Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@18:09:05 GMT

بیانیه جدید مجمع جهانی شهرها صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۹۶۴۱

بیانیه جدید مجمع جهانی شهرها صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ارتباط با بیانیه مجمع جهانی شهرها، گفت: به منظور حمایت از اجرای دستورکار جدید شهری و دستیابی به اهداف توسعه پایدار در یک دهه آتی، بیانیه این مجمع با محور «شهرهای برخوردار از فرصت‌ها: ارتباط فرهنگ و نوآوری‌» مشتمل بر اقدام و تعهدات داوطلبانه برای ۲ سال آتی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‬ با اشاره به اهمیت و لزوم توجه مدیریت شهری به محورهای بیانیه، اهم موارد را به شرح ذیل برشمرد: هدایت شهرها در مسیر توسعه پایدار از طریق برنامه ریزی و اتخاذ فرآیندهای انعطاف‏پذیری، تاکید بر مقوله فرهنگ به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از راه‌حل چالش‌های شهری، توجه به میراث شهری در ابعاد فرهنگی و طبیعی به عنوان یک دارایی، توجه به شهر به عنوان مرکز خلاقیت و نوآوری، برنامه ریزی در راستای نقش دولت‌های ملی در تقویت جایگاه نوآوری و میراث فرهنگی و همکاری منظم دولت‌ها با جامعه مدنی.

به گفته بوچانی، نقش مدیریت محلی در تحقق حقوق شهروندی، ترویج برابری و دسترسی برابر همه به فرصت‌های شهری، تاکید بر اهمیت تنوع و میراث فرهنگی در همة اشکال آن، توجه به توانمندسازی برای ایفای نقش فعال و مشارکت اثرگذار برای تاب آوری شهری، ایجاد راه‌های خلاقانه، مؤثر و برابر، جهت مشارکت در تصمیم‌گیری مبتکرانه و فراگیر زنان و دختران به عنوان عاملان اصلی تغییرات تحول‌گرایانه در شهرها، دستیابی به اصول یکپارچه در خصوص اجرای دستورکار جدید شهری توسط تمامی دولت‌ها و ذینفعان، توجه به اهمیت داده‌ها و دانش به عنوان نقطة شروع بنیادی برای درک شکاف‌ها و نیازها، ترغیب ذینفعان در جهت تقویت سرمایه‌گذاری، اتخاذ راه‏حل‌های پایدار و فراگیر برای بزرگترین چالش‌های جهان، پیگیری سازوکار نظارتی و گزارش‌دهی در سطح جهانی و اتخاذ راه‌حل‌های هوشمندانه‌تر، دفاع از دگرگونی‌های اجتماعی و اقتصادی و برنامه ریزی برای افزایش آگاهی ذی نفعان از جمله: جوانان‌، بخش خصوصی‌، مراکز علمی در خصوص حفاظت از شهرها به عنوان میراث آینده از دیگر محورهاست.

کد خبر 4873994

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرهای جدید مجمع جهانی شهرهای اسلامی شهرداری تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش آموزش مکمل شورای شهر تهران شهر تهران احتکار آلودگی هوا آتش نشانی قوه قضاییه نوروز روز درختکاری شبکه آموزش وضعیت معابر سیدابراهیم رئیسی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت

سید عبدالرحمان توفیقیان در نشست کمیته برنامه ریزی این اجلاسیه در سرفاریاب گفت: ۱۴ کمیته مختلف کار برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان چرام را بر عهده دارند.

حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب نیز بر استفاده از تمام ظرفیت و توان فکری و همچنین امکانات مادی برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه تاکید کرد.

پراهام مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران چرام نیزفت: با برنامه ریزی انجام شده قرار است در قالب چند گروه از مسئولان، تا قبل از زمان برگزاری اجلاسیه، از همه خانواده‌های معظم شهدای شهرستان چرام، سرکشی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت