Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@07:59:31 GMT

ابعاد فعالیتی شهرداری و شورای شهر اردکان بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۵۲۵۶

ابعاد فعالیتی شهرداری و شورای شهر اردکان بررسی شد

در دومین میزگرد از سلسله نشست های گفت و گو محور نبض اردکان؛ ابعاد فعالیتی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان مورد بحث و بررسی جمعی از کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ دومین جلسه از سلسله نشست‌های گفت‌وگو محور تحت عنوان «نبض اردکان» با محوریت بررسی ابعاد فعالیتی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان با حضور شهردار ادوار، جمعی از اعضای شورای اسلامی، کارشناسان شهرداری، خبرنگاران، فعالین عرصه رسانه و جمعی از علاقه‌مندان در محل باغ گفت‌وگو این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد عابدی، مجری برنامه در ابتدای این نشست ضمن عرض خیرمقدم خدمت حاضرین؛ حضور برخی از مسئولین دعوت‌شده ازجمله محمدعلی مروتی، شهردار اسبق و عضو فعلی شورای اسلامی شهر اردکان، حسن رضا پور، عضو شورای اسلامی شهر اردکان و حمیدرضا تقوی، شهردار احمدآباد اردکان را نشان‌دهنده وجود و تداوم روحیه پاسخگویی در این مسئولین دانست.

وی با اشاره به اینکه شوراها اکثراً در عمل در حوزه‌های مرتبط با شهرداری‌ها موردتوجه واقع می‌شوند اظهار داشت: سیاست زدگی یکی از مسائل، عیوب و مشکلات شوراهای اسلامی شهر است. همچنین گاها عمده زمان شوراهای اسلامی شهر به انتخاب شهردار می‌گذرد و ما در شورای پنجم شهر اردکان نیز شاهد رفتن و آمدن چند شهردار بودیم.

محمدعلی مروتی نیز در این برنامه ضمن اشاره به این نکته که شورای پنجم اسلامی شهر اردکان به نحو منسجم و خوبی تشکیل شد؛ آن را به ادعای برخی از مسئولین مربوطه استانی به عنوان شورایی با پتانسیل قابل‌توجه دانست.

وی؛ سابقه کار در شهر را ازجمله ملزومات پذیرش مسئولیت و یا انتخاب به عنوان مسئول و مدیر ذکر و اضافه کرد: یکی از مسائل و تنگناهای مطرح‌شده از سوی خود ما نیز همین مورد است که چرا در فلان اداره‌ای در شهرستان ما فردی با رزومه مطلوب و عملکرد ایده آل را تربیت نکرده‌ایم.

شهردار اسبق اردکان ضمن تحسین انتخاب شهردار بومی برای یک شهر به دلیل دل سوزی‌های بیشتر وی؛ سکان‌داری شهرداری را متفاوت‌تر از مسئولیت در سایر نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های شهری دانست و گفت: وقتی فردی، شهردار اردکان شد می‌بایستی افراد ساکن و مرتبط با این شهر را بشناسد، با شهر کار کند و با شهر زندگی کند.

وی از وجود برخی اظهارنظرها در فضای شهری که موجب عدم آمدن برخی مسئولین بومی برای پذیرش مسئولیت در سطح شهر و شهرستان می‌شود گلایه کرد.

شهردار احمدآباد اردکان نیز شهرداری را جزء فعالیت‌های حائز اهمیت دانست و اظهار تأسف کرد: چرا منِ شهردار باید مکرر به فکر حقوق پرسنل و کارکنان نهاد تحت مسئولیت خود باشم. البته مبحث لزوم پرورش مدیر مختص اردکان نیست و این ضرورت به همه کشور تسری دارد.

وی؛ وجود تنگناهای بودجه‌ای را یکی از دشواری‌های مدیریتی دانست و گفت: امیدواریم که لایحه درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. البته لازم است که گفته شود مشکلات اقتصادی صرفاً مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر نیست بلکه سایر دستگاه‌ها نیز با این معضل درگیر می‌باشند.

گفتنی است که حمیدرضا تقوی؛ شهرفروشی را امری غلط و نادرست خواند. 

محمدعلی مروتی، عضو شورای اسلامی شهر اردکان در ادامه به گسیل جمعیت مهاجر به مرکز شهرستان اردکان اشاره کرد و با تأکید بر دغدغه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان در پرداخت حقوق و حق الزمه کارگران، بیان کرد: اولاً شوراهای اسلامی شهر صرفاً با مسائل حوزه شهری و حیطه اختیارات تعیین‌شده خود دخیل هستند و برخی از موارد ناظر بر شهرستان و استان است. دوما شهرداری‌ها می‌توانند در موارد اقتصادی مرتبط با خود ازجمله کارخانه سنگ جدول، شن، ماسه و آسفالت سرمایه‌گذاری کنند.

 

حسن رضا پور، عضو شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از روز خودکفایی شهرداری‌ها از دولت، قوه مجریه به این نهاد کمکی نمی‌کند، تصریح کرد: هر دستگاهی یک آقابالاسر دارد. شهرداری‌ها نیز آقابالاسری به عنوان شورای اسلامی شهر دارند. در رابطه با عیوب برخی از طرح ها نیز اعتقاد داریم که باید نواقص رفع شود.

وی ضمن اشاره به ضرورت تعامل مدیران شهری با مسئولین و دست‌اندرکاران شهرستانی برای حل و مرتفع کردن برخی از مشکلات بودجه‌ای و درآمدی بر تداوم برگزاری میزدگرد و سلسله نشست های نبض اردکان تاکید کرد.

محمدعلی مروتی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اردکان نیز بار دیگر در سخنانی از کسانی که از مردم رأی گرفتند خواست تا با حضور در چنین برنامه‌هایی؛ پاسخگوی عملکرد و وعده‌های داده‌شده باشند.

حمیدرضا تقوی، شهردار احمدآباد اردکان در پایان با تأکید بر لزوم درآمدزایی شهرداری‌ها برای عبور از تنگناهای موجود بودجه‌ای، گفت: یکی از مشکلات شهرداری‌ها و شوراها، عدم داشتن برنامه است فلذا شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها باید به این نکته حائز اهمیت توجه جدی داشته باشند.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اردکان شهرداری اردکان شورای شهر اردکان شهرستان اردکان شبستان یزد اردکان شورای اسلامی شهر اردکان شوراهای اسلامی شهر شهرداری و شورای شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد