Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@17:24:10 GMT

طرز پاک کردن میگو و پخت آن

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۳۹۷۳

میگو شامل سر، بدنه و دم است. قسمت بدنه آن مورد استفاده است، یعنی سر تا زیر گردن و دم آن قابل مصرف نیست. ناطقان: سوالی که برای بسیاری کدبانو‌های جوان وجود دارد این است که چگونه می‌توان میگو را تمیز کرده و بوی زهم آن را از بین برد و این بوی زهم برای چیست؟ میگو شامل سر، بدنه و دم است. قسمت بدنه آن مورد استفاده است، یعنی سر تا زیر گردن و دم آن قابل مصرف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طرز پاک کردن میگو و پخت آن

پاک کردن میگو

سر میگو با دست به راحتی جدا می‌شود، پوست آن نیز به راحتی برداشته می‌شود.

طرز پاک کردن میگو و پخت آن

رگی که در پشت میگو قرار گرفته بوی زهم آن را ایجاد می‌کند و باید آن را از میگو جدا کنیم. به وسیله چاقو پشت کمر میگو را برش نازکی می‌دهیم و آن رگ را جدا می‌کنیم. سپس شست وشو داده و در صافی می‌گذاریم تا آب آن کاملا گرفته شود. حالا میگو برای سرخ کردن یا پختن آماده است.

طرز پاک کردن میگو و پخت آن

روش‌های طبخ میگو

۱. روش پختن:
میگو‌ها را داخل یک صافی می‌گذاریم، درون قابلمه‌ای آب ریخته و روی شعله می‌گذاریم تا جوش بیاید. به هنگام جوشیدن مقداری سرکه و نمک داخل آن می‌ریزیم و میگو‌های داخل صافی را در آب جوش می‌ریزیم. مدت پخت میگو سه دقیقه است، زیرا بعد از آن سفت شده و قابل مصرف نیست.

۲. پن فراین کردن:
در این روش ابتدا میگو را آماده کرده و پشت کمر آن را برش بزرگ داده تا میگو کاملا باز شود و برای از بین بردن بوی زهم آن را آغشته به آبلیمو می‌کنیم و به وسیله نمک آن را خوش طعم کرده و برای سوخاری کردن از تخم مرغ و آرد استفاده می‌کنیم. سپس یک تخم مرغ را درون ظرفی مخلوط می‌کنیم و میگو را به آن آغشته کرده و داخل آرد می‌غلتانیم و سپس در روغن با حجم کم قرار می‌دهیم تا سرخ شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پاک کردن ، میگو ، پخت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پاک کردن میگو پخت بوی زهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش هدف گیری دروازه داخل آب توسط ژائو کانسلو / فیلم

در این چالش، کانسلو بازیکن بارسلونا سعی می کند توپ را درون دروازه ای که درون آب قرار گرفته است قرار دهد.

دانلود (7.2MB)

دیگر خبرها

  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • چالش هدف گیری دروازه داخل آب توسط ژائو کانسلو / فیلم
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!