Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:52:25 GMT

فراخوان درس سردار شهید قاسم سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۱۳۳۹

فراخوان درس سردار شهید قاسم سلیمانی

فراخوان درس سردار شهید قاسم سلیمانی توسط سازمان بسیج فرهنگیان با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فراخوان درس سردار شهید قاسم سلیمانی توسط وزارت آموزش و پرورش و با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فراخوان آمده است: سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ درس آموز، با این چشم نگاه کنیم. (مقام معظم رهبری(مدظله العالی))

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان نماد عزت، غیرت و هوش ایرانی و زندگی سراسر افتخار او که گفتمان مقاومت اسلامی بود و بخش پر غروری از تاریخ ایران است در برنامه درسی قرار می‌گیرد.(محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش)

درس سردار در کتب آموزشی

شهادت سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی درست است که غم بزرگی بر دل‌های ما نهاد ولی قطعا باعث رویش جوانه‌هایی بر دل‌ها شد و نشان داد که سردار قاسم سلیمانی نه فقط یک فرد بلکه یک مکتب و یک راه است و این راه، وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور را نسبت به قبل افزایش داده است.

در این بین بسیار نیکو است که مسؤولین آموزش پرورش به موقع و به وقت به این موضوع پرداخته و تصمیم به درج رشادت‌های این شهید والا مقام در کتب درسی دانش‌آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند، گرفته‌اند.

با این تصمیم بجا و شایسته سازمان بسیج فرهنگیان بر آن شد که جهت گفتمان سازی این مکتب در بین فرهنگیان نیز با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش فراخوانی با این موضوع که در ذیل توضیح داده شده است را اعلام نماید:

عنوان فراخوان: درس سردار

این فراخوان در دو بخش انجام می گیرد:

متن کوتاه متناسب با مقطع و کتاب پیشنهادی ( شرکت کننده با پیشنهاد مقطع و کتاب متن پیشنهادی خود را ارسال نماید)

طراحی گرافیک مناسب جهت درج در صفحات کتاب پیشنهادی

مهلت ارسال آثار: از 20 اسفند 1398 الی پایان فروردین 1399

این آثار پس از بررسی در اختیار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش  جهت درج در کتب درسی قرار خواهد گرفت. امید است که با قرار دادن الگویی مناسب برای فرزندان این ملت  تدبیر، اخلاص، رشادت و شجاعت رکن اصلی شخصیتی آنان شود.

شیوه نامه ارسال آثار فراخوان درس سردار را می‌توانید ملاحظه کنید: شیوه‌نامه

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید قاسم سلیمانی آموزش و پرورش پژوهش سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش شهید قاسم سلیمانی سردار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های نمازجمعه اسلامشهر ضمن تبریک هفته معلم گفت: شأن و جایگاه معلم یک جایگاه الهی و رفیعی است که می‌بایستی گرامی داشته شود.

وی افزود: شایسته است دست اندرکاران آموزشی کشور خصوصاً وزارتخانه آموزش و پرورش در برطرف کردن دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگیان بیش از گذشته همت بگمارند تا معلم هیچ دغدغه‌ای به غیر از تعلیم و تربیت دانش آموزان نداشته باشد.

امام جمعه اسلامشهر اهمیت آموزش مفید و کاربردی در مجموعه آموزش و پرورش را مهم و ضروری دانست و گفت: شایسته است متولیان تدوین کتب درسی، در افزایش کیفیت آموزشی و مفید و مؤثر بودن آموزش‌های کتب درسی دانش آموزان بازنگری داشته باشند تا شاهد یک آموزش و پرورش پیشرو در آموزش و پرورش دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی باشیم.

کد خبر 6095648

دیگر خبرها

  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • کهن‌ سال‌ ترین معلم ایران درگذشت
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد دار فانی را وداع گفت
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد