Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت:مردم باید به هشدارهای پزشکان و رعایت دستورات بهداشتی توجه و از دست دادن با یکدیگر خودداری کنند چرا که این بیماری بیش از هر چیز با دست دادن منتقل می‌شود.

 مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: آفت جدیدی به نام کرونا به وجود آمده که سلامتی، حیات و اقتصاد جهانیان را به طور کلی تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این بیماری در قرون گذشته و قرن معاصرکم نظیر است، ادامه داد: توصیه من به مردم عزیز ایران و سیستان و بلوچستان این است که به هشدارهای پزشکان توجه کنند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان زاهدان افزود: مردم باید به هشدارهای پزشکان و رعایت دستورات بهداشتی توجه و از دست دادن با یکدیگر خودداری کنند چرا که این بیماری بیش از هر چیز با دست دادن منتقل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه‌بر این رو بوسی کردن، حرف زدن از فاصله نزدیک نیز از دیگر راه‌های انتقال این ویروس است بنابراین مردم باید در مراودات روزانه فاصله مناسب از یکدیگر را رعایت کنند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان با تاکید بر خودداری مردم از شرکت در تجمعات گفت: مردم باید از ازدحام در مکان‌های عمومی و خصوصی جلوگیری و تا زمان ریشه کنی این بیماری مراسم عروسی برگزار نکنند.

مولوی اسماعیل زهی ادامه داد: اگر مردم در مراسم تشیع جنازه و فاتحه خوانی شرکت می‌کنند فاصله از یکدیکر را رعایت و از آنجایی که شرکت در این گونه مراسم امری واجب نیست اگر می‌توانند شرکت نکنند.

وی همچنین به استفاده از مواد ضدعفونی کننده توصیه کرد و گفت: موبایل، دستگیره‌های در و سایر اقلام مورد استفاده در طول روز را می‌توان با محلولی که از یک قاشق غذاخوری وایتکس و یک لیتر آب تهیه می‌شود ضدعفونی کرد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان خطاب به مردم اظهار داشت: موارد بهداشتی را راعایت کنید و استرس نداشته باشید چرا که این بیماری آنقدر که استرس برای انسان خطرناک است، خطرناک نیست.

وی خطاب به بازاریان نیز گفت: مغازه هایتان را زیاد باز نکنید مگر در اوقات گرم روز چرا که در شرایط فعلی نباید بازارها شلوغ باشد و مردم ازدحام نکنند چراکه شلوغی خطرناک است و موجب شیوع سریع ویروس کرونا می‌شود بنابراین سعی شود بیشتر در خانه بمانید.

مولوی اسماعیل زهی از پزشکان و پرستاران که جان خود را برای مقابله با ویروس کرونا به خطر می‌اندازند قدردانی کرد./ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دست دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند

  مولوی نذیر احمد سلامی در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به جایگاه و منزلت قشر کارگری در متون اسلامی، اظهار کرد: همانطور که در کلام بزرگان دین و آیات و روایات تأکید شده است، کار و کارگر ارزشمند است و باید به معنا و مفهوم واقعی مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: کارگر و کارفرما به مثابه ریل قطار هستند که چرخ اقتصاد و پیشرفت جامعه بر روی آن حرکت می‌کند. 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر جامعه ای می‌خواهد اقتصاد قوی داشته باشد می بایست ارزش کار و کارگر را تبیین کند.

مولوی سلامی با اشاره به وظایف کارگر و کارفرما در قبال هم، گفت: توجه هر دو گروه به تعهدات و وظایف خود، در انجام صحیح کار و افزایش کیفیت محصول و خدمت مؤثر است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی