Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از عمده‌فروشان لوازم بهداشتی ساختمانی در قزوین، در شرایط سخت و بحرانی این روزها به کمک هم‌نوعان خود آمده و با کمال میل و احترام جهت پاس شدن چک‌ها به آن‌ها مهلت داده است تا همه دست در دست هم و در کنار هم از بحران موجود عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در راستای پویش‌های مختلفی که به‌دلیل رکود اغلب کسب و کارها و عدم رونق بازار به‌وجود آمده است، برخی از همشهریان قزوینی تلاش کرده‌اند تا در راستای کمک به هم‌نوعان خود گام‌های مثبتی بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپین حمایت مالکان از مستأجران و پویش مهلت دادن به صاحبان چک از جملهٔ این پویش‌ها هستند. یکی از همشهریان قزوینی که ورزشکار نیز هست، با بهره‌گیری از روحیهٔ پهلوانی و خوی جوانمردی اقدام به کنار آمدن با مستأجران خود و مهلت دادن به صاحبان چک نموده است. این قهرمان قزوینی فروشگاه لوازم بهداشتی ساختمانی دارد و این روزها نام او در شهر با رأفت و جوان‌مردی عجین شده است.

 

محمدرضا حیدری یکی از همشهریان قزوینی است که به خیل عظیم پویش حمایت از مستأجران و همراهی و همکاری با صاحبان چک پیوسته است و در صفحهٔ اینستاگرام خود نوشته‌ای را قرار داده که صاحبان چک در شرایط فعلی نگران پاس کردن چک خود نباشند، با کمال میل و با احترام به آن‌ها مهلت خواهیم داد.

این کاسب و ورزشکار قزوینی معتقد است که این دل بزرگ را از پدر خود به ارث برده است. وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس می‌گوید: ما از قدیم در کار عمده‌فروشی لوازم بهداشتی ساختمانی بوده‌ایم و این شغل را از پدر خود به ارث برده‌ایم. اکنون نیز در شرایط فعلی چک‌های زیادی از مردم در دست داریم ولی با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا در کشور، ترجیح داده‌ام به صاحبان چک‌ها مهلت دهم. این مسئله را در صفحهٔ اینستاگرام خود نیز قرار دادم تا دیگران نیز از آن ایده بگیرند و تلاش کنند با اطرافیان خود به‌نحو احسن کنار بیایند.

وی ادامه می‌دهد: اتفاقاً یکی از صاحبان چک‌ها پس از دیدن مطلبی که در صفحهٔ خود قرار داده بودم، با بنده تماس گرفت و گفت من تصمیم داشتم از شما درخواست کنم بابت چک به من مهلت بدهید، اما از آن‌جا که شرمندگی مانع از عنوان کردن این مسئله می‌شد، می‌خواستم طلای همسرم را بفروشم تا این چک را پاس کنم، ولی زمانی‌که مطلب شما را در اینستاگرام خواندم، خوشحال شدم و از تصمیم خود منصرف گشتم و با شما تماس گرفتم. حیدری می‌گوید: من با شنیدن این جملات خیلی خوشحال شدم که توانسته‌ام گره از مشکل یکی از همشهریانم باز کنم و تا چندین روز حس سبکی خاصی به من دست داده بود. در رابطه با مستأجرانی که داریم نیز به همین منوال در این شرایط با آن‌ها راه می‌آییم تا مردم در این وضعیت بحرانی دچار سختی و مشقت نشوند.

سخنان این کاسب خیراندیش قزوینی را در فیلم زیر بشنوید:

 

 

نه تنها چک‌ها را برگشت نمی‌زنم، بلکه در برخی موارد به صاحبان چک‌ها کمک می‌کنم

حیدری، در ادامهٔ سخنانش عنوان می‌کند: چه از منظر احساسی و چه از منظر منطقی بخواهیم به این ماجرا نگاه کنیم، باید بدانیم ما با پول همین مردم در حال کاسبی هستیم، مردمی که به ما اعتماد کرده‌ و از ما خرید کرده‌اند، اگر ما در چنین شرایطی در کنار آن‌ها نباشیم، طبیعی است که سرخورده می‌شوند، بنابراین بنده معتقدم این یک وظیفهٔ انسانی است که در این شرایط به داد یک‌دیگر برسیم. البته این قبیل کارهای ما مربوط به شرایط بحرانی کنونی نیست، ما در سال‌های گذشته نیز همین‌گونه با مشتری‌ها کنار می‌آمدیم و حتی در برخی موارد نه تنها چک‌های آنان را برای وصول به بانک نمی‌بردیم، بلکه زمانی‌که با مشکلات آنان مواجه می‌شدیم، به آن‌ها کمک مالی نیز می‌کردیم. ما چک‌های فراوانی از مردم در دست داریم که سال‌ها است وصول نشده‌اند، اما هیچ اقدامی مبنی بر برگشت زدن این‌ها انجام نداده‌ایم، چون ایمان دارم اگر کسی توان پرداخت داشته باشد، بی‌شک دریغ نخواهد کرد.

در ادامه از آقای حیدری سؤال می‌کنم آیا شما اکنون به نقد شدن این چک‌ها نیازی ندارید که به افراد مهلت داده‌اید؟ ابراز می‌کند: آدمیزاد همواره نیازمند است، نمی‌شود گفت ما به این مبالغ نیازی نداریم، بلکه ما تلاش می‌کنیم در این برهه از زمان برخی از خواسته‌های خود را نادیده بگیریم و این خواسته‌ها را به زمان مناسب‌تری موکول کنیم تا همشهریان ما نیز بتوانند بدون دل‌نگرانی بابت این چک‌ها، این روزهای سخت را سپری کنند. بنده اعتقاد دارم زمانی‌که مشکل کسی را حل کنم، خدا نیز در جای دیگری مشکل من را حل خواهد کرد.

این کاسب خیراندیش قزوینی ادامه می‌دهد: این قانون طبیعت است که محبت‌ها و نیکی‌هایی که در شرایط سخت به دیگران می‌کنیم، مدتی بعد به خود ما باز می‌گردند. وی در رابطه با احساس خود در زمان انجام این نیکی‌ها می‌گوید: این احساسات گفتنی نیست، من با انجام این قبیل امور، حالم واقعاً خوب می‌شود و احساس سبکی می‌کنم. توصیه می‌کنم اگر هر کس از دستش بر می‌آید این حس بال و پر گشودن را از خود دریغ نکند. حیدری در ادامه مطرح می‌کند: من در این شرایط اصلاً نگرانی کاسبی خود نیستم، بلکه نگران کسبه‌ای هستم که تمام امیدشان به فروش پایان سال بوده است و اکنون نیز با این وضعیت مواجه شده‌اند. البته یقین دارم به یاری مردم خوب و فهیمی که داریم، این مشکلات از میان برداشته خواهد شد و همه با یاری هم مشکلات را شکست می‌دهیم. مردم ما در طی سالیان گذشته بارها در شرایط گوناگون به کمک هم آمده‌اند و بی‌شک در این بحران نیز به یاری یک‌دیگر می‌آیند و همه با هم با تندرستی و شادی از مشکلات عبور خواهیم کرد.

 

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چک بحران ورزشکار قزوینی صاحبان چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین گفت: ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت، ارزیابی شدند.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه هفته سلامت بهانه‌ای برای تشدید در ارائه خدمات نظام سلامت و ترویج فرهنگ مراقبت و سلامت در خانوارها است، اظهار کرد: به همین مناسبت ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت ارزیابی شدند.

وی افزود: با همت بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان حوزه بهداشت طی ۱۰ روز اول اردیبهشت ماه موفق به ارزیابی ۴ هزار نفر از خانوارهای شریف استان قزوین در خصوص میزان آمادگی در مواجهه با مخاطرات و بلایا شده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طی این ارزیابی‌ها برای خانوارهایی که نیاز به آموزش دارند، در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت جلسات آموزشی برگزار شده و به صورت فردی و یا گروهی نحوه مدیریت خطر بلایا و حوادث آموزش داده شده است.

دیده‌بان تصریح کرد: طی این مدت تعداد ۳ هزار و ۵۱۹ خانوار استان قزوین در زمینه مواجهه با مخاطرات، زلزله و سیل در مراکز بهداشت آموزش داده شده‌اند و این برنامه همچنان در سرفصل برنامه‌های مراکز بهداشت استان قرار داشته و ارزیابی و آموزش خانوار در این زمینه طی سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در قزوین

وی از آغاز پویش سلامت دهان و دندان با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی در استان قزوین از امروز تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پویش سلامت دهان و دندان از امروز هفدهم اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی با شعار «دهان دریچه سلامت» در استان قزوین آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: بیماری‌های دهان و دندان افراد را در طول زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد، خوشبختانه بیشتر بیماری‌های دهان و دندان تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند و در مراحل اولیه درمان می‌شوند.

دیده‌بان ادامه داد: شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان، پوسیدگی دندان، بیماری‌های شدید لثه، بی‌دندانی و سرطان دهان است. در طول دوره زندگی سلامت دهان بر سلامت عمومی افراد اثرگذار است و تأثیر مهمی بر کیفیت زندگی افراد دارد بدین صورت که می‌تواند در تغذیه، عملکرد روزانه، تعاملات اجتماعی و اعتماد به نفس افراد تأثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه دندان‌پزشکان و مراقبان سلامت ممکن است اولین کسانی باشند که در معاینه افراد متوجه علائم بسیاری از بیماری‌ها شوند، گفت: آحاد جامعه در صورت وجود مشاهده هرگونه علائم و مشکلات دندانی به مراکز خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی مراجعه کنند.

کد خبر 751112

دیگر خبرها

  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • فروش میلیاردی دو کد در خوساز
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • سیل در تسوج ماشین‌ها را جلوی چشم صاحبانشان بلعید | ناله و شیون دردناک صاحبان خودروها را ببینید + فیلم