Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@19:22:08 GMT

بیانیه مجمع جهانی شهرها در تهران منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۰۷۱۱

بیانیه مجمع جهانی شهرها در تهران منتشر شد

به گزارش روز دوشنبه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، رئیس این مرکز در ارتباط با بیانیه مجمع جهانی شهرها گفت: به منظور حمایت از اجرای دستور کار جدید شهری و دستیابی به اهداف توسعه پایدار در یک دهه آینده، بیانیه این مجمع با محور «شهرهای برخوردار از فرصتها: ارتباط فرهنگ و نوآوری» مشتمل بر اقدام و تعهدات داوطلبانه برای دو سال آینده صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین بوچانی با اشاره به اهمیت و لزوم توجه مدیریت شهری به محورهای بیانیه بیان داشت: هدایت شهرها در مسیر توسعه پایدار از طریق برنامه ریزی و اتخاذ فرآیندهای انعطاف‌ پذیری، تاکید بر مقوله فرهنگ به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از راه حل چالش های شهری، توجه به میراث شهری در ابعاد فرهنگی و طبیعی به عنوان یک دارایی، توجه به شهر به عنوان مرکز خلاقیت و نوآوری، برنامه ریزی در راستای نقش دولت های ملی در تقویت جایگاه نوآوری و میراث فرهنگی و همکاری منظم دولت ها با جامعة مدنی از مهمترین محورهاست.

به گفته وی، نقش مدیریت محلی در تحقق حقوق شهروندی، ترویج برابری و دسترسی برابر همه به فرصت های شهری، تاکید بر اهمیت تنوع و میراث فرهنگی در همة اشکال آن، توجه به توانمندسازی برای ایفای نقش فعال و مشارکت اثرگذار برای تاب آوری شهری، ایجاد راه های خلاقانه، مؤثر و برابر، جهت مشارکت در تصمیم گیری مبتکرانه و فراگیر زنان و دختران به عنوان عاملان اصلی تغییرات تحول گرایانه در شهرها، دستیابی به اصول یکپارچه در خصوص اجرای دستورکار جدید شهری توسط تمامی دولت‌ها و ذینفعان، توجه به اهمیت دادهها و دانش به عنوان نقطة شروع بنیادی برای درک شکاف هاو نیازها، ترغیب ذینفعان در جهت تقویت سرمایه گذاری، اتخاذ راه‌ حل های پایدار و فراگیر برای بزرگترین چالش های جهان، پیگیری سازوکار نظارتی و گزارشدهی در سطح جهانی و اتخاذ راه حل های هوشمندانه تر، دفاع از دگرگونی های اجتماعی و اقتصادی و برنامه ریزی برای افزایش آگاهی ذی نفعان از جمله: جوانان، بخش خصوصی، مراکز علمی در خصوص حفاظت از شهرها به عنوان میراث آینده از دیگر محورهاست.

مجمع جهانی شهری (WUF) اجلاس برتر جهان در زمینه مسائل شهری است. این مجمع در سال ۲۰۰۱ توسط سازمان ملل متحد تأسیس شد تا یکی از مهمترین موضوعات امروز جهان را مورد بررسی قرار دهد: شهرنشینی سریع و تأثیر آن بر جوامع، شهرها، اقتصاد، تغییر شرایط و سیاست.

این مجمع با سازماندهی برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN-Habitat)، به دلیل تبادل نظر و تجربیات در مورد چالش های شهری، به یکی از گسترده ترین گردهمایی های موجود در عرصه بین المللی تبدیل شده است.

همچنین دهمین دوره مجمع جهانی شهری (WUF۱۰ ) در ابوظبی پایتخت امارات از ۸ تا ۱۳ فوریه (۱۹ تا ۲۴ بهمن ماه) برگزار شد که شهردار تهران و هیات همراه تا ۲۱ بهمن در این مجمع حضور داشتند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اجتماعی و اقتصادی پایتخت حقوق سازمان ملل متحد سرمایه گذاری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برنامه ریزی مجمع جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه