Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@16:47:51 GMT

تردد غيرضروري ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۷۰۹۳

تردد غيرضروري ممنوع

خبرگزاری آریا- جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، اعلام کرده محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شمال این کشور اتخاذ شده بود اکنون در تمامی این کشور به اجرا گذاشته می‌شود. این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم‌های عمومی هم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، کونته تاکید کرده که با سراسری شدن محدودیت‌ها، فقط به سفرهای بسیار ضروری که قابل به تعویق انداختن نیستند اجازه تردد داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست‌وزیر ایتالیا گفته این اقدامات که از بامداد سه‌شنبه به اجرا درخواهد آمد برای محافظت از آسیب‌پذترین قشر جامعه این کشور در نظر گرفته شده است.
بدین ترتیب، ایتالیا نخستین کشور جهان خواهد بود که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سراسر خاک خود را در وضعیتی شبیه قرنطینه ملی قرار می‌دهد.
سالمندان بخش بزرگی از جامعه ایتالیا را تشکیل می‌دهند و مطابق آمارهایی که تاکنون در ارتباط با ویروس کرونا جمع‌آوری شده این ویروس برای سالمندانی که به ویژه از بیماریهای مزمن رنج می‌برند، خطرناک‌تر است.
روز دوشنبه شمار جان باختگان ویروس کروبا در ایتالیا جهشی یکباره داشت و با ثبت 97 قربانی دیگر به 463 نفر رسید.
ایتالیا پس از چین بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد به طوری که بیماری کووید-19 در هر 20 منطقه جغرافیایی آن ثبت شده است.
همزمان کمیته المپیک ایتالیا گفته است این وضعیت دست کم تا سوم آوریل حدود یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
ویروس کرونا در حال حاضر بیش از 113 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و دست کم 4 هزار نفر بر اثر آن مرده‌اند.
در اسپانیا که 28 نفر تا کنون بر اثر ویروس کرونا جان داده‌اند و حدود 1200 مبتلا شناسایی شده‌اند وزیر بهداشت اعلام کرد که از روز چهارشنبه مدارس منطقه مادرید دست کم برای دو هفته تعطیل خواهند بود. در نتیجه این اقدام نزدیک به 1 میلیون و دویست هزار محصل خانه‌نشین خواهند شد.
در آمریکا با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و نیز آمار مرگ و میر ناشی رییس جمهوری امروز برای گفتگو درباره تخفیف های مالیاتی احتمالی با رهبران جمهوری خواه کنگره دیدار خواهد کرد.
دونالد ترامپ در عین حال برخی از مدیران وال استریت را دعوت کرده که روز چهارشنبه برای گفتگو درباره تبعات اقتصادی گسترش ویروس کرونا به کاخ سفید بروند. با این همه پیام های ضدو نقیضی از کاخ‌سفید شنیده می‌شود.
وزیر بهداشت آمریکا الکس آزار گفته ویروس کرونا برای آمریکا مشکل درمانی بسیار بزرگی است و هیچ کس نمی‌خواهد وخامت اوضاع را کمرنگ جلوه دهد.
با این همه ترامپ کمی بعد از او در حساب توییتری خود نوشت سال گذشته 37 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفولانزای معمولی مرده‌اند . او گفته با این حساب هیچ چیز در آمریکا تعطیل نخواهد شد و زندگی و اقتصاد روند خود را ادامه خواهد داد.
با وجود این پیام، ترامپ که همیشه تلاش داشته خود را مدیر اقتصادی موفقی معرفی کند حالا به خبرنگاران گفته است که آمریکا مثل باقی کشورهای جهان با ویروس کرونا غافل‌گیر شده است.
روز دوشنبه بازار سهام بدترین روز خود را در افت اقتصادی از زمان رکود سال 2008 میلادی تجربه کرد. سقوط قیمت نفت باعث افت نزدیک به 8 درصد در شاخص داو جونز شد
در وال استریت برای جلوگیری از خرید و فروش‌های ناشی از وحشت سهام‌داران معاملات سهام برای نزدیک به 15 دقیقه متوقف شد. مشخص نیست طرح‌های آقتصادی احتمالی دولت آمریکا تا چه حد می‌تواند نگرانی‌های بازار را برطرف کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تردد غیرضروری ممنوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نمایندگان سنای آمریکا طرحی را تصویب کردند که براساس آن واردات اوانیوم روسیه به آمریکا را ممنوع می‌کند.

پیش از این نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را تصویب کردند و شامگاه سه‌شنبه نیز نمایندگان سنا آن را با اکثریت آراء تصویب کردند.

طبق روند قانون‌گذاری در آمریکا این طرح برای تبدیل به قانون و اجرایی‌شدن باید جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند.

در دسامبر گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که واردات اورانیوم با غنای پایین از روسیه را ممنوع می کرد. در سال‌های اخیر، آمریکا تلاش کرده تا برای تامین انرژی راکتورهای هسته‌ای خود، سوخت روسیه را با سطوح بالای اورانیوم با غنای پایین جایگزین کند.

در ماه فوریه، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد که خرید اورانیوم و سایر عناصر رادیواکتیو روسیه در سال ۲۰۲۳ بیش از یک دهه از این خریدها فراتر رفته است.

ماه مارس گذشته، گزارش های شرکت روسی «اتم انرگوپروم» (بخشی از شرکت دولتی «روساتوم») حاکی از آن بود که «روساتوم» اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش خسارات وارده به خود و خریداران اورانیوم روسیه تدارک دیده است.

در بخشی از بیانیه این شرکت آمده که «علیرغم احتمال کم خطر اعمال چنین محدودیت‌هایی، اقدامات پیشگیرانه برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از آنکه ممکن است به شرکت و خریداران وارد شود، از جمله تجزیه و تحلیل احتمالات انتقال سفارش‌ها به شرکت‌های محلی روسیه و حمایت قانونی تدارک دیده شده است.»

کد خبر 6093696

دیگر خبرها

  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند
  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟