Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین‌الملل از حبس خانگی دختر حاکم دبی توسط پدرش بشدت انتقاد و تأکید کرد که این اقدامات، مایه نگرانی بین‌المللی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌الملل از ادعای «محمد بن راشد» حاکم دبی درباره بازداشت دخترش انتقاد و تأکید کرد که بازداشت وی، «یک مسئله خانوادگی نیست».

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از این سازمان گزارش داد: «ربایش و رفتار غیر انسانی که حکومت [امارات] اجازه آن را [به محمد بن راشد] داده است، مسئله خانوادگی نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان بین‌المللی تصریح کرد که این اقدامات بن راشد علیه دخترش، «نقض فاحش حقوق بشر و مایه نگرانی بین‌المللی است».

عفو بین‌الملل اشاره کرد که حکم دادگاه عالی انگلیس درباره زندانی شدن دختر حاکم دبی توسط پدرش، «گامی به سمت تحقق عدالت است».

«لین معلوف» مدیر پژوهش‌های خاورمیانه در این سازمان در واکنش به این رأی دادگاه، تأکید کرد که بن راشد دخترش را زندانی کرده و با وی رفتار بسیار ناشایستی دارد.

معلوف بر این باور است که «این حکم، گامی به سمت تحقق عدالت برای لطیفه است که انتظار آن، طولانی شد... و دبی و امارات عربی متحده باید در حال حاضر، به وی اجازه بدهند که صحبت کند و آزادانه به سفر برود و اگر بخواهد، خواستار پناهندگی شود».

وی تصریح کرد، در طول محاکمه، محمد بن راشد مدعی بود که این موضوع، یک مسئله خصوصی و خانوادگی است، ولی چنین نیست؛ هر چند «قانون امارات عربی متحده، زنان را از حمایت محروم کرده و آنان را ضعیف، رها می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود که در بسیاری موارد، مورد آزار و اذیت فرزندان ذکور خانواده قرار گیرند».

«لطیفه» دختر بن راشد، دو بار تلاش کرد که از دبی فرار کند، ولی موفق نشد. بن راشد نخستین بار در سال 2002، دختر خود را سه سال زندانی کرد. دومین اقدام به فرار وی نیز در مارس 2018 بود که در اقیانوس هند ربوده شد و به زور به دبی بازگردانده شد. وی هم اکنون در حبس خانگی پدرش قرار دارد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: بن راشد امارات عفو بین الملل عفو بین الملل حاکم دبی بن راشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی

وزیر خارجه انگلیس گفت: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

وی افزود: وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

گفتگوی ترامپ و دیوید کامرون در مورد موضوعات مهم بین‌المللی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد