Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امروز کشور افغانستان شاهد برگزاری هم زمان دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری بود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، امروز محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله یکی در کاخ ریاست جمهوری و دیگری در کاخ سپیدار مراسم تحلیف را در حضور هواداران خود انجام دادند.
این اولین بار است که هر دو نفر ادعای پیروزی کرده و مراسم تحلیف در فاصله چندصد متری هم با مهمانان داخلی و خارجی مراسم تحلیف برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم افغانستان این وضعیت را نگران کننده دانسته و تأکید دارند که رهبران دولت افغانستان موفق به حل بن بست انتخاباتی نشده و اکنون کشور را بسوی بحران می برند.
احمد سعیدی یکی از دیپلمات های سابق افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشته است که اختلافات دو رهبر تیم های انتخاباتی مهم نیست اما وی نگران این است که این اختلاف ها درصفوف ارتش رخنه نکند.
اختلاف ها پس از آن میان اشرف غنی و عبدالله به اوج خود رسید که کمیسیون انتخابات محمداشرف غنی را در روز 29 دی ماه برنده این رقابت ها اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله این نتیجه را رد کرده و آن را تقلب خوانده و از پذیرفتن آن سرباز زد.
عبدالله پس از آن اعلام کرد که براساس آرای پاک برنده انتخابات است و بر این اساس نتیجه اعلام شده را نمی پذیرد و خود دولت فراگیر تشکیل خواهد داد.
هرچند رییس ‎جمهور غنی به عبدالله پیشنهاد 40 درصد کابینه و ریاست شورای عالی صلح را داده ‎است، اما عبدالله این پیشنهاد را نپذیرفته ‎است زیرا او خواهان سمت نخست وزیری و یا هم ریاست شورای وزیران است.

محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله به عنوان رییس جمهور سوگند خوردند
پس از نتیجه ندادن مذاکرات نمایندگان امریکا، محمد اشرف غنی و دکتر عبدالله عبدالله امروز به عنوان رییس جمهور جدید افغانستان ادای سوگند کردند.مراسم تحلیف که پس از ساعت‌ها تعویق برگزار شد، توسط یوسف حلیم، قاضی‌القضات و رییس دادگاه عالی انجام شد.پس ادای سوگند توسط محمد اشرف غنی، دکتر عبدالله عبدالله نیز در کاخ سپیدار ادای سوگند کرد.
براساس این گزارش، در طول 24 ساعت گذشته زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان بارها با این دو رهبر حکومت وحدت ملی دیدار و مذاکره کرد، اما سرانجام این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید.پس از به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، خلیلزاد و دیگر مقام‌های امریکایی در ارگ ریاست جمهوری و در مراسم سوگند محمد اشرف غنی حاضر شدند.

وقوع انفجار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان
مراسم سخنرانی اشرف غنی پس از ادای مراسم تحلیف با صدای دو انفجار برهم خورد و مهمانان با دست پاچگی پا به فرار گداشتند.
اما پس چند ثانیه مراسم به وضعیت عادی برگشت و تاکنون روشن نیست که انفجار چه بود و در کجای قصر ریاست جمهوری رخ داد.
پس از انفجار اشرف غنی دوباره وضعیت را کنترل کرد و به سخنرانی خود ادامه داد.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله در مراسم تحلیف خود چه وعده هایی دادند؟
اشرف غنی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به تشکیل هیات گفت‌وگوکننده با طالبان، گفت: به زودی دستور آزادی زندانیان این گروه طالبان از زندان صادر خواهد شد.
«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در مراسم تحلیف آغاز دومین دور ریاست جمهوری خود امروز (دوشنبه) در ارگ ریاست جمهوری این کشور گفت: همه باید بدانند که حمله به بخشی از مردم افغانستان یا یک مذهب حمله به تمام مردم بوده و این حادثه به طور کامل بررسی خواهد شد.
وی افزود: امروز حکومت انتخابی برآمده از قانون حکومت تمام مردم افغانستان خواهد بود و دولت جدید افغانستان تنها در انحصار تیم دولت ساز نبوده بلکه همه مردم و احزاب در آن نقش خواهند داشت.
رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: امروز همه باید بدانند که حکومت از آن تمام مردم بوده و دولت متعلق به تمام افراد است،‌ روز جدایی‌ها و سلیقه‌ها گذشته است. امروز روز وصل است، روز اتحاد است و روزیست که ما برای آینده و آسایش ملت خویش فکر کنیم.
غنی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: آنچه باعث اتحاد مردم می‌شود،‌ اتحاد است و ما باید تمام توان خود را بکار بگیریم که مردم افغانستان از صلح لذت ببرند.
وی تصریح کرد: هیات مذاکره کننده تا فردا نهایی می شود. این تیم مذاکره کننده پس از مشورت‌های گسترده نهایی شده و نمایندگان اقشار مختلف مردم در آن در نظر گرفته شده است.
در بخشی از سخنان غنی که همراه با صدای تیراندازی و انفجار بود، رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: به زودی دستوری در مورد آزادی زندانیان طالبان از زندان صادر خواهد شد.
همزمان با مراسم تحلیف غنی، عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی وی نیز مراسم سوگند برگزار کرده و خود را رئیس جمهور جدید افغانستان معرفی کرد.

عبدالله: دولت فراگیر تشکیل می‌شود
ریاست اجراییه افغانستان در مراسم تحلیف خود گفت: ما در نقطه عطف تاریخ افغانستان قرار داریم، در زمان انتخابات به مردم تعهد داده بودیم که حکومت برآمده از تقلب را نمی‌پذیریم و به این تعهد خود پایبند هستیم.
«عبدالله عبدالله» در مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور جدید افغانستان گفت: مردم افغانستان برنده واقعی انتخابات هستند. اگر در انتخابات 2014 تن به مصلحت نمی‌دادیم کشور به بحران می‌رفت. اما امسال مسأله کاملاً فرق می‌کند. اگر تن به نتیجه تقلب می‌دادیم، فاتحه دموکراسی خوانده می‌شد.
وی افزود: ما در نقطه عطف تاریخ افغانستان قرار داریم، در زمان انتخابات به مردم تعهد داده بودیم که حکومت برآمده از تقلب را نمی‌پذیریم و به این تعهد خود پایبند هستیم. منشور تیم ثبات و همگرایی دارای 13 بخش است که مطابق آن امروز کار دولت فراگیر آغاز می‌شود.
عبدالله تاکید کرد: در مذاکرات از ارزش‌های جمهوری – اسلامی دفاع خواهیم کرد. هیچ پیش‌شرطی برای صلح نداریم. از طالبان می‌خواهیم که به خواست صلح‌طلبانه مردم احترام بگذارند و خود را برای مذاکره آماده کنند.
وی تاکید کرد: نخستین وظیفه دولت ما تعیین هیأت مذاکره‌کننده صلح با طالبان است. دولت ما دولت مصالحه ملی است.

عبدالله: دیگر مصالحه نخواهم کرد
ریاست اجراییه افغانستان تاکید کرد که تنها راه برون رفت از بحران باطل کردن آرای جعلی است و وی دیگر مصالحه نخواهد کرد.
«عبدالله عبدالله» همچنین در توئیتی نوشت: هیچکس نباید تعهد ما برای دموکراسی واقعی و عزم ما برای برپایی حکومت قانون را دست‌کم بگیرد. سابقه ازخودگذشتگی و مصالح ما نباید بهانه‌ای به دست کسی بدهد که هر چیزی را بدون چون و چرا قبول کنیم. باطل کردن تمام آرای جعلی راه برون رفت (از بحران) است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان اشرف غنی و عبدالله عبدالله مراسم تحلیف خود مردم افغانستان جدید افغانستان محمد اشرف غنی ریاست جمهوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به زبان انگلیسی آغاز و اظهار کرد:

"In the name of the only merciful Lord and preserver of the persecuted people. This is a short but heartfelt message from a former student activist and current member of the city parliament of Isfahan metropolis in Iran to freedom-loving students, defenders of humanity and exhausted of long and hard crimes against the oppressed children and women of Gaza.

We respect your right to protest and freedom of speech as the basic right for academic assemblies and we expect international associations to handle this intense suppression of your basic rights, as , silence in the face of the tragedy in the US universities means a great shame for any international assemblies.

We honor your humanity and nobleness and we are proud of your heroic and tall spirit. Know that we are attentively following your great effort and achievement and we will be aside you with all our strength until the goals is achieved.

Hoping for great days without war and contravention of the rights of nations, blessing humanity and the emergence of a worldwide revisionist and rescuer of the humanity next to Jesus Christ. "

«به نام یگانه پروردگار مهربان و حامی مظلومان

این پیامی است کوتاه اما از صمیم قلب از یک فعال دانشجویی سابق و عضو کنونی پارلمان شهری کلان‌شهر اصفهان در کشور ایران به دانشجویان آزادی‌خواه، مدافع انسانیت و خسته از جنایت‌های سخت و طولانی علیه کودکان و زنان مظلوم غزه…

ما حق اعتراض و آزادی بیان شما را حداقلی‌ترین حق برای محافل آکادمیک می‌دانیم و از مجامع بین‌المللی در برابر این سرکوب شدید شما در برابر حقوق اولیه انتظار رسیدگی داریم چون سکوت در برابر فاجعه در دانشگاه‌های ایالات متحده به معنای ننگ بزرگ برای همه نهادهای بین‌المللی است.

انسانیت و شرافت شما را می‌ستاییم و به روح قهرمان و بلند شما افتخار می‌کنیم. بدانید که با دقت پیگیر تلاش و دستاورد بزرگ شما هستیم و با همه وجود و توان تا حصول نتیجه در کنارتان خواهیم بود.

به امید روزهایی خوب بدون جنگ و تجاوز به حقوق ملت‌ها، تکریم انسانیت و ظهور مصلح جهانی و منجی بشریت در کنار حضرت عیسی بن مریم.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نطق خود گفت: ۹۹۷ روز از دوره خدمت شورای ششم گذشته و نصف همین میزان تا پایان دوره فرصت باقی است، بر خلاف برخی که عجولانه به استقبال پایان می‌روند، معتقدم در مهم‌ترین دوره از فعالیت شورای ششم هستیم که برای تصمیم‌ها و اقدامات مهم، فرصت، کافی به‌نظر می‌رسد.

صالحی افزود: اشراف بر مسائل، عبور از دوره لازم برای هماهنگی میان اعضا و شهرداری، فراهم‌شدن مسیرهای اجرایی بر اساس برنامه‌های راهبردی طراحی شده و تطبیق یافتن نیازها و اولویت‌ها جز ویژگی‌های این زمان است که باید آن را غنیمت شمرد و کمر همت را بیش از پیش بست.

وی یادآور شد: ۱۴۰۳، سال سرعت و سال طلایی به ثمر نشستن و چیدن میوه‌هایی است که در این سه سال چیده نشده است؛ سال جاری باید موعد رسیدن باشد و زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم با نصب روزشمار بر تعهدات به صورت علنی، برقراری منظم و جدی جلسات هفتگی کنترل پروژه، بتوانیم سال طلایی را با خدمت همکاران شهرداری با بهترین و والاترین دستاوردها که رضایت اللهی و مردم است به‌دست آوریم و شرمنده آن‌ها نباشیم.

کد خبر 748715

دیگر خبرها

  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • (ویدئو) حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • فیلم/آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات وعده صادق
  • ببینید | حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • بشاگرد مدال افتخار ایران