Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- منابع خبری افغانستان اعلام کردند که آمریکا و روسیه در اعلامیه ای مشترک برگشت امارت اسلامی طالبان را در افغانستان غیرقابل قبول خواندند. تاریخ انتشار: 18:28 - 19 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۰۰۹

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از وزارت خارجه آمریکا نوشته اند که آمریکا و روسیه گفته اند: نظام امارت اسلامی طالبان از طرف جامعه جهانی به رسمیت شناخته نمی شود و مورد حمایت قرار نخواهندگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو کشور در این اعلامیه، امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه را برای پایان جنگ در افغانستان مهم خوانده و گفته اند که این توافقنامه مسیر گفت وگوهای بین افغانستان و پایان جنگ را گشوده است.

آنها در این اعلامیه متعهد شدند که برای رسیدن به صلح پایدار موفق در افغانستان با مردم، دولت، رهبران سیاسی و جامعه مدنی این کشور همکاری کنند تا از این طریق به صلح و امنیت جهانی نیز کمک شود.

این اعلامیه در حالی صادر شده است که پیش از این مقامات سازمان سیا گفته بودند که طالبان قصد ندارد به توافق نامه صلح با آمریکا عمل کند و آنها می خواهد از این توافق نامه بعنوان یک سند استفاده کرده و علیه نیروهای افغان به جنگ ادامه دهند.

 

بیشتر بخوانید: آیا توافق آمریکا با طالبان، صلح را برای افغانستان به ارمغان می آورد؟ توافق صلح میان آمریکا و طالبان امضا شد تایم: توافق آمریکا با طالبان مصداق عقب‌نشینی کامل است

در توافق نامه صلحی که در 10 اسفند ماه در دوحه پایتخت قطر میان نماینده آمریکا و طالبان امضا شد، آمریکایی ها متعهد شدند تا طی 14 ماه آینده همه نیروهای خود و پیمان ناتو را از افغانستان خارج کنند.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6088292

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول