Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز دوشنبه گفت "طبق توضیح وزیر بهداشت ... بخشی از ویروس کرونا در گیلان کاملا با ویروس ووهان چین متفاوت است که حتی به پرستار ۲۵ ساله هم رحم نکرد. "

برزگر همچنین گفت: "بخشی از ویروس کرونا در قم هم با ویروس ووهان چین متفاوت است. به عبارت دقیق‌تر مشخص نیست که منشأ ویروس دوم از کجاست؟ " او احتمال داد ویروس "با منشا نامعلوم" از "نوع بیو تروریسم آمریکا" باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس با اشاره به انتشار گسترده کرونا در استان گیلان گفت: مسافران از قم ویروس را به گیلان بردند. همچنین قبل از آنکه ایران درگیر کرونا شود زواری از افغانستان و پاکستان و حتی امارات به ایران آمده بودند که حتی خودشان هم از ابتلا به کرونا اطلاعی نداشتند.

از سوی دیگر نایب رئیس انجمن راینولوژی ابراهیم رزم‌پا دربارهٔ امکان ارتباط میان اختلال بویایی و ابتلا به کرونا ویروس جدید به ایسنا گفت: «طی یک ماه اخیر شیوع اختلال بویایی و چشایی به صورت ناگهانی، به صورت غیرمنتظره‌ای و غیرقابل باوری افزایش یافته است.»

این متخصص گوش، حلق و بینی با ذکر این‌که «تعداد شیوع نابویایی بسیار زیاد شده» ادامه داد که در حال حاضر دو فرضیه برای این مورد، مطرح است. او گفت: فرضیه اول این است که «کروناویروس جدید می‌تواند عامل شیوع نابویایی باشد که این فرضیه را بیشتر محتمل می‌دانیم.»

نایب رئیس انجمن راینولوژی ایران افزود: «دومین فرضیه ما این است که این اختلال می‌تواند ناشی از اثرات مخرب شوینده‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده که طی این مدت استفاده می‌شود، باشد. در عین حال به نظر ما و با توجه به بررسی‌هایمان اختلال نابویایی می‌تواند به شیوع کرونا ویروس جدید مرتبط باشد.»

او تأکید کرد که این «به این معنا هم نیست که هر کس که دچار اختلال بویایی شد، کرونا هم دارد.»

هفته پیش پژوهشگران دانشگاه پکن و انستیتو پاستور شانگ‌های تحقیقی را براساس بررسی ژنتیکی ۱۰۳ ویروس منتشر کردند و گفتند ویروس کرونای ۲۰۱۹ (با نام رسمی سارس-کرونا-۲) دو نوع دارد، نوع L. و نوع S. نوع L. شایعتر است (۷۰ درصد)، اما S. نوع از نظر تکاملی قدیمی‌تر است.

آن‌ها نوشتند که به نظر می‌رسد نوع L. تهاجمی‌تر است و سریعتر منتشر می‌شود. به عقیده این پژوهشگران "در حالی که نوع L. در مراحل شیوع بیماری در ووهان شایعتر بود، اما تناوب آن از اوایل ژانویه ۲۰۲۰ رو به کاهش رفت. "   اما از سوی دیگر معاملات در بورس اوراق بهادار وال‌استریت در ایالات متحده بلافاصله پس از افتتاح در روز دوشنبه موقتاً متوقف شد. به گزارش خبرگزاری رویترز علت آن این است که سرمایه‌گذاران شاهد افت سریع ۷ درصدی شاخص «استاندارد اند پور ۵۰۰») بودند.

«استاندارد اند پور ۵۰۰» (S&P ۵۰۰) مهم‌ترین شاخص سهام آمریکای شمالی است و بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را به عنوان عامل تعیین‌کننده اقتصاد ایالات متحده در نظر می‌گیرند. کاهش شدید ارزش بازار‌های سهام در نقاط مختلف دنیا به دنبال گسترش ویروس کرونا و همچنین کاهش چشمگیر قیمت نفت روی می‌دهد.

بنا بر گزارش‌ها، بازار سهام کشور‌های آسیایی و حاشیه خلیج فارس نیز روز دوشنبه با افت چشمگیر ارزش معاملاتشان روبه‌رو شدند. شاخص سهام نیکی ژاپن روز دوشنبه با بیش از ۵ درصد کاهش به کارش پایان داد. شاخص سهام شانگ‌های چین هم افتی بیش از ۳ درصد داشت.   بازار سهام تداول عربستان پس از آنکه بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت به دستور مسئولان تعطیل شد. در کویت نیز معاملات پس از ۳۰ دقیقه متوقف و تعطیل شد.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کروناویروس ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا روز دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. روند قیمت در بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به همراه داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی را در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.


قیمت نقره همپای طلا ارزان شد
گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی داشته است.


سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد
قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزارتومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد