Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@21:16:04 GMT

کمین کرونا در جایگاه های سوخت

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۶۰۴۶

کمین کرونا در جایگاه های سوخت

جایگاه های عرضه سوخت از مهمترین اماکن شیوع ویروس کرونا است که روزانه می تواند ۸ هزار نفر را به این بیماری مبتلا کند، لذا باید نظارت ها، در این خصوص بیشتر شود ولی می بینیم که این جایگاه ها با کمترین خدمات بهداشتی در حال خدمت رسانی اند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: همزمان با شیوع کرونا ویروس در کشور، یکی از عوامل پرخطر و انتقال دهنده ویروس، سرایت بیماری از طریق نازل های سوخت رسان است که به دنبال آن سخنگوی مجلس هم تاکید کرد که یک پمپ بنزین قابلیت انتقال ویروس به هشت هزار نفر را در روز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لذا در راستای ارائه خدمات مناسب و به موقع به مردم با استفاده از تمامی ظرفیت های بهداشتی و نظارتی، کنترل و مقابله با بیماری ناشی از کرونا ویروس، «سعید نمکی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر گندزدایی جایگاه های سوخت رسان و حداقل ارتباط مردم با نازل های سوخت تاکید کرد.

 

 

گلایه اپراتورها از عدم رعایت موارد بهداشتی توسط مردم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ ای به «بیژن زنگنه» وزیر نفت، بر ضرورت رعایت همه استانداردهای لازم در جایگاه های ارائه سوخت از جمله به حداقل رساندن ارتباط مردم با نازل‌های سوخت و حفاظت ایمنی ارائه دهندگان خدمت در جایگاه های سوخت‌گیری تاکید و گفته است انتظار می رود، استاندارد لازم در کلیه جایگاه ها رعایت شود، لذا ضمن رعایت کلیه اصول کنترل محیطی از جمله استفاده از دستکش و ماسک برای اپراتورهای جایگاه ها، عملیات سوخت گیری صرفاً از طریق اپراتور انجام گرفته و از هرگونه تماس مردم با  نازل های سوخت جلوگیری به عمل آید. انتظار می رود، براساس راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با کروناویروس در جایگاه های سوخت به شماره ۳۰۰/۴۴۳۸ مورخ ۱۳ /۱۲ / ۱۳۹۸ اقدامات لازم معمول گردد.

 

«مرتضی چاوشان» اپراتور جایگاه سوخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: سوخت رسانی را با دستکش و هر یکی، دو ساعتی ضد عفونی نازل های سوخت را انجام می دهم ولی از مردم گله مندیم چرا که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند.

 

این اپراتور سوخت رسان می گوید: تعداد اپراتورها در این جایگاه به دلیل مصوبه ای که باید خود اپراتورها، سوخت رسانی کنند، بسیار کم است، لذا مردم باید با داشتن دستکش کمک کار اپراتورها در سوخت رسانی باشند تا از اتلاف وقت و اشتباهات اپراتورها جلوگیری شود.

 

سوختن و ساختن برای شکست کرونا

«خسروی» مسئول یک جایگاه سوخت رسانی و گلایه مند دیگری است که به خبرنگار شبستان می گوید: برای همکاران جایگاه، خودمان دستکش تهیه کرده ایم و هر کس که برای سوخت کشی نیاز به دستکش داشته باشد، رایگان به او عرضه می شود.

 

 

این مسئول بیان می کند: در جایگاه ما؛ هم سوخت گاز و هم بنزین عرضه می شود و روزانه صفحه کلیدها و نازل های بنزین توسط اپراتورهای سوخت رسان گندزدایی می شود، ولی تعداد اپراتورهای جایگاه برای سوخت رسانی و دریافت وجه از مردم کافی نیست. ولی چاره ای نیست، مجبوریم، بسوزیم و بسازیم تا این موج کرونا هم تمام و آن را شکست دهیم. شهرداری بیرجند 15 اسفندماه یکسری گند زدایی جایگاه را انجام داده است ولی یک مرتبه کافی نیست، لذا اپراورهای جایگاه خودشان خودجوش ضدعفونی وسایلی که در معرض خطر بیشتری است را انجام می دهند.

 

او می گوید: از مسئولان گله داریم ولی هرچه بگوئیم هم دست آخر باید خودمان پاسخگو باشیم، انتظار داریم مسئولان ضدعفونی و گند زدایی را بیشتر کنند، چراکه ضدعفونی برای جایگاه داران هزینه های زیادی دارد.

 

این مسئول ادامه می دهد: یک بار ضدعفونی آنهم برای جایگاهی که روزانه می تواند هزاران نفر را مبتلا کند، کم لطفی است، در مجموع سوخت گیری هم توسط اپراتورهای جایگاه هزینه دارد، چراکه درصد اشتباه توسط اپراتور بیشتر شده است، برای هر شیفت کاری باید شش اپراتور در جایگاه مشغول کار باشد و این شش نفر هم وجه پرداختی را از مشتری می گیرند و هم سوخت کشی کنند که کار اپراتورها را سخت کرده و نیاز به افزایش تعداد اپراتورها داریم.

 

خسروی بیان می کند: سوای از اینکه در داروخانه ها، دستکش و مواد ضدعفونی پیدا نمی شود، باید در به در دنبال مواد ضدعفونی کننده و دستکش بگردیم، سوپرمارکت ها هم با قیمت بالایی می فروشند که ناعادلانه است.

 

سوخت گیری توسط اپراتورها در شرایط کرونایی هزینه دارد

«غلامرضا سرباز» مسئول جایگاه دیگری است که به خبرنگار خبرگزاری شبستان، می گوید: خود متصدیان جایگاه، ضدعفونی جایگاه سوخت را انجام می دهند و گند زدایی هم یکبار به همت شهرداری انجام شده است.

 

او می افزاید: هیچ ارگانی دستکش و ماسک در اختیار متصدیان جایگاه سوخت نگذاشته اند و خودم به صورت شخصی دستکش و ماسک از داروخانه تهیه کرده ام و برای مردم هم دستکش یکبار مصرف تهیه کرده ایم تا در صورت تمایل استفاده کنند، در این شرایط بحرانی کرونا؛ باید بهداشت، شهرداری و شرکت نفت نظارت ها را بر جایگاه های سخت رسان بیشتر کنند و اقلام بهداشتی را در اختیار ما بگذراند چرا که جایگاه های سوخت بیشترین آلودگی ها را به دنبال دارند، ما اپراتورها گله داریم، چرا که فقط مامور بهداشت از ما سر می زند؛ در صورتی که مرکز بهداشت باید حداقل دستکش مصرفی را برای جایگاه های سوخت تهیه کند، چراکه تهیه این اقلام برای ما اپراتورها، هزینه دارد که جدای از این هزینه، این اقلام بهداشتی پیدا هم نمی شود.

 

 

سرباز می گوید: در جایگاه ما روزانه و به صورت حداقل، شش بسته دستکش مصرف می شود و یک بسته دستکش هم کفایت نمی کند، هر جایگاه سوخت رسان روزانه امکان انتقال ویروس کرونا را به 100 نفر دارد ولی رسیدگی نمی شود، ما اپراتورها گلایه داریم، مسئولان بی خیال نباشند و حداقل روزی یکبار ضدعفونی جایگاه سوخت را انجام دهند.

 

از مردم خواهشمندیم که بهداشت را در جایگاه های سوخت رسان رعایت کنند

«سعید قنادی» مسئول یک جایگاه سوخت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: ضد عفونی جایگاه سوخت یکسری توسط شهرداری انجام شده است ولی هر روز هم خودمان با هزینه جایگاه، ضدعفونی را انجام می دهیم.

 

او می گوید: ما اپراتورها در معرض شدیدتری از ویروس کرونا هستیم و ماسک و دستکش در بازار هم پیدا نمی شود، هر داروخانه ای که رفته ایم با کمبود ماسک و دستکش مواجه هستند و هر اپراتوری با هزینه شخصی خودش، اقلام بهداشتی را تهیه می کند، در این شرایط خاص، از مردم انتظار داریم خودشان نکات بهداشتی را رعایت کنند، چراکه این روزها مسئولیت اپراتورها، از عرضه سوخت تا رعایت نکات بهداشتی زیاد شده و مردم باید کمتر از پول های کاغذی استفاده کنند.

 

این مستول بیان می کند: هر جایگاه سوخت رسان روزانه قابلیت انتقال ویروس کرونا را به 100 هزار نفر دارد، ولی مردم هم رعایت نمی کنند، با اینکه دستکش برای مردم تهیه کرده ایم ولی مردم استفاده نمی کنند، نظارت ها باید از سوی دستگاه های متولی امر سوخت رسانی بیشتر شود و باید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اقلام بهداشی برای جایگاه دارن توزیع شود، حالا اگر رایگان نشد، این اقلام را در قبال دریافت وجه توزیع کنند!

 

جایگاه های سوخت نیاز به افزایش تعداد نیرو دارند

«مجید حاجی زاده» که اپراتور و مسئول یک جایگاه سوخت رسان است نیز در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: خطرناک ترین، شلوغ ترین و آلوده ترین مکان، جایگاه های سوخت رسان بنزین و گاز هستند که مستعد انتقال ویروس کرونا هستند، این ویروس در کمترین زمان از یک شخص مبتلا و یا پول های کثیف منتقل می شود، متاسفانه یک ماه است که مدارس تعطیل و ساعات کاری ادارات کم شده است ولی کسی به فکر کارگران جایگاه های سوخت نیست، نه تنها ساعات کاریمان کم نشده است، بلکه این روزها با حجم زیادی از مسافران روبرو هستیم، از مردم گله مندیم، مردم باید این روزها در قرنطینه خانگی باشند نه اینکه مسافرت کنند.

 

این اپراتور ادامه می دهد: متاسفانه مسئولان هم این روزها به فکر اضافه کردن نیرو در جایگاه های سوخت رسان نیستند، با اینکه خطرات جانی جایگاه های سوخت رسان زیاد است، ولی باید با حداقل نیروها، بیشترین خدمات را ارائه دهیم، ما اپراتورها از این وضعیت گله مندیم؛ چرا شرکت نفت در تمامی امور جایگاه های عرضه سوخت نظارت دارد ولی در خصوص حمایت از کارگران و در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مسئولیت را از گردن خود برداشته و در این خصوص مسئولیت را بر عهده بهره برداران و اپراتورهای سوخت رسان می داند.

 

«محمد محمدزاده»، معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان می کند: هرشب ضدعفونی یک جایگاه های عرضه سوخت، و تمامی ناوگان اتوبوسرانی و سالن ترمینال و معابر سطح شهر با استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده صورت می‌گیرد تا احتمال انتشار و انتقال ویروس در این مکان‌های شلوغ به کمترین حد برسد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه بودجه این اقدامات پیشگیرانه از محل اعتبارات مدیریت بحران شهرداری تامین اعتبار شده است، می افزاید: تمامی جایگاه های سوخت تاکنون گند زدایی شده و این عملیات تا ریشه کن شدن ویروس کرونا در سطح شهرستان بیرجند ادامه خواهد داشت.

 

جایگاه های سوخت مهمترین راه انتقال ویروس کرونا

«قربانعلی مردانی»، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار می کند: طبق اطلاعیه های اخیر وزارت بهداشت در خصوص همکاری در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا ویروس، در سطح جامعه و با عنایت به اینکه یکی از موقعیت های احتمالی انتشار و انتقال ویروس جایگاه های عرضه سوخت در حین فرآیند سوخت گیری است، لذا به منظور شیوع و پیشگیری از ویروس کرونا، اطلاع رسانی لازم را در خصوص وظایف جایگاه داران را انجام داده ایم.

 

وی می گوید: تمامی موارد سوخت گیری و پرداخت وجه در جایگاه های عرضه سوخت باید توسط اپراتورهای جایگاه های سوخت انجام شود و یا در محل جایگاه دستکش یکبار مصرف برای عموم مردم گذاشته شود تا فرآیند سوخت گیری و پرداخت وجه به این صورت انجام شود.

 

مردانی بیان می کند: همچنین تمامی نازل ها و صفحه رمز کارت سوخت دیسپنسرها و اماکن عمومی جایگاه ها باید به صورت مستمر توسط جایگاه داران ضد عفونی شود و با توجه به اهمیت موضوع شیوع ویروس کرونا این موارد تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه های عرضه سوخت کشور باید توسط جایگاه داران انجام شود.

 

وی می گوید: از آنجا که جایگاه های عرضه سوخت خصوصی است، تهیه اقلام بهداشتی باید توسط متصدیان جایگاه انجام شود و متصدی موظف است که اقلام بهداشتی اعم از ماسک، دستکش و ضد عفونی جایگاه را برای اپراتورها فراهم کند.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جایگاه های سی ان جی جایگاه های عرضه سوخت جایگاه های CNG ویروس کرونا بیرجند خراسان جنوبی خبرنگار خبرگزاری شبستان جایگاه های سوخت رسان جایگاه های عرضه سوخت گفتگو با خبرنگار انتقال ویروس کرونا جایگاه های سوخت اپراتورهای جایگاه جایگاه سوخت رسان شیوع ویروس کرونا توسط اپراتورها اقلام بهداشتی نازل های سوخت عفونی جایگاه ما اپراتورها جایگاه داران توسط اپراتور برای جایگاه سوخت رسانی سوخت گیری انجام شود تهیه کرده گند زدایی یک جایگاه ضد عفونی نازل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بندر ریگ سه‌شنبه شب در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا باید همواره صدای مردم باشند اظهار داشت: مردم از منتخبین خود در شوراها انتظار دارند که حقوق آنها را ار مسئولان پیگیری و مطالبه کنند.

حجت الاسلام علی مصلح افزود: رعایت زیست بوم منطقه ای در شهرسازی باید مدنظر و مورد توجه مسئولان در باشد و به معماری اسلامی ایرانی توجه شود.

وی گفت: در کارهایی که برای شهر و روستا انجام می شود پیوست فرهنگی نسبت به تمام ساخت و سازها باید رعایت شود و توجه به امور فرهنگی شهر نیز لازمه ساخت و ساز و آبادانی است.

وی بیان کرد:، زیباسازی و معماری یک وجه عمران و آبادانی است و وجه دیگر آن باید در مباحث و بخش های فرهنگی است که باید یاور ارگان های فرهنگی بود تا بتوان توسط این ارگان های فرهنگی مطالبات دیگر مردم را هم تحقق بخشید.

شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند

امام جمعه بندر ریگ با بیان اینکه شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند، گفت: در تمام جنبه های انقلاب اسلامی رکن مردم سالاری دیده می شود و یکی از ارکان آن شوراهای شهر و روستا هستند.

وی بیان کرد: منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا با نگاه مردم سالارانه و گفتمان مردمی و از دل مردم با مسئولان سخن گفته و مطالبه کنند و دعدغه حقوق را مردم داشته و بر این امر تداوم داشته باشند.

مسئولان نگاه ویژه ای به جایگاه شوراها داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه یکی از رویدادهای بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ۹ اردیبهشت، روز شورا ها است، اظهار داشت: شورای اسلامی که خلا آن در قبل از انقلاب احساس می شد با پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل شکل گرفت تا مردم بتوانند در آینده و امورات و تصمیم های گرفته شده در شهر و روستاها خود دخیل باشند.

روح الله یگانه افزود: امام راحل (ره) نگاه ویژه ای به جایگاه شورا داشتند اما بعد از ایشان برخی از مسئولان این نگاه را به جایگاه شوراها نداشته اند.

وی گفت: شوراها حلقه اتصال میان مردم و دولت ها و بازوان توانمندی برای دستگاه‌های اجرایی در شهر و روستا هستند و اگر شوراها نبود به جرات می توان گفت که مسئولان در ارائه خدمات با مشکلاتنی زیادی روبرو می شدند.

وی بیان کرد: شوراها نقش مهمی در انتخابات و دعوت و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای و نقش انکار ناپذیری در توسعه شهری و روستایی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه گفت: انتظار می رود مسئولان احترام و جایگاه شورا های اسلامی را آنگونه که شایسته است حفظ کنند و به جایگاه شوراها نگاه ویژه ای داشته باشند.

در پایان این آئین از رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گناوه و بندر ریگ تجلیل شد.

کد خبر 6093670

دیگر خبرها

  • رسمی؛ داوید رایا برنده دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد