Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@03:54:44 GMT

از غربالگری طبیعی تا تردید در تعطیلی بازار اراک

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۵۶۹۷

از غربالگری طبیعی تا تردید در تعطیلی بازار اراک

بختیاری فرماندار اراک گفت: در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا جلسات ستاد پیشگیری و کنترل کرونا را با حضور همه دستگاه های مرتبط تشکیل می دهیم و حتی جلساتی از این ستاد به صورت مشترک با جلسات شورای تامین شهرستان برگزار شده است و مصوبات خوبی نیز داشته که در صورت اجرا در حوزه کنترل این ویروس نتیجه بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حسین بختیاری فرماندار اراک شامگاه دوشنبه در صحن رسمی شورای اسلامی این شهر در خصوص اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا با تشکر از تلاش های فعالان بهداشت و درمان کشور، گفت: در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا جلسات ستاد پیشگیری و کنترل کرونا را با حضور همه دستگاه های مرتبط تشکیل می دهیم و حتی جلساتی از این ستاد به صورت مشترک با جلسات شورای تامین شهرستان برگزار شده است و مصوبات خوبی نیز داشته که در صورت اجرا در حوزه کنترل این ویروس نتیجه بخش خواهد بود.

بختیاری در ادامه صحبت های خود به وضعیت پمپ بنزین ها پرداخت و ضمن تاکید بر اینکه در این حوزه تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه نازل های بنزین یکی از موقعیت های مستعد انتشار این ویروس هستند به همین جهت سم پاشی مرتب آن ها، انجام عملیات سوخت گیری توسط کارگر مستقر در مکان و یا قراردهی لوازم بهداشتی برای افرادی که از نازل استفاده می کنند از جایگاه های سوخت خواسته شده است. البته در ابتدا مقاومت هایی بود و حتی منجر به پلمپ یک جایگاه سوخت گشت اما در حال حاضر این موضوع کنترل و به فرهنگ تبدیل شده است.

وی در خصوص شرایط بانک ها نیز گفت: بانک ها موظفند که در طول ساعت های کاری، هر یک ساعت فضای بانک بالاخص سطوح مختلف را ضد عفونی کنند و دقیقا همین اتفاق باید برای دستگاه خود پرداز نیز بیفتد. از ساعت ۱۵ الی ۲۱ نیز باید سه الی چهار مرتبه کل خود پردازهای موجود ضد عفونی شوند که این موارد را زیر نظر داریم.

فرماندار اراک با اشاره به اجرای طرح غربالگری در ورودی شهر ها در کشور، تصریح کرد: این طرح به مدت یک هفته در سه راهی خمین در حال انجام است و همه کسانی که از این مسیر وارد می شوند در محدوده باند کند رو این قسمت شهر، عملیات تب سنجی بر روی آنها انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه در تلاشیم که مسافرین غیر بومی وارد محوطه شهر اراک نشوند، اظهار کرد: تلاش های بسیاری بر عبور وسایل نقلیه از کنار گذر شمالی و عدم مراجعه وسایل به داخل شهر انجام شد و نهایتا در روز شنبه استفاده از کنارگذر شمالی اراک مصوب شد و مقرر گشت که از امروز این اقدام انجام شود و حجم اصلی تردد وسایل نقلیه عبوری از کنار گذر شمالی اتفاق بیفتد.

بختیاری اظهار کرد: استفاده از کنار گذر شمالی اراک بدون ایجاد هر گونه حاشیه ای یک نوع غربال گری طبیعی است که با حکم شورای تامین شهرستان که حکم قانون را دارد انجام خواهد شد و مدیریت شهری نیز در این حوزه باید به عنوان مطالبه گر ورود کند.

وی در خصوص عکس های منتشر شده از نقاهتگاه در نظر گرفته شده برای بهبود یافتگان نسبی کرونایی در اراک نیز بیان کرد: در تلاشیم که نقاهتگاه هایی را در شهر تعریف کنیم تا بهبود یافتگان نسبی را به آنجا منتقل کنیم. شب گذشته عکس های ناقصی از فضای این نقاهتگاه ها منتشر شد که وحشت و احتمال نبود تجهیزات را به مردم تزریق کرد این در حالی است که این عکس در شرایطی گرفته شده که هنوز مجموعه مورد نظر تکمیل نشده است و باید گفت که انتشار تصاویر نوعی کج سلیقگی و عامل وحشت جامعه بود.

فرماندار اراک در خصوص فعالیت برخی از افراد برای جمع آوری ضایعات از سطل های زباله نیز عنوان کرد: این موضوع در قرار گاه زیستی استان مطرح شد ولی به دلایل مختلف و نظرات متعدد نتوانستیم به یک مصوبه مشخص دست پیدا کنیم و واقعا سوال است که با این دست افراد چگونه برخورد کنیم که نه به اقتصادشان لطمه وارد شود و از طرفی سلامتشان نیز مدیریت گردد.

وی در خصوص وضعیت بازار اراک نیز ادامه داد: به عنوان یک شهروند نمی دانم که بستن بازار بهتر است یا نبستن آن اما به عنوان یک کارشناس می توانم بگویم که با توجه به تجمع های شکل گرفته در آن باید بسته شود. اما در این خصوص نیز در بین مسئولین بالادست استانی اختلاف نظر وجود دارد و هنوز به تصمیم جمعی دست پیدا نکردیم. البته حتی عده ای از بازاریان هم به شدت موافق این اتفاق هستند اما مطمئنا برای عده ای که باید اجاره مغازه خود را تامین کنند نگران کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرماندار اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردید یک گزینه دیگر: سر نخواستن بایرن دعوا است!‏

به گزارش "ورزش سه"، سردرگمی و مشکلات بایرن مونیخ برای پیدا ‏کردن جانشینی برای سرمربی فعلی‌‌اش توماس توخل که در پایان ‏فصل جدا خواهد شد، همچنان ادامه دارد. ‏

بعد از مطرح شدن چندین گزینه مطرح به عنوان سرمربی فصل آینده ‏بایرن در نهایت همه گزارش‌ها از آلمان نشان می‌دهد باواریایی‌ها به ‏این نتیجه رسیده‌اند که رالف رانگینک را به عنوان سرمربی موقت به ‏خدمت بگیرند. اما حالا حتی همین گزینه هم دور از دسترس به نظر ‏می‌رسد. ‏

روزنامه اتریشی سالزبورگر ناخریشتن امروز در گزارشی مدعی شد ‏رانگنیک در روزهای اخیر تغییر موضع داده و حاضر نیست پیشنهاد ‏بایرن را بپذیرد. این روزنامه می‌گوید رانگنیک تنها در صورتی به مونیخ ‏برود که مدیران باشگاه به او  تضمین بدهند حرف اول را در نقل و ‏انتقالات و انتخاب اعضای کادر فنی خواهد داشت. ‏

این روزنامه در عین حال خاطرنشان کرد که فدراسیون فوتبال اتریش ‏هم به هیچ وجه حاضر نیست او را بعد از یورو 2024 به راحتی از ‏دست بدهد و به رانگنیک اعلام کرده تنها در صورتی که بایرن مبلغ ‏قابل توجهی به عنوان غرامت پرداخت کند اجازه جدایی به او خواهد ‏داد. رالف رانگنیک در حال حاضر هدایت تیم ملی اتریش را بر عهده ‏دارد. ‏

بعد از اعلام خبر جدایی توخل توسط خود او ابتدا نام ژابی آلونسو به ‏عنوان گزینه اول بایرن مطرح بود ولی ژابی اعلام کرد فصل آینده در ‏تیمش لورکوزن می‌ماند. بایرن سپس به سراغ یولیان ناگلزمان رفت ‏ولی او هم با تیم ملی آلمان قراردادی جدید امضا کرد تا در نهایت ‏مونیخی‌ها به سراغ گزینه آلترناتیوشان یعنی رانگنیک بروند. ‏

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تردید یک گزینه دیگر: سر نخواستن بایرن دعوا است!‏
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • اوسمار: دریافت چهار گل اصلا خوب نیست/اصلا به بازی سپاهان فکر نمی‌کردم
  • اوسمار: در دفاع مشکل داشتیم نه حمله
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت