Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در صورت همراهی مردم و رعایت توصیه‌های کارشناسان، کرونا در آذربایجان شرقی تا هفته اول فروردین ماه فروکش می‌کند، در غیر این صورت تا اردیبهشت و حتی تیر ماه درگیر خواهیم بود.

محمد رضا پورمحمدی در بخش ویژه خبری با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها در بیش از 16 استان به دنبال شیوع کرونا، اظهار کرد: از هم وطنانمان خواهش می‌کنیم به استان ما سفر نکنند، از پذیرش مهمانان نوروزی معذور هستیم و باید جلوی مهمانان نوروزی را در مبادی ورودی بگیریم، به همین منظور ستادهای سفرهای نوروزی هم یک هفته زودتر فعال شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده و وضعیت تا بحال خوب مدیریت شده است، افزود: برخی رسانه‌ها برای نارکارآمد نشان دادن اقدامات انجام شده، تلاش می‌کنند، از مردم خواهش می‌کنم در ارتباط با اطلاعات به رسانه‌های رسمی تکیه کنند.

وی، استمهال بدهی‌های بانکی، افزایش مدت زمان پرداخت عوارض و مالیات و فرصت دادن به برخی مشترکان آب و برق و گاز را از راهکارهای مورد توجه به دلیل مشکلات پیش آمده در کسب و کارها به دنبال شیوع کرونا عنوان کرد.

پورمحمدی در خصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده، گفت: در این مورد حق کاملا با مردم بوده و در کشور چین که منشا بیماری و دومین اقتصاد برتر جهان است، هم در هفته‌های اول با چنین مشکلی مواجه بودند.

وی متذکر شد: 11 واحد تولیدی استان خط تولیدشان را تغییر داده و مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند و خیران، مردم و واحدهای تولیدی همه پای کار هستند، اما هنوز کمبود داریم، در جلسه امروز تاکید شد در شبکه توزیع هم مشکل داریم، تعدای افراد فرصت طلب هم هستند که ماسک و دستکش احتکار می‌کنند و از امروز کارگروه ویژه‌ای برای نظارت بر توزیع فعالیت می‌کند.

وی از واردات اقلام بهداشتی برای مبارزه به کرونا و دسترسی آسان مردم به ماسک خبر داد و گفت: بیش از 50 میلیون ماسک و الکل به میزان مورد نیاز وارد می‌کنیم و متخصصان امر هم تلاش می‌کنند تا فرمولاسیون جدیدی برای ضدعفونی تعریف کنند تا فقط از الکل استفاده نشود.

به گزارش ایسنا، استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: بالای 96 درصد مردم توصیه‌های بهداشتی و مراقبت‌های فردی و خانوادگی را جدی گرفته‌اند، اما بخش اندکی از جامعه هنوز مسئله را جدی نگرفته اند و تمام تلاشمان این است که مسئله را نرم افزای حل کنیم، این مسئله تعارف بردار نبوده و این پدیده با سایر پدیده‌ها متفاوت و ضریب انتشار ویروس یک به سه است و هر فرد بیمار باید از خودش مراقبت کند تا دیگران را مبتلا نکند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز پر ازدحام مانند سالن‌ها، تالارها، استخرها، کنفرانس‌ها و مسابقات ورزشی را تعطیل کرده‎ایم، اما مراکز خرید دایر بوده و توصیه می‌کنیم تا تمام کارهایمان را شب عید انجام ندهیم، منظورمان این نیست که مردم مایحتاج ضروری‌شان را نخرند. متاسفانه عید متفاوت و بدون دید و بازدید آنچنانی در پیش داریم و می‌توانیم خریدهایمان را به بعد از عید موکول کنیم.

وی افزود: 32 هزار نفر بسیجی یعنی یک نفر به ازای 500 نفر ، آموزش دیده و اقدام به ضدعفونی محیط روستاها و شهرها می‌کنند، باید فضا را به سمت سال‌های دفاع مقدس ببریم.

پورمحمدی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه کرونایی در آذربایجان شرقی و ضمن قدردانی از مدافعان سلامت و کادر پزشکی و درمان کشور و همراهی مردم استان، اظهار کرد: با تمهیدات لازم، برخی بیمارستان‌های تبریز و شهرستان‌ها به عنوان فوکال پوینت تجهیز و آماده شده و الان به اندازه کافی تخت بیمارستانی موجود هست و سایر بیمارستان‌ها هم آمادگی کامل دارند.

وی اضافه کرد: قبلا قرارگاه زیستی داشتیم که الان ستاد استانی و ملی کرونا با هشت کمیته فعال بوده و از همان روز اول به طور جدی فعالیتش را به طور جدی آغاز به فعالیت کرده است.

وی با بیان این که منشا 40 درصد بیماری، بیمارستان‌ها هستند، گفت: به همین منظور 50 مرکز  غربالگری فعال شده و تهیه مواد ضدعفونی کننده و آموزش نکات بهداشتی از دیگر اقداماتی است که در این مراکز انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: در بحران‌های گذشته از جنگ تا به امروز در تمامی موارد سخت، به سراغ مردم رفته‌ایم و مواجهه با این مشکل هم بدون همراهی مردم و سمن‌ها امکان پذیر نبوده و خیران استان کارهای ارزشمندی از تولید مواد ضد عفونی کننده تا توزیع آن کرده‌اند و ضدعفونی کردن محیط شهری، سازمان‌ها و ادارات هم بر عهده خودشان بوده و شهرداری هم کمک زیادی در این خصوص کرده است.

وی، کنترل مبادی ورودی و خروجی توسط فرمانداران و تلاش برای استفاده از ظرفیت رسانه را از دیگر اقدامات برای مبارزه با کرونا عنوان کرد و افزود: تنها راه حل خود مراقبتی آموزش و آگاهی مردم است.

پورمحمدی در بخش پایانی سخنانش گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا کنون،2820 نفر با علایم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجه کرده‌اند که 1128 نفر از این تعداد بستری و از 750 نفر نمونه گرفته شده که تا کنون نتیجه تست 130 نفر مثبت بوده و از این تعداد 53 نفر ترخیص شده و 67 نفر تحت مراقبت قرار گرفته و 12 نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ویروس کرونای جدید كرونا استاندار آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو