Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:37:11 GMT

فوت ۲۷ نفر بر اثر کرونا در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۳۴۷۲

فوت ۲۷ نفر بر اثر کرونا در مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا مازندران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد تست آزمایش ۶۳۳ بیمار به کرونا ویروس در مازندران قطعی مثبت شد و تعداد ۱۰۲۴ بیمار مشکوک به کرونا نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

بر اساس این گزارش ۳۳۵ نفر از بیماران بستری شده بهبود یافته و از بیمارستان های استان ترخیص شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا مازندران توصیه کرد مردم برای خرید از امکانات اینترنتی یا از اپ هایی که برای این منظور از سوی سازمان صنعت ومعدن و تجارت پیش‌بینی شده است استفاده کنند.

طبق تصمیم ستاد کرونای مازندران، در راستای قطع چرخه انتقال بیماری از طریق محدودسازی ارتباطات افراد بازارها و اماکن فروش به غیراز مراکزی که به صورت مستقیم با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارند مانند نانوایی ها و قصابی ها به صورت یک روز در میان در طول هفته جاری فعالیت خواهند کرد.

به منظور ایجاد ظرفیت در بیمارستان ها برای پذیرش بیشتر بیماران نیزمقرر شد در اسرع وقت نسبت به راه اندازی مراکز مراقبت از بیماران تنفسی اقدام شود. تا به بیمارانی که دوره درمان حاد را پشت سر گذاشته اند و نیازمند مراقبت هستند با تشخیص پزشکان معالج بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد مدیریت کرونا ارائه خدمات می کند.

این ستاد برای کنترل این بیماری، بهترین کار را ماندن در منزل اعلام و تصریح کرد محدود سازی خودخواسته بیماران و اعضای خانواده آنها در منزل بهترین راه ‌حل قطع زنجیره انسانی انتقال و سرایت ویروس کرونا است.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا جانباختگان کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون