Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی اکبر کریمی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری نشست کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این نشست پیشنهاد شد تسهیلات ایثارگری به پزشکان و پرستاران آسیب دیده در مسیر مقابله با بیماری کووید ۱۹ ارایه و این افراد به عنوان شهید خدمت محسوب شوند.

وی ادامه داد: همچنین امتیازات اداری، مالی و استخدامی برای افزایش انگیزه و تشویق به کادر پزشکی و پرستاری فعال در زمینه مقابله با ویروس کرونا در کشور ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولیت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بر عهده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و نیاز است افزایش سطح تصمیم گیری تقویت شود.

کریمی افزود: نیاز است برای افزایش هماهنگی‌ها و بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها این ستاد تقویت شده و تصمیمات برای مقابله با ویروس کرونا در سطح بالاتر و دستگاه‌های ملی و یا خارج از دولت استفاده شود.

وی، همکاری همگانی مردم، دستگاه‌های مختلف قوای سه گانه، نیروهای مسلح، نهادها و سازمان‌ها را از جمله تاکیدات این نشست عنوان کرد و گفت: برای مقابله با این بیماری که براساس گزارش‌ها روند توسعه‌ای خود را در بیشتر استان‌ها حفظ کرده نیاز است همکاری و همدلی همگانی صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولویت پیشگیری بر درمان از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود و با توجه به اینکه تنها راه مقابله با شیوع این بیماری کاهش ارتباط مردم در سطح جامعه و رعایت نکات بهداشتی می باشد نیاز است مردم از مسافرت‌های نوروزی در روزهای آینده خودداری کرده و رعایت نکات بهداشتی را در دستور کارخود قرار دهند.

کریمی توجه به تامین مواد ضدعفونی و ماسک مورد نیاز مردم و لباس های کادر پزشکی و پرستاری را از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: مقرر شد وزارت صمت با تغییر خطوط واحدهای تولیدی و راه اندازی خط تولید زمینه تولید و تامین این مواد را در دستور کار خود قرار دهد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

تاکنون ۳۳ مورد مرگ مشکوک مبتلایان به کووید ۱۹ در استان مرکزی گزارش شده که ۱۵ مورد آن کرونا مثبت بوده است.

۳۸۹ نفر بر اساس آخرین رصد آماری و نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی به کرونا مبتلا شده‌اند.

 ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی بهبود یافته و با منفی شدن نتایج آزمایشگاهی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا درمان سرماخوردگی سه گانه مجلس شورای اسلامی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا همین یکی دو هفته قبل جواد نکونام اصلا در کنفرانس های خبری شرکت نمی کرد که این موضوع اعتراض نمایندگان رسانه ها را در پی داشت تا جایی که سازمان لیگ ادعا کرد پرونده این مربی را به کمیته انضباطی ارسال کرده است اما در سایه حرکت نکونام چند مربی دیگر هم از فرصت استفاده کرده و به قانونی که سازمان لیگ فوتبال آن را سالها است مصوب کرده بی توجهی کردند.

یکی از این مربیان ساکت الهامی است که از روزی که هدایت نساجی را بر عهده گرفته مصطفی صداقت را به جای خود راهی کنفرانس های خبری می کند. البته الهامی دو سه هفته محروم بود اما وی به جز آن چند هفته در نشست های خبری قبل و بعد از بازی ها اصلا شرکت نکرده است. جالب اینجا است که خبرنگاران استانی هم در این شرایط بیشتر جنبه هوادار پیدا می کنند و اصلا ایرادی به عدم رعایت قانون به سرمربیان نمی گیرند و در مازندران هم دقیقا این اتفاق برای الهامی رخ داده است.

دیگر مربی که در این هفته ها در نشست های خبری شرکت نمی کند مسعود شجاعی است. مربی جوان هوادار هم که ظاهرا از بزرگتر های خود در مربیگری غیبت در کنفرانس خبری را یاد گرفته به جای خود محمود شجاعی برادرش را راهی نشست خبری می کند و جالب اینجا است که مدیران رسانه ای باشگاه ها هم نقشی در اجرای قانون سازمان لیگ برای حضور سرمربیان تیم خود در نشست های خبری ایفا نمی کنند. همین عدم بی توجهی باعث شده مربی مثل عنایتی در کنفرانس خبری با عصبانیت اعلام کند او هم منبعد پزشک تیمش را به نشست های خبری خواهد فرستاد.

اینکه مربیانی چون اوسمار ویرا، ژوزه مورایس،ماریوس اوزونیدیس، سعید دقیقی، محرم نویدکیا، محمد ربیعی، مجتبی حسینی، مهدی تارتار و ... در کنفرانس های خبری در هر شرایطی شرکت می کنند ولی بقیه مربیان خود را ملزم به قوانین سازمان لیگ فوتبال ایران نمی دانند نکته ای است که حتما باید توسط کمیته صیانت فدراسیون فوتبال که برای اجرای دقیق و نظارت در فوتبال تشکیل شده، چه در این هفته های آخر و چه از ابتدای فصل آینده مورد بررسی قرار بگیرد چرا که سازمان لیگ اصلا در این زمینه رفتاری  محکم از خود نشان نداده و به نظر خون یکسری از مربیان از بقیه که اجرای قانون می کنند رنگین تر است!

به صحبت های معسود شجاعی در یکی از معدود نشست های خبری که شرکت کرده دقت کنید: او رسما اعلام می کند نیازی نمی بیند هر هفته حرف های تکراری بزند اما ظاهرا شجاعی که مرتب از حرفه بودن حرف می زند  نمی داند حضور در نشست های خبری یکی از قوانین مسابقات لیگ برتر است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟