Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@15:48:16 GMT

آمریکا به دنبال تشدید توقف صادرات نفت ایران است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۲۲۶۳

دولت آمریکا قصد دارد با صدور توصیه‌نامه‌ای تازه‌ای، با آنچه روش‌‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی خوانده شده، مقابله کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دولت آمریکا قصد دارد با صدور توصیه‌نامه‌ای تازه‌ای، با آنچه روش‌‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی خوانده شده، مقابله کند.

دولت آمریکا که در دو سال اخیر تلاش گسترده‌ای برای توقف صادرات نفتی ایران انجام داده، قصد دارد در ادامه این روند با روش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌‌های نفتی مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که دولت این کشور به زودی با صدور توصیه‌نامه‌ای، به هرکسی که نفت ایران را «بر خلاف تحریم‌ها» روی آب ذخیره و نگهداری می‌کند، هشدار خواهد داد.

به گفته وی، این توصیه‌نامه همچنین به شرکت‌های دریانوردی در مورد تبعات خاموش کردن فرستنده موقعیت‌یاب کشتی‌ها (ترنسپوندر) با هدف جلوگیری از رهگیری کشتی و دور زدن تحریم‌ها، هشدار خواهد داد.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران را احیا کرد. واشنگتن در ماه‌های اخیر سیاست صادرات صفر را در پیش گرفته و تلاش می‌کند هرگونه صادرات نفت از ایران را متوقف کند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: دور زدن تحریم دولت آمریکا توصیه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید