Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله گفت: قبل از اینکه بخواهیم طرح فیلم سینمایی عملیات خیبر را به مرحله اجرا برسانیم باید کارهای تحقیقی و پژوهشی در این خصوص انجام شود چراکه کار بر اساس پژوهش محوری پرمغزتر و اثرگذارتر خواهد بود.

براساس اعلام روابط عمومی کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، سردار محسن کریمی در ۲۳ مین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان اظهار کرد: خوشبختانه در حاشیه کنگره شهدای استان یک سرکشی جامع از کلیه خانواده های شهدای استان انجام شد که در این سرکشی ها ضمن اهدای هدایا به آنها که تابلو فرش شهید بود یک سری فرم ها از وضعیت خانواده ها جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروز آن چیزی که باید در خصوص فرم های سرکشی انجام شود ساماندهی آنها طبق شاخص های مورد نیاز است که کارگروه ایثارگران با مشارکت فرماندهان نواحی و کلیه دستگاه های مسئول، این کار مهم را باید به سرانجام برسانند.

کریمی گفت: همه خود را باید در قبال خانواده های شهدا مسئول بدانیم و فرماندهان نواحی و نیروهای مسلح استان با دستگاه های مسئول باید خود را موظف بدانند که آمار و اطلاعات مربوط به شهدا و خانواده های آنها را پالایش کنند و یک سازماندهی جامع در این خصوص اتفاق بیفتد.

وی افزود: فرم های سرکشی از خانواده های شهدا می تواند در راستای حل مشکلات خانواده های شهدا بسیار موثر باشد و می تواند رویکرد شورای ایثارگری استان و حتی نمایندگان مجلس برای پیگیری مطالبات خانواده های شهدا را تغییر دهد.

کریمی گفت: به دلیل اینکه ویروس کرونا امروز در کشور وجود دارد و باید توصیه های بهداشتی را به طور ویژه رعایت کرد فعلا سرکشی از خانواده های شهدا متوقف شده و به محض برطرف شدن این ویروس سرکشی ها با قوت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: عملیات خیبر یک عملیات چند وجهی است و علاوه بر نقش صنایع استان، سازماندهی نیروها، نقش جهاد و مهندسی رزمی و شهدا و رزمندگان شاخصی که در این عملیات نقش موثر داشته اند از شاخصه های مهم عملیات خیبر است.

کریمی گفت: جدای از اینها عملیات خیبر یک ویژگی مهم دیگر دارد که اولین عملیات خاکی و آبی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس است که دستاوردهای خوبی هم داشته است. استان مرکزی در عملیات خیبر بیش از ۱۹۵ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده و اکثر شهدای شاخص استان در این استان نقش موثر داشته اند.

وی افزود: ظهور لشگر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) و نقش استان مرکزی را به وضوح می توان در عملیات خیبر مشاهده کرد و قبل از اینکه بخواهیم طرح فیلم سینمایی عملیات خیبر را به مرحله اجرا برسانیم باید کارهای تحقیقی و پژوهشی در این خصوص انجام شود چراکه کار بر اساس پژوهش محوری پرمغزتر و اثرگذارتر خواهد بود.

کریمی اظهار کرد: نیاز است کلیه مراحل کار و نیازمندی های محتوایی از ابتدای کار مشخص شود تا از ابتدای سال ۹۹ بتوان آن را در برنامه های فرهنگی بهتر دید. منابع خوبی در استان از عملیات خیبر وجود دارد که می توان در این طرح از آنها استفاده کرد و کار گروه های مرتبط در کنگره شهدا هم باید اطلاعات و منابع خود را در این خصوص جمع آوری و سازماندهی کنند.

وی تاکید کرد: پایه گذاری اهداف مهم در این طرح یک ضرورت است که در کل سناریو باید این اهداف دنبال شوند و ما در انتها به این چند هدف مهم برسیم. یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد کنگره شهدای استان این بود که سوژه های دفاع مقدس به شکل به روز برای مخاطب جوان بازخوانی شود که ما هم در گام دوم کنگره این هدف را دنبال می کنیم.

وی افزود: نگاهی که در تهیه فیلم عملیات خیبر دنبال می شود تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است که ضمن رعایت این نگاه باید جذابیت برای نسل جوان داشته باشد و بتواند عملیات خیبر و ویژگی های آن را به آنها نمایش دهد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دفاع مقدس عملیات خیبر خانواده های شهدا عملیات خیبر خانواده ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند

محمدسبحان حسنی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، اظهار کرد: هر مسئولیت یک امانت است و تکالیفی را برای هر مدیر به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خدمت در بنیاد شهید هم علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمتگذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بیان کرد: بخش اصلی فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و ... به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسنی تصریح کرد: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هر کس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد که ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردو‌های دانش‌آموزی، گلزار و یادمان شهدا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا یک کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله بین فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است که ما وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلا‌ها را برطرف کنیم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

محمد رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی بیان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه