Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس با بیان اینکه تراکنش‌های کانال مالی سوئیس معاف از تحریم‌های آمریکاست، گفت: می‌توان تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا را از طریق این کانال تهیه کرد.

شریف نظام مافی  درباره تمایل شرکت‌های سوئیسی برای استفاده از کانال مالی این کشور جهت صادرات دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی با ایران اظهار داشت: این کانال مالی در حال حاضر فعال است و امکان خرید مواد غذایی، محصولات کشاورزی و همچنین دارو و تجهیزات پزشکی از آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که میزان عملکرد و فعالیت این کانال مالی بستگی به میزان ارزی دارد که بانک مرکزی در آن تزریق کند. رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس ادامه داد: برای انجام هر معامله‌ای از طریق این کانال، حتما از شرکت‌های واردکننده ایرانی اعتبارسنجی شده و سابقه فعالیت آنها بررسی می‌شود و تمامی فعالیت‌ها با دقت و وسواس زیاد انجام می‌گیرد، اما نگرانی از بابت تراکنش‌های آن وجود ندارد و تضمین لازم برای معافیت آنها از تحریم‌های یکجانبه آمریکا لحاظ شده است.

نظام مافی توضیح داد: بسیاری از شرکت‌های سوئیسی از سال‌ها پیش در ایران فعال بوده و در بازار دارای نمایندگی هستند و همچنین شناخت خوبی از مشتریان‌ خود دارند. شرایط اینطور نیست که بخواهند با شرکت‌های تازه ثبت شده یا جدید کار کنند، بلکه آنها مشتریان خود را می‌شناسند و سال‌هاست که با آنها کار می‌کنند.

وی درباره اینکه امکان خرید دارو، لباس و تجهیزات مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا از طریق شرکت‌های تولیدکننده سوئیسی وجود دارد یا نه، گفت: امکان خرید تجهیزات پزشکی از طریق این کانال مالی وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس همچنین تصریح کرد: نمی‌توانم ارزیابی مشخصی درباره میزان واردات از این کانال داشته باشم و این موضوع بیشتر بستگی به تزریق ارز از سوی بانک مرکزی ایران دارد. به گفته نظام مافی، واردات از طریق این کانال مالی در حال حاضر تنها به شرکت‌های تولیدکننده در کشور سوئیس محدود است و شامل شرکت‌های دیگر کشورها نمی‌شود.

 ایبِنا

برچسب ها: سوئیس ، کانال مالی ، ویروس کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سوئیس کانال مالی ویروس کرونا طریق این کانال کانال مالی تجهیزات پزشکی امکان خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست

به گزارش جام جم آنلاین، هدایت ممبینی در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: این قهرمانی را به تمام مردم و جامعه فوتسال کشور تبریک می‌گویم و انشاالله این روند خوب در جام جهانی که در شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد ادامه خواهد داشت.

او در خصوص رقابت نزدیک تیم‌ها در این دوره از مسابقات گفت: فوتبال و فوتسال در منطقه مرکزی آسیا (کافا) پیشرفت خیلی خوبی در سال‌های اخیر داشته است و کشور‌های این منطقه سرمایه گذاری زیادی در فوتبال و فوتسال داشته اند و در جام جهانی آینده ۴ تیم از منطقه کافا حضور دارند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بیشتر بازیکنان تیم ملی افغانستان در لیگ ایران حضور دارند و مربیان فوتسال ایران در چندین کشور مشغول به فعالیت هستند و این نشان دهنده پیشرفت فوتسال در آسیا است.

ممبینی در خصوص روند جذب حامی مالی برای تیم ملی فوتسال تصریح کرد: فضای فوتبال و فوتسال به گونه‌ای که ما باید حامیان بیشتری را به سرمایه گذاری در آن رغبت دهیم. به نظرم تا زمانی که مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشود حامیان مالی از حضور در باشگاه‌ها استقبال نخواهند کرد. مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص وزیر ورزش و جوانان به دنبال رفع این مشکل هستند و امیدوارم با حل حق پخش در آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از حامیان مالی در فوتبال و فوتسال کشور باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اهدای پاداش به بازیکنان و اعضای تیم ملی فوتسال گفت: ما در طول مسابقات پاداش‌هایی را به اعضای تیم پرداخت کرده ایم. فردا هم یک جلسه داریم تا میزان رقم پاداش برای اعضای تیم را مشخص کنیم. ما در بخش فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال در کافا قهرمان شدیم و در فوتبال ساحلی در جایگاه سوم جهان شدیم که باید به این عزیزان هم پاداش دهیم تا بخشی از زحمات آنان را جبران کنیم.

او در خصوص آخرین وضعیت خرید دستگاه‌های کمک داور ویدیویی (VAR) از شرکت چینی گفت: تا زمانی که یکسری اطلاعات رخ ندهد ما نمی‌توانیم درباره VAR صحبت کنیم. یک شرکت چینی اخیراً به شرکت‌های مورد تایید فیفا اضافه شده است و به دلیل اینکه مراودات بیشتری با کشور چین داریم می‌توانیم تجهیزات بیشتری از این شرکت وارد ایران کنیم.

ممبینی درباره قرارداد کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: از لحاظ اداری هنوز چیزی به ثبت نرسیده، اما مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست