Web Analytics Made Easy - Statcounter

ممنوعیت ارائه خدمات به مسافران و اجاره دادن خانه‌های شخصی با این که به طور رسمی از سوی مسوولان استان اصفهان اعلام شده و به نوعی یک قانون محسوب می‌شود، اما هنوز مورد توجه برخی مالکان و فعالان بازار املاک در فضای مجازی قرار نگرفته است.

اجاره دادن موقت منازل یکی از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود و اجاره بهای این منازل هرساله در ایام تعطیلات نوروزی افزایش می‌یابد اما اکنون ویروس کرونا و ضرورت‌های مقابله با این بیماری، وضعیتی متفاوت با سالهای گذشته را در این استان گردشگری ترسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد اتحادیه مشاوران املاک و پلیس فتای اصفهان باید نسبت به این مساله ورود پیدا کنند و با متخلفان که با اجاره دادن هر گونه مسکن، آپارتمان و سوئیت، سلامت دیگر شهروندان را به خطر می اندازند، برخورد کنند.  

افزایش شیوع ویروس کرونا و تعداد مبتلایان به این ویروس در روزهای اخیر سبب شده که تمهیدات گسترده‌تری برای پیشگیری از حضور مسافران در نظر گرفته شود به گونه‌ای که استاندار اصفهان اعلام کرد این استان در نوروز امسال مقصد خوبی برای مسافرت نیست و همه اماکن گردشگری و اقامتی استان موظف‌اند که هیچ گونه خدماتی به مسافران ارائه نکنند.

عباس رضایی در دهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: این استان به دلیل مواجهه با بیماری کرونا مقصد خوبی برای مسافرت نیست و این تصمیم با توجه به ضرورت پیشگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامت مسافران گرفته شده است.

وی افزود : هیچ کدام از مدارس، مسافرخانه ها، اردوگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، زائرسراها، مراکز تفریحی و گردشگری استان مجاز به سرویس دهی به مسافران را نیستند؛ همچنین به دلیل جلوگیری از انتقال بیماری دایر کردن چادر در مکان‌های عمومی و کمپ ها و امثال آن ممنوع است.

رضایی بیان کرد : پس از غربالگری افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت یا از ورود افراد غیر بومی که به دلایل غیر ضروری به استان سفر کردند، جلوگیری می‌شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: با ابلاغ تعطیلی مهمانسراهای ادارات نیز از ورود میهمان به این مراکز جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به تغییر فعالیت ستاد تسهیل سفر استان به ستاد پیشگیری از کرونا، تاکید کرد: برخی رسانه‌های بیگانه از ممنوعیت سفر به اصفهان خبرداده اند که مردم ما باید بدانند پذیرش مسافر در کمپ‌ها، زایرسرا، مهمانسراها، ورزشگاه‌ها، خانه‌های استیجاری و امثال آن ممنوع است ولی  هتل‌ها به شرط دریافت مجوز از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تا ۲۰ اسفند می‌توانند نسبت به پذیرش مسافر اقدام کنند.
رضایی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا، مقرر شد که با کسانی که اقدام به تولید و نشر شایعات در فضای مجازی می‌کنند و از این طریق آرامش جامعه را مختل و با روح وروان مردم بازی می کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

فرمانده انتظامی کاشان از ممنوع شدن ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ علی قربانی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، ورود خوردروهای با پلاک غیربومی به شهرستان کاشان تا اطلاع بعدی ممنوع است و در این راستا چهار واحد ایست و بازرسی مشترک با حضور عوامل بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در محورهای ورودی شهر راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در ورودی شهرهای قمصر، نیاسر و برزک از تردد وسیله‌های پلاک غیربومی جلوگیری می‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان افزود : با اجاره دهندگان مسکن به افراد غیربومی در ایام نوروز برخورد می‌شود. 

رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هرگونه اجاره واحدهای مسکونی به مسافران ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد اظهار داشت: مسافرت در اکثر استان‌های کشور ممنوع است و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شده و در صورتیکه مشاوران املاک نسبت به تبلیغات در مورد اجاره مسکن به مسافران نوروزی اقدام کنند، با آنها برخورد خواهد شد و نسبت به پلمپ دفترشان اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: شهروندان استان به خصوص همسایه‌های این ویلاها و خانه‌های شخصی  نیز باید سلامت و امنیت خود را در نظر بگیرند و در صورت مشاهده اجاره غیر قانونی این واحدها از سوی مالکان متخلف به مسافران غیر بومی آن را گزارش کنند.

بنابر اعلام روز دوشنبه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا کنون ۳۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده‌اند، که ۱۵ تن از بین آنها فوت کردند و همچنان در وضعیت هشدار و قرمز بسر می‌بریم.

آرش نجیمی افزود: تا نوزدهم اسفند از یکهزار و ۸۵ نمونه مشکوک گرفته شده در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، جواب آزمایش ۳۲۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب ۷۶۲ مورد منفی بود.

برچسب‌ها کرونا اصناف اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اصناف اصفهان عباس رضایی کرونا اصناف اصفهان مشاوران املاک ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان

ایسنا/همدان دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان همدان از بازرسی ۴۵۰۰ واحد مشاور املاک در این استان خبر داد و گفت: مشاورین املاک متخلف استان بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

نعمت‌الله رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۲۶۸۸ واحد مشاور املاک در استان اظهارکرد: عدم الصاق جواز کسب در محل، عدم نصب نرخ‌نامه، عدم دریافت کدرهگیری، عدم درج کمیسیون در مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه و دریافت مبالغ اضافی بیشترین تخلفات مشاورین املاک همدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از مشاورین املاک از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته تا پایان سال ۴۵۰۰ بازرسی از مشاورین املاک استان توسط اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک صورت گرفت.

رسولی با اشاره به بررسی دفاتر مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه‌های مشاورین املاک افزود: یکی از مشکلات موجود در این زمینه، عدم آگاهی مردم نسبت به نرخ‌های کمیسیون‌هاست به طوری‌که این نرخ در سامانه ۱۲۳ به صورت آنلاین محاسبه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که در راستای احقاق حقوق مردم مبالغ کمیسیون‌های دریافتی توسط مشاورین املاک مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مشاورین املاک ملزم به دریافت کد رهگیری هستند، تصریح کرد: دریافت کدرهگیری از طریق سامانه خودنویس برای عموم مردم آزاد است، مردم می‌توانند به صورت رایگان اجاره‌نامه بنویسند و کد رهگیری دریافت کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان همدان با بیان اینکه فعلاً اجاره نوشتن با خودنویس برای عموم مردم آزاد است، یادآور شد: فعلاً نوشتن مبایعه‌نامه در سامانه خودنویس آزاد نشده است.

وی بیان کرد: سامانه خودنویس به گونه‌ای طراحی شده که قیمت ملک تعیین می‌شود و افراد خارج از چهارچوب نمی‌توانند نرخ تعیین کنند به طوری‌ که سامانه قیمت ملک را به صورت کارشناسی و به‌روز تعیین می‌کند بنابراین امکان افزایش اجاره‌بها به صورت غیرمتعارف وجود ندارد.

رسولی با بیان اینکه براساس قانون ۲۰ درصد افزایش مبلغ اجاره سال گذشته در اجاره‌نامه‌ها باید صورت بگیرد، تأکید کرد: در صورتی‌ که مشاورین املاک کدرهگیری دریافت نکنند و مبلغ بالاتر از این میزان درخواست کنند، طبق قانون به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!