Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@17:11:01 GMT

خرید کنید، اما کرونا را به خانه نبرید!

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۴۶۹۲

خرید کنید، اما کرونا را به خانه نبرید!

این روز‌ها که کرونا مهمان ناخوانده شهرهایمان شده، سعی کنید در خانه بمانید و فقط بنابر ضرورت از منزل خارج شوید. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بنابر اعلام انجمن آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران، نکات بهداشتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس جدید در هنگام خرید باید رعایت شوند، عبارتند از:

- به غیر از موارد ضروری وارد مراکز خرید و فروشگاه‌ها نشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



- تا پایان خرید دستکش خود را در دست داشته باشید و بلافاصله پس از خارج شدن از فروشگاه آن را در یک پوشش پلاستیکی انداخته و مجددا استفاده کنید.

- هنگام درآوردن دستکش از عدم تماس دست‌های خود با قسمت‌های رویی دستکش مطمئن شوید.

- در صورت داشتن تب و سرفه حتما از ماسک در مکان‌های عمومی، چون فروشگاه‌ها استفاده کنید.

- از بردن کودکان به مراکز خرید جدا خوداری کنید.

- از خرید بستنی و مواد غذایی باز برای کودکان خود در مراکز خرید، امتناع کنید.

- در اولین فرصت ممکن بعد از اتمام خرید دست خود را حداقل ۴۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.

- از دست زدن به پله برقی در فروشگاه‌ها اکیدا خودداری کنید.

- در صورت استفاده از آسانسور در مراکز خرید برای فشار دادن دکمه‌های آسانسور از دستمال کاغذی استفاده و سپس بدون تماس دست‌تان با آن قسمت دستمال، آن را به سطل آشغال بیندازید.

- استفاده از وسایل بازی تعبیه شده در فروشگاه‌ها برای کودکان مطلقا انجام نشود.

- برای پرداخت وجه، از دریافت کننده وجه بخواهید اجازه دهد خودتان کارت را در دستگاه کارتخوان بکشید و آن‌ها نیز خودشان مبلغ و رمز کارت را وارد کنند.

- کارت عابر بانکی را که استفاده کردید، در یک دستمال کاغذی بپیچید و سپس در جیب‌تان بگذارید تا در اولین فرصت آن را ضدعفونی کرده و سپس در کیف‌تان قرار دهید.

- هرگز به مکان‌های فروش حیوانات زنده مراجعه نکنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا فروشگاه نکات بهداشتی پوشش پلاستیکی فروشگاه ها مراکز خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر گفت: مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد که زنجان هم یکی از آنهاست.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ حسن صادقی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح خانه کارگر زنجان به موضوع افزایش حقوق کارگران و انتقاد از نحوه افزایش دستمزد کارگران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است که از مطالبات جدی این تشکل است.

وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خانه کارگر برای تأمین امکانات رفاهی جامعه هدف، اضافه کرد: همه تلاش خانه کارگر مبنی بر مطالبه حقوق کارگران است که این مطالبه‌گری با حفظ خطوط قرمز دنبال می‌شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه خانه کارگر همواره حرف خود را در دفاع از کارگران زده و خطوط قرمز خانه کارگر نیز فقط «مقام معظم رهبری» و نظام بوده است، اضافه کرد: برای این تشکل فقط نگاه دولت‌ها به قشر کارگر اهمیت داشته است و بس! وگرنه خانه‌کارگر؛ چوب خورده دولت‌ها بوده و بسیاری از افرادش محاکمه شده‌اند.

وی با اشاره آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش دانشگاهی و ارائه خدمات حقوقی در راستای خدمت رسانی مطلوب به اعضای تحت پوشش بر لزوم توسعه خدمات تفریحی و رفاهی به اعضا تاکید کرد و گفت: رایزنی‌ها برای توسعه مراکز خدمات رسان تفریحی در سرتاسر کشور را ادامه خواهیم داد که قطعاً زنجان نیز یکی از استان‌های هدف گردشگری خواهد بود.

وی با اشاره در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در استان زنجان عضو مستقیم تشکیلات خانه کارگر هستند، تصریح کرد: با احتساب خانواده اعضای خانه کارگر زنجان، در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در استان با این تشکیلات در ارتباط هستند.

اصغر نجاری با توضیح اینکه تحویل زمین ۴۰۰ مترمربعی برای احداث خانه کارگر پس از شش سال پیگیری در دولت سیزدهم محقق شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ساختمان خانه کارگر استان تا حدود سه سال آینده در صورت تأمین اعتبارات به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 750121

دیگر خبرها

  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • اوسمار: طلسم ۶ ساله مقابل سپاهان؟ هرکسی را نبرید به بردنش نزدیک‌تر می‌شوید!
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان