان آینده کارگران را در صنایعی که با این توافق هدف قرار می گیرند، تضمین نمی گیرند.

«لوک تری انگل» دبیر کل فدراسیون «اینداستری آل» (IndustriAll) به عنوان فدارسیون  اتحادیه های تجاری، در این زمینه گفت ما از ۱۱ میلیون شغلی صحبت می کنیم که به طور مستقیم صنایع استخراجی، انرژی و خودروسازی را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی در مصاحبه با یوراکتیو گفت چنین مشاغلی الزاما ناپدید نمی شوند اما باید چشم اندازی در آینده برای این صنایع وجود داشته باشد اما این آینده هنوز روشن نیست.

هفته گذشته، کمیسیون اروپا قانون آب و هوایی اتحادیه اروپا را با هدف تبدیل اتحادیه به اولین قاره در به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن تدوین کرد.

با وجود این که در پیش نویس این راهبرد بر دیجتالی کردن تاکید می شود در آن کمتر به بخش های تولیدی سنتی از جمله صنایع فولاد، خودروسازی و مواد شیمیایی پرداخته شده است که انتظار می رود بیشترین آسیب را در نتیجه به صفر رساندن تولید دی اکسید کربن تجربه کنند.

اتحادیه های تجاری به ویژه نگران اختلافات اقتصادی و اجتماعی ناشی از برنامه های سبز بین کشورهای فقیرتر شرق اتحادیه اروپا و همسایگان ثروتمندتر غربی آنها هستند.

به گفته تری انگل، انتقال سبز برای کشورهای غربی اروپایی و کشورهای  نوردیک  آسان تر از کشورهای فقیرتر عضو اتحادیه در شرق مانند لهستان، بلغارستان و رومانی خواهد بود که اشتغال در برخی از مناطق آن به یک صنعت منحصربفرد و آلاینده بستگی دارد.

 منطقه نوردیک شامل کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد و همچنین قلمروهای خودمختار الند، گرینلند، سوالبار و فاروئه است.

وی افزود: این امر می تواند تاثیر بسزایی در مهاجرت در داخل اتحادیه اروپا داشته باشد. در ۲۰ سال گذشته نزدیک به ۲۲ میلیون نفر از کشورهای شرق اتحادیه  اروپا به امیدن یافتن شغل راهی کشورهای غربی ثروتمندتر و کشورهای نوردیک شده اند.

بر اساس آمارها، صنایع اروپا به سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد یورویی برای پایه سال به سال در ۱۰ سال آینده نیاز دارند تا به اهداف آب و هوایی سال ۲۰۲۵ دست یابند.

برچسب‌ها تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا دی اکسید کربن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا دی اکسید کربن دانمارک فنلاند نروژ تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا دی اکسید کربن اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است