Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه به استعمال روغن بنفشه که اخیرا در فضای مجازی تبلیغ می‌شود فاقد هرگونه تاثیر مثبت برای درمان بیماری کرونا بوده و این تجویز غیرتخصصی به هیچ‌وجه صحیح نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی یوسفی افزود: استفاده از روغن بنفشه جایگاهی در کتب طبی و حتی روایات ائمه معصومین (ع) ندارد، اگرچه گیاه بنفشه خاصیت ضد التهابی در ناحیه حلق، حنجره، ریه و معده دارد که می‌تواند تا حدودی التهاب ناشی از استنشاق گاز مایع ضدعفونی کننده یا سرماخوردگی و بیماری‌های خود ایمنی را کاهش دهد اما در درمان بیماری کرونا تاثیری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی راهکارهای درمانی بیماری کرونا از قبیل استعمال روغن بنفشه که این روزها در فضای مجازی مطرح می‌شود، فاقد اعتبار علمی و آکادمیک است و از مردم تقاضا داریم به شایعات در فضای مجازی اهمیت نداده و صرفا با رعایت بهداشت فردی زمینه ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

وی گفت: در شرایطی که جامعه درگیر درمان بیماری کروناست برخی افراد سودجو و بی‌اطلاع از منابع پزشکی اقدام به انتشار مطالب کذب در خصوص روش‌های درمان این بیماری می‌کنند تا ضمن جلب اعتماد مردم، زمینه سودجویی خود را فراهم آورند.

دکتر یوسفی افزود: هر ماده به عنوان دارو زمانی در چرخه درمان بیماری و تجویز طبی قرار می‌گیرد که همه فرآیندها و موازین علمی آکادمیک را سپری کرده و تاییدیه‌های تخصصی، استانداردهای دارویی و مجوز لازم مراجع مسوول را اخذ کرده باشد، لذا مردم به نظرات افراد فاقد تخصص علمی و منع شده از دخالت در امور طبابت، توجه نکنند.

وی ادامه داد: گرچه تاکنون دارویی در حوزه طب سنتی برای پیشگیری و درمان کرونا نداریم اما ترکیباتی مانند دود کردن اسپند، کندر، تخم گشنیز، انواع بخورها نظیر بخور گل ختمی، بومادران، رزماری، آویشن، عسل و سیاه دانه خاصیت ضد التهابی داشته و در بهبود علائم تنفسی موثر هستند.

طی هفته‌های اخیر کلیپ‌ها و تبلیغات مختلف پیرامون استفاده از برخی گیاهان دارویی، روغن بنفشه و داروی امام کاظم  (ع) برای درمان بیماری کرونا در فضای مجازی منتشر شده است که هیچیک از آنها جنبه علمی ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران درمان بیماری کرونا فضای مجازی روغن بنفشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش