Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@11:52:34 GMT

ماهی قرمز را از مراکز مجاز بخرید

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۵۹۳۷

ماهی قرمز را از مراکز مجاز بخرید

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان در اطلاعیه‌ای از مردم خواست تا ماهی قرمز سفره هفت‌سین خود را از مراکز مجاز خریداری کرده و موارد بهداشتی را در این خصوص رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن سال نو و استقبال شهروندان از خرید ماهیان قرمز، این اداره کل به عنوان تنها مرجع کنترل بهداشتی ماهیان قرمز در استان، مراکزی را جهت فروش روش اینگونه ماهیان، تحت نظارت بهداشتی قرار داده که مراکز مذکور با مجوز آرم‌دار تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان مشخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی دامپزشکی استان به کلیه هم استانی‌ها توصیه کرده، ماهی مورد نیاز جهت سفره هفت سین یا نگهداری در آکواریوم را از این مراکز خریداری کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه تاکنون در کشور گزارشی مبنی بر بروز بیماری در انسان با منشاء ماهیان زینتی منتشر نشده است، لیکن احتمال بروز بیماری‌های پوستی از طریق تماس با ماهیان قرمز وجود دارد که می‌توان با اقدامات پیشگیرانه از قبیل؛ استفاده از دستکش مخصوصاً برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی، شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب یا ماهیان زینتی مثل ماهی قرمز، جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهیان و آموزش بهداشت فردی به آنها و عدم دست‌زدن چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم یا ظرف نگهداری ماهی، رعایت دوره حداقل دو هفته‌ای قرنطینه برای ماهیان جدیدالورود در یک آکواریوم یا ظرف جداگانه، جداسازی و نگهداری تمامی ماهیان دارای وضعیت غیرطبیعی یا بیمار از سایر ماهیان تا زمان حصول اطمینان از سلامتی آنها، مراجعه به دامپزشک درصورت بروز هر نوع علائم و ناراحتی در ماهیان آکواریومی و مراجعه به پزشک درصورت بروز هر نوع علائم و ناراحتی‌هاب پوستی از بروز بیماری‌های احتمالی قابل انتقال به انسان جلوگیری کرد.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی خاطرنشان کرده، آب مورد استفاده جهت نگهداری ماهیان مذکور باید بهداشتی بوده و در مورد آب‌های شرب شبکه آبرسانی شهری باید کلرزدایی و یا جهت تبادل گازها و خروج کلر قبل از مصرف، حداقل 48 ساعت در ظروفی با دهانه بزرگ و درب باز نگهداری و ذخیره شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی ماهیان انسان دامپزشکی روابط عمومی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت:در راستای صیانت از ایمنی غذایی و بهداشت عمومی اتاق غیر مجاز کشتار دام در نظارت شبکه دامپزشکی این شهرستان کشف و از فعالیت آن جلوگیری شد.

سیدمحمد قریشی افزود:در پی بازرسی های کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون از یک مکان مخفی، غیرمجاز و غیر بهداشتی کشتار دام، یک لاشه دام کشتار غیر مجاز کشف شد که با زیر نظر قرار دادن محل مذکور یک قصاب متخلف که به صورت مخفیانه اقدام به کشتار غیر مجاز دام کرده بود شناسایی و به مقام قضایی معرفی و از فعالیت متخلف جلوگیری شد.

وی با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۵ پرونده تخلفات بهداشتی در سطح شهرستان تشکیل شده است افزود: پرونده ها درحال بررسی است و به زودی احکام آنها صادر می شود.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی