Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@21:19:27 GMT

۴۴نوع بازی برای روزهای در خانه ماندن

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۳۹۳۲

۴۴نوع بازی برای روزهای در خانه ماندن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، لیلا صادقی، با تاکید بر اینکه والدینی که دچار مشکلات اضطراب و وسواس هستند مراقب باشند که این مشکلات را به فرزندان خود انتقال ندهند، افزود: والدینی که دارای رفتارهای خاصی مانند استرس و اضطراب هستند، می‌توانند موجب ایجاد حساسیت و افزایش وسواس در کودکانشان شوند. 

به گفته وی، در حال حاضر که موضوع ویروس کرونا در جامعه مطرح است والدینی که دچار وسواس‌های خاصی مانند وسواس تمیزی هستند می‌توانند سطح اضطراب خود و فرزندانشان را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این نکته به این معنا نیست که کرونا را در مقابل کودکان انکار کنیم، اما نباید لحظه به لحظه ویروس کرونا را هم به آنها یادآوری کرد؛ امر و نهی بیش از حد والدین به کودکان برای رعایت بهداشت فردی، رابطه آنها با کودکانشان را تخریب کرده و سطح حساسیت در آنها را افزایش می‌دهد. 

این روانشناس ادامه داد: اگر والدین قصد دارند به کودکان خود نکات بهداشتی را تذکر دهند باید با آرامش و لحن مناسب توصیه‌های بهداشتی را گوشزد کنند.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر باید بیش از پیش به کودکان توجه کرد چراکه فهم و درک آنها همانند بزرگسالان نیست و امکان دارد آنها آسیب پذیرتر باشند، تصریح کرد: والدین به ترس ناشی از ویروس کرونا در کودکانشان اهمیت دهند؛ بیان جمله‌هایی مانند "شجاع باش" و "نترس" به کودکان کمکی نمی‌کند. والدین باید در این شرایط به صحبت‌های کودکانشان گوش دهند، آنها را در آغوش بگیرند و به او بگویند که "مامان و بابا قوی هستند و به خوبی از تو مراقبت می‌کنند".

در این شرایط که مسئولان امر توصیه می‌کنند تا برای جلوگیری از چرخه انتقال ویروس کرونا مردم حتی‌الامکان در خانه‌هایشان بمانند، ممکن است این موضوع کودکان را بی‌تاب و خسته کند. در همین راستا این روانشناس کودک ۴۴ نوع سرگرمی، بازی خانگی و آپارتمانی را براساس نیاز کودک و اوقات فراغت آنها پیشنهاد کرد که عبارتند از:

۱. ساخت اشکال مختلف با چوب کبریت ۲. سطل پرتاب توپ ۳. نون بیار کباب ببر ۴. یه قل دو قل ۵. بازی با کش ۶. نقاشی ۷. نقاشی صورت با چشم‌های بسته ۸. بازی با لگو ۹. پازل ۱۰. رنگ کردن کتاب رنگ‌آمیزی ۱۱. خاله بازی ۱۲. بولینگ ۱۳. گلف ۱۴. انداختن توپ در سطل با فوت ۱۵. حفظ تعادل با توپ و قاشق ۱۶. ماهیگیری ۱۷. پرتاب حلقه ۱۸. قایق بازی ۱۹. فوتبال دستی ۲۰. ساخت بادبادک ۲۱. ساخت مهر با سیب زمینی ۲۲. قایم موشک ۲۳. بالا بلندی ۲۴. نقاشی روی سنگ ۲۵. چشمتو ببند یکی رو بزن ۲۶. ساخت کاردستی ۲۷. گل یا پوچ ۲۸. زو ۲۹. قایق بازی با پتو و بالش ۳۰. کمپ یا خاله بازی با چادر و صندلی ۳۱. سیبیل آتشین ۳۲. گاز زدن سیب آویزان ۳۳. گل زدن از طریق فوت کردن توپ پینگ پنگ ۳۴. ماهیگیری با گیره لباس ۳۵. تکمیل نقاشی ۳۶. بازی سایه‌ها ۳۷. نخ بازی ۳۸. برج‌سازی ۳۹. یک دو سه هوپ ۴۰. یه مرغ دارم روزی... تخم میذاره ۴۱. چی کجا رفت؟ ۴۲. از کوچک به بزرگ ۴۳. دالی موشه ۴۴. نقطه.

این درمانگر و روانشناس کودک و نوجوان بیان کرد: هر روز با کودکانتان بر اساس اصول بازی که در جدول زیر آمده بازی کنید. اگر روزی نیم ساعت، به صورت تعاملی، هیجانی، انرژی‌بر، آزاد، پیوسته و مستمر هر کدام از والدین با هر فرزندشان بازی و فعالیتی را که فرزندشان دوست دارد انجام دهند، بدون شک بخش عمده نیازهای روانی آنها را تامین کرده‌اند و از ایجاد برخی مشکلات رفتاری پیشگیری می‌کنند.

نمونه جدول برنامه هفتگی بازی تعاملی هر والد با هر فرزندش

وی افزود: از آنجایی که زندگی کودک بازی است و کودک هر چه بیشتر بازی کند زندگی او کامل‌تر و یادگیری او بیشتر می‌شود. بهترین زمان بازی کردن کودکان، زمانی است که آنها خودشان از والدین می‌خواهند که با آنها بازی کنند و اگر کودکی هیچ زمانی تمایل به بازی نداشت، والدین باید خودشان زمان کوتاهی (نیم ساعت) را برای بازی با او در نظر بگیرند. یقینا بازی با کودکان آنها را کمتر درگیر اضطراب و استرس ناشی از کروناویروس قرار می‌دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازی کودک و نوجوان والدین ویروس ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟