Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@02:24:16 GMT

بازارهای روز دشت ورامین قصد تعطیلی ندارند

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۱۰۶۵

بازارهای روز دشت ورامین قصد تعطیلی ندارند

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور و الزام تمامی افراد و گروه‌ها به رعایت اصول بهداشتی و ممانعت از اجتماعات مردمی، فعالیت‌ بسیاری از صنوف از جمله تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و قلیان‌سراها تعطیل و بر لزوم تعطیلی بازارهای روز نیز تأکید شد.

بازارهای روز به بخش جدانشدنی زندگی روزمره مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه تبدیل شده و بسیاری از مردم به ویژه در مناطق حاشیه‌ای، مایحتاج خود را از این بازارها تهیه می‌کنند و تصور می‌شد که با خطر شیوع این ویروس و دستورالعمل‌های لازم‌الاجرا، فعالیت این بازارها محدود شود ولی با گذشته سه هفته از آغاز این بیماری، بازارهای روز همچنان به فعالیت خود در ورامین، پیشوا و قرچک ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فعالیت کاسب‌ها در بازارهای روز از یک‌سو و حضور عادی مردم از سوی دیگر، باعث ازدحام بیش از پیش افراد به ویژه در روزهای منتهی به پایان سال شده است و این همان زنگ خطری است که بارها مسئولان بهداشتی کشور آن را به صدا درآورده و بر لزوم ممانعت از اجتماع مردم تأکید کرده بودند.

به تنهایی نمی‌توان از فعالیت بازارهای روز جلوگیری کرد

رئیس اتاق اصناف ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی اصناف شهرستان ورامین با پیروی از مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا، فعالیت خود را در بهترین ایام کاری تعطیل کرده‌اند تا سلامت جامعه حفظ شود.

سیدعباس میری افزود: تمامی تالارهای پذیرایی و رستوران‌هایی که در ایام رجب و شعبان بیشترین مراسم جشن را برگزار می‌کنند، برای سلامتی مردم فعالیت خود را داوطلبانه تعطیل کردند ولی تعطیل کردن بازارهای روز، به تنهایی از دست اتاق اصناف برنمی‌آید.

وی گفت: اگر نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها به کمک اتاق اصناف نیایند، قطعا نمی‌توان بازارهای روز را تعطیل کرد.

توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را جدی بگیرید

فرماندار شهرستان قرچک نیز در این رابطه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شهرداری و دهیاری‌ها موظف به ممانعت از برپایی بازار روزها شدند ولی لازم است تا مردم نیز باید به تکلیف خود عمل کرده و از حضور در مجامع عمومی خودداری کنند.

بهمن خطیبی افزود: احتمال سرایت این بیماری در مکان‌های شلوغ و بطور کلی در اماکن عمومی بیشتر است لذا لازم است تا مردم از تردد غیرضروری در شهرستان خودداری کنند چرا که سلامتی با هیچ چیزی قابل جبران نیست.

وی تاکید کرد: دستفروشان نسبت به رعایت نکات بهداشتی بی‌تفاوت نباشند و سلامتی خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

مصوبات ستاد مقابله با کرونا لازم‌الاجرا است

فرماندار ورامین نیز گفت: مصوبات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا لازم‌الاجرا است و همه موظفند تا برای حفظ سلامتی مردم، از هر گونه تجمع جلوگیری کنند.

حسین کاغذلو افزود: یکی از مهمترین بازارهای روز ورامین، بازار موسوم به حصارک است که روزهای جمعه برپا می‌شود که با تدابیر اندیشیده شده و با حضور عوامل انتظامی، واحد سدمعبر و اتاق اصناف از فعالیت آن جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم به این مراکز مراجعه می‌کنند، فعالیت این واحدها ادامه پیدا خواهد کرد و قطعا این ویروس از افراد مختلف به یکدیگر منتقل می‌شود.

فرماندار ورامین گفت: تلاش می‌شود تا در روزهای اخیر، با استفاده از ظرفیت‌های موجود، از فعالیت بازارهای روز جلوگیری شود.

شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.

به گفته مسئولان این شهرستان‌ها بیش از ۶۰ بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های شهید مفتح، شهدای ۱۵ خرداد ورامین و شهید ستاری قرچک بستری هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استفاده از ظرفیت جامعه رستوران ها زندگی روزمره قلیان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بازارهای روز اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد