Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته پایش فضای مجازی شهرستان اردکان در اطلاعیه ای تاکید کرد که سلامت روانی مردم همانند سلامت جسمانی قابل معامله و مسامحه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ کمیته پایش فضای مجازی شهرستان اردکان در راستای سلامت روانی شهروندان ضمن تشکر از رسانه هایی که با دلسوزی و پیگیری، اخبار کرونایی را از مراجع رسمی منتشر کرده اند خطاب به مدیران رسانه ها و فعالان فضای مجازی، اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

1- فعالان فضای مجازی و رسانه ها در شرایط کنونی پیشگام هدایت افکار عمومی هستند لذا ضرورت دارد بر اساس رسالت رسانه ای خود، همه تلاش خود را در جهت همگرایی، آرامش روانی جامعه و آموزش شهروندان به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- انتظار می رود مدیران رسانه ها در انتشار اخبار کرونایی دقت لازم صورت دهند و بدانند اخباری که به پیشگیری، افزایش آگاهی و آرامش مردم کمک می کند حسنه و اخبار خلاف واقع که به هر نحوی باعث بی تفاوتی مردم و یا نگرانی بی دلیل مردم شود، سیئه و گاها خلاف قانون است.

3- سلامت روانی مردم هم مثل سلامت جسمانی قابل معامله و مسامحه نیست لذا با رسانه ها و افرادی که با محتوای بی اساس سلامت روانی جامعه را برهم بزنند برخورد قهری صورت خواهد گرفت.

4- مسئولین شهرستان اردکان در این ایام در دسترس می باشند لذا انتظار می رود تحلیل ها و نقدهای شخصی قبل از درج در کانال های خبری به مسئولین منتقل گردد.

5- محتوای کرونایی که به آموزش، افزایش آمادگی و مهار نگرانی کمکی نکند مصداق برهم زدن سلامت روانی جامعه خواهد بود.

6– برداشت های شخصی بر اساس اطلاعات محدود و یا اختلاف سلیقه با مسئولین و فعالین مبارزه با این ویروس، دلیلی برای درج محتوای مایوس کننده و یا تخریبی و انتقادی نمی باشد.

7- رسانه ای که بخواهد از کرونا استفاده ابزاری کند مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: رسانه های خبری شهرستان اردکان شبستان یزد اردکان فضای مجازی سلامت روانی فضای مجازی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است

محمدجواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن از یک دستگاه آمبولانس در شیراز برای تولید محتوای سرگرم‌کننده استفاده شده بود گفت: فیلمی که در ۲۴ ساعت گذشته در فضای مجازی وایرال شده، در حقیقت مربوط به یک ماه پیش است و همکاران در حال بررسی هستند که آیا این اقدام با هماهنگی یا بدون هماهنگی صورت گرفته است.

رئیس مرکز اورژانس فارس در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که استفاده شخصی از اموال دولتی آن هم توسط یک بلاگر و در چنین سطحی چه با هماهنگی و چه بدون هماهنگی آیا تخلف نیست، گفت: طبق قانون هر گونه استفاده رسانه‌ای از اموال دولتی منوط به اخذ مجوز حراست، روابط عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و استفاده از آمبولانس در هر رسانه‌ای نیازمند هماهنگی با مراجع مربوطه است.

وی در توضیح خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آمبولانس مرکز اورژانس در چارچوب کارکرد رسانه‌ای استفاده نشده بلکه توسط یک بلاگر و برای تبلیغات خیابانی مورد سو استفاده قرار گرفته است، گفت: به هر حال فعالیت یک بلاگر هم اگر در فضای رسمی و قانونی انجام شود در چارچوب رسانه تعریف می‌شود اما به محض محرز شدن تخلفات، موضوع در قالب استفاده غیرمناسب از اموال دولتی توسط مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6097441

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد