Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:15:13 GMT

۸۰۰ هکتار جنگل کاری در گلستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۰۴۲۰

۸۰۰ هکتار جنگل کاری در گلستان انجام شد

قزلسفلو گفت: کاشت نهال از ۱۴ آذرماه در گلستان آغاز شد و در این مدت ۸۰۰ هکتار جنگل کاری و ۱۳۰ هکتار زراعت چوب انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابوطالب قزلسفلو» عصر امروز (دوشنبه 19 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 15 الی 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است اما به دلیل شیوع کرونا تمامی تجمعات و همایش ها را تعطیل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: امسال در پی شیوع کرونا برنامه های هفته منابع طبیعی به سمت اقدامات فرهنگی و برگزاری مسابقات از راه دور و غیرحضوری مانند نقاشی و غیره سوق داده شده است.

 

وی از توزیع نهال رایگان در شهرستان های استان خبر داد و افزود: مردم بدون هیچ تجمعی نهال های رایگان را در مکان های موردنظر خود کشت می کنند.

 

قزلسفلو به نهال کاری در اطراف شهرها و حاشیه جاده ها و راه های ارتباطی اشاره کرد و گفت: نهال کاری در این نقاط در طول هفته منابع طبیعی با همکاری دستگاه های مختلف ادامه دارد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ابراز امیدواری کرد: با توجه به فرصت اندکی که در کاشت نهال وجود دارد با مشارکت دستگاه های مختلف و مردم، نهال کاری خوبی در سطح استان انجام شود.

 

وی از کاشت و توزیع رایگان بیش از یک میلیون نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: کاشت نهال با عنوان «نهال کاری همگانی برای ایران سرسبز» از 14 آذرماه امسال در گلستان در دستور کار قرار گرفت و در این مدت 800 هکتار جنگل کاری و 130 هکتار زراعت چوب انجام شده است.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته منابع طبیعی در گلستان مدیرکل منابع طبیعی گلستان زراعت چوب جنگل کاری هفته منابع طبیعی نهال کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟