Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دریاسالار اولگ زوراولو، رئیس مرکز وزارت دفاع روسیه برای آشتی سوریه، امروز گفت تعداد حملاتی که در استان ادلب سوریه در چند روز اخیر و پس از امضای توافق آتش‌بس جدید در مسکو صورت گرفته به طور چشمگیری کاهش یافته است.

او در ادامه توضیح داد که دو مورد شلیک در شهرک‌های استان لاذقیه از مواضع متعلق به گروه‌های تروریستی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوراولو در ادامه توضیح داد: «مطابق با توافق روسیه و ترکیه، آتش‌بس در منطقه کاهش تنش ادلب در تاریخ ششم مارس ۲۰۲۰ به اجرا درآمد. بنابر این توافق تعداد حملات به طور مرتب ثبت شده است. در طول چند روز گذشته، هیچ شلیکی از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی که تحت کنترل آنکارا هستند صورت نگرفته است.»

این مقام نظامی روسیه در ادامه اضافه کرد یک کانال مجزای ارتباطی به منظور گفت‌وگو با مرکز آشتی روسیه در امور سوریه و مقامات نظامی ترکیه بازگشایی شده است.

پنجشنبه گذشته، اردوغان برای گفت‌وگو با پوتین درباره کاهش خشونت‌ها در ادلب به مسکو سفر کرد. دو طرف به توافق رسیدند و یک سند مشترک را برای آغاز آتش‌بس از نیمه‌شب همان روز امضا کردند. همچنین دو طرف برای ایجاد یک راهروی امنیتی در بزرگراه «ام ۴» که استان‌های لاذقیه و حلب را به هم وصل می‌کند توافق کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ سوریه ادلب سوریه آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • روز ۲۱۴ طوفان‌الاقصی| حملات سنگین اشغالگران به رفح
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند