Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این سازمان در توییتی تاکید کرد: اقدام بن راشد در واقع نقض آشکار حقوق بشر و موجب نگرانی بین‌المللی است.

همچنین عفو بین‌الملل تاکید کرد: حکم دادگاه عالی انگلیس درباره اقدام حاکم دوبی در حبس دخترش گامی به سوی اجرای عدالت است.

لین معلوف، مدیر پژوهش‌های خاورمیانه این سازمان در واکنش به حکم دادگاه یاد شده، اظهار کرد: بن راشد دخترش لطیفه را حبس و با او بدرفتاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلوف گفت: این حکم همان اقدامی است که انتظار می‌رفت جهت برقراری عدالت در حق لطیفه که از حدود دو سال قبل تاکنون حبس و از دنیای بیرون دور نگه داشته شده، اجرا شود. دوبی و امارات اکنون باید به لطیفه اجازه دهند آزادانه صحبت و سفر کند و اگر تمایل دارد، درخواست پناهندگی بدهد.

این مسؤول عفو بین‌الملل افزود: بن راشد در طول جلسه محاکمه بر این نکته تاکید داشت که این موضوعی خانوادگی و خصوصی است اما آدم‌ربایی و بدرفتاری که دولت به خود اجازه می‌دهد، انجام دهد، مساله خانوادگی نبوده و نقض آشکار حقوق بشر و عامل یک نگرانی بین‌المللی است.

وی افزود: قانون فدرال امارات زنان را از حمایت محروم کرده و آنها را ضعیف نگه می‌دارد به همین دلیل بسیاری از آنها در معرض آزار و اذیت مردان خانواده خود قرار می‌گیرند.

در حکم صادر شده از سوی مرکز امور خانواده دیوان کیفری بین‌الملل، نتایجی که عفو بین‌الملل در خصوص ربوده شدن لطیفه و حبس و بدرفتاری با او به دست آورده، تایید شدند.

لطیفه، دختر بن راشد دوبار اقدام به فرار از خانواده کرد که هر دو بار موفق نشد، بن راشد او را پس از فرار ناموفق‌اش در سال ۲۰۰۲ به مدت سه سال حبس کرد. بار دوم نیز لطیفه در مارس ۲۰۱۸ در ساحل اقیانوس هند ربوده شده و با زور به دوبی بازگردانده شد و از آن زمان تاکنون در حبس خانگی است.

عفو بین‌الملل تحقیقی در این خصوص را آغاز کرده و گزارشی را بر اساس شواهد و گزارش‌های گرفته شده از آنهایی که در آب‌های بین‌المللی سوار بر قایق نوسترومو بودند، منتشر کرد. این همان قایقی است که لطیفه در جریان فرار دوم خود از امارات در آن بازداشت شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حاکم دبی آدم ربایی عفو بین الملل بن راشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،این برنامه ورزشی به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نهادینه کردن ورزش همگانی انجام شده است.
در پایان این همایش به قید قرعه جوایزی ارزنده به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • پیاده‌روی خانوادگی در شهرکرد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب