Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی با بیان این مطلب افزود: شهرستان‌های رودسر و املش هر کدام یک بیمارستان دارند که وضعیت خوبی ندارند و امکانات و تجهیزات آنها بسیار ضعیف است و از امکانات اولیه برخوردار نیستند. بیمارستان املش که پزشک معالج هم ندارد و هر دو بیمارستان هم همواره با کمبود کادر درمانی، افراد خدماتی و کادر پرستاری بیمارستان مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیمارستان رودسر که محل بستری بیماران کرونایی نیز هست حتی دستگاه اکسیژن ساز و سی‌تی‌اسکن ندارد، این بیمارستان پر شده و پذیرش ندارد و دستکش و ماسک آن را هم مردم و خیرین اهدا می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم عادی دسترسی به مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک ندارند، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه ما شرقی‌ترین شهرستان‌های گیلان هستیم توجه چندانی به این دو شهرستان نمی‌شود. من چند بار گله‌مندی خود را در این زمینه مطرح کرده‌ام که حداقل‌ها باید تامین شود. دو سال است قول داده‌اند دستگاه سی‌تی‌اسکن که خریداری شده را به بیمارستان رودسر بیاورند اما با لابی‌های صورت گرفته آن را به شهرستان‌های دیگر بردند.

عباسی ادامه داد: امروز مردم نیاز به سرعت عمل دارند و این کمبودها نگرانی و استرس مردم را دو چندان می‌کند، بیمارستان‌های شهرهای همجوار هم از شهر ما بیماری را پذیرش نمی‌کنند. متاسفانه در چنین شرایطی عده‌ای از مردم رعایت نمی‌کنند و پنهانی و به هر بهانه‌ای به شهرهای شمالی سفر می‌کنند. برخی اهالی هم به دلیل نداشتن درآمد به آنها اتاق اجاره می‌دهند و این کارها دور از چشم مسئولان نظارتی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع اینطور نیست که بگوییم مسافری نیست و مسافرتی صورت نمی‌گیرد، راهکار اصلی این بود که وقتی فهمیدند این بیماری از قم شایع شده، استان‌های شمالی را می‌بستند و به داد مردم می‌رسیدند اما گذاشتند این بیماری در همه استان گیلان و مازندران شیوع پیدا کرد و حالا می‌گویند راه‌ها را می‌بندیم.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه «هر مسافری که به شهرهای شمالی می‌آید سلامتی خودش را به خطر می‌اندازد»، گفت: در شرایطی که امکانات درمانی و تجهیزات پیشگیری براش شهروندان گیلانی وجود ندارد، این مسافران دردسرهایی را ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در پایان یادآور شد: متاسفانه ما از شهرهای دیگر و حتی قم مسافرانی را به استان‌های شمالی داشته‌ایم که در این شهرها اسکان پیدا کرده‌اند، این در حالی است که برای شهروندان گیلان هم شرایط و امکانات درمان وجود ندارد چه برسد به کسانی که به عنوان مهمان و مسافر به این شهرها می‌آیند و این جز دردسر و گرفتاری و مشکل مضاعف تحمیل کردن به استان‌های شمالی، شهروندان گیلان و کادر درمانی این مناطق نیست.

کد خبر 491054 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص‌های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدف‌گذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف خراسان شمالی، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز و تجهیزات درمانی استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسکلت‌بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته نیز به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت‌های موجود در خراسان شمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های در حال انجام بر اساس نیازسنجی و بر حسب نیاز خراسان شمالی پیگیری و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های بزرگ‌تر در حوزه‌های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در بخش سلامت با پیگیری‌های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدف‌گذاری و در حال اجرا است.

کد خبر 6090450

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است