Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@15:08:59 GMT

خبر ۲۰ دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۲۳۵۳

خبر مهم سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص کاهش میزان مبتلایان به کرونا ویروس در ایران و برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون بهداشت مجلس، مهمترین سرخط های این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این بخش به خبرهای زیر می پردازد:     سخنگوی وزارت بهداشت امروز با این خبر میان خبرنگاران اومد که شمار ابتلا ی جدید به کرونا نسبت به دو روز گذشته کاهش یافته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دکتر جهانپور البته این کاهش رو به معنی پایان روند صعودی ابتلا به کرونا ندونست و گفت: ممکنه روز‌های آینده بازهم با افزایش شمار جدید مبتلایان در یک روز مواجه بشیم. دکتر جهانپور درباره آخرین آمار هم گفت تاکنون آزمایش ۷۱۶۱ نفر مثبت بوده که از این تعداد ۲۳۷ نفر جان باختن. خوشبختانه بیش از ۱۰ برابر یعنی ۲۳۹۴ نفر هم بهبود یافتن.
سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگه‌ای از صحبت هاش حسابی از خبر‌ها و توصیه‌های دروغ در فضای مجازی گله کرد و گفت: آشامیدن الکل و فرآورده‌های بر پایه الکل هیچ تأثیری در پیشگیری از بیماری کرونا نداره. متأسفانه مردم در برخی مناطق کشور اسیر القائات غلط و نادرست شدن و جونشان به خطر افتاده.

  همه بخش‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا تلاش کنند
در جلسه فوق‌العاده کمیسیون بهداشت مجلس با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت، اقدامات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا بررسی و بر رفع کم وکاستی‌ها در حمایت از این ستاد بررسی شد.   آقای لاریجانی در حاشیه این نشست با بیان اینکه همه تلاش‌ها بر اینه که ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا بتونه توفیق پیدا کنه گفت: دستگاه‌های اجرایی و مردم باید موضوع رو بسیار جدی بگیرن و به این ستاد کمک کنن.

وزیر بهداشت هم سفر رو یه دست انداز جدی در مبارزه با کرونا دونست و گفت: اگر هموطنان به توصیه‌ها توجه نکنن و بخوان سفر برن، روی نتیجه تلاش‌های ما هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.  
پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: به بیمه‌شدگانی که به علت ابتلا به کرونا موقت قادر به کار نیستند، غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت می‌شه. آقای قریب اضافه کرد: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری تا زمانی که بیمه شده به تشخیص سازمان تأمین اجتماعی قادر به کار نباشد، ادامه داره.



گامی برای همراهی در شرایط سخت   اومدن این مهمون ناخونده و خونه نشین شدن مردم، کار کسبه رو کمرنگ کرده، البته برخی از مالکان هم با نگرفتن اجاره با مغازه دار‌ها همراهی کردن.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تاکید رئیس قوه قضائیه بر پشتیبانی همه جانبه از کادر درمانی کشور   حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در نشست مسئولان عالی قوه قضاییه با قدردانی از زحمات بی دریغ پرستاران و پزشکان گفت: مسئولان با اولویت و سرعت برای جبران کاستی‌ها و پشتیبانی از این سربازان خط مقدم جبهه اقدام کنن.

رئیس دستگاه قضا اشاره‌ای هم به آغاز رسیدگی به جرایم محتکران اقلام بهداشتی و پزشکی کرد و گفت: باید این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی و کالا‌هایی که احتکار بودنشون مشخص شده بلافاصله در شبکه توزیع قرار بگیره.   رئیس قوه قضائیه از اعطای مرخصی به ۷۰ هزار زندانی هم خبر داد ... آقای رئیسی اضافه کرد: ترخیص زندانیان تا جایی که باعث ناامنی در جامعه نشه با اولویت کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارن ادامه می‌یابد.  
افزایش بیش از سه برابری حداکثر مبلغ کارت به کارت   بانک مرکزی اعلام کرد: مشتریان بانکی می‌تونن از طریق دستگاه‌های خودپرداز، اینترنت بانک و همراه بانک تا ۱۰ میلیون تومن کارت به کارت بکنن.   در خانه بمانید   این درخواست بسیاری از هموطنان در فضای مجازی هست.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
چین در مسیر مهار کرونا   در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۴۳ چینی به کرونا مبتلا شدن، یعنی کمترین شمار مبتلا از زمان شیوع. چینی‌ها در مقابله با کرونا یه رکورد جدید هم ثبت کردن.   بهبود ۷۲ درصد مبتلایان به کرونا. تاکنون ۸۰ هزار و ۷۳۸ نفر در چین به کرونا مبتلا شدن که ۵۸ هزار و ۷۱۴ نفر اون‌ها بهبود یافتن. در نقطه مقابل چین، ایتالیا در ۲۴ ساعت گذشته بدترین روز از زمان شیوع کرونا رو پشت سر گذاشت. شمار مبتلایان در ایتالیا به ۷۳۷۵ نفر و جان باختگان به ۳۶۶ نفر افزایش یافته.   ایتالیا بعد از چین بیشترین تلفات کرونا رو داره. فرانسه و آلمان برای جلوگیری از شیوع کرونا، تجمعات رو ممنوع کردن.   در فرانسه شمار مبتلایان ۱۲۰۹ نفر و جان‌باختگان ۹ نفره. آلبانی و مولدوای در اروپای شرقی هم نخستین موارد ابتلا رو ثبت کردن. در ژاپن رسوایی "هیرویوکی موروتا" عضو شورای استانی شیزوئوکا در احتکار هزاران ماسک حسابی سرو صدا به راه انداخته. این ژاپنی حدود ۸۷۰۰۰ دلار از احتکار ماسک‌ها به جیب زده بوده.   در امریکا شمار جان باختگان به ۲۲ نفر افزایش یافته. در ۸ ایالت وضع فوق‌العاده اعلام شده. با این وجود رئیس جمهور آمریکا گفته حاضر نیست به خاطر شیوع کرونا تبلیغات انتخاباتیش رو متوقف کنه.   انتقاد‌ها از کمبود کیت‌های تشخیص و ناشناس موندن افراد ناقل و بیمار هم شدت گرفته.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خبر ۲۰ مشروح عناوین بخش خبری شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 568 شهید رسید
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود