Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@07:05:33 GMT

برای دریافت اینترنت رایگان، اقدام کنید

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۷۲۸۶

برای دریافت اینترنت رایگان، اقدام کنید

ایسنا نوشت: شیوع کرونا در کشور، افراد را به قرنطینه اختیاری در خانه تشویق کرده است. از همان روزهای ابتدایی که اعلام شد برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹، بهتر است از هر رفت‌وآمد غیرضروری جلوگیری شود. افرادی که این امکان برایشان فراهم بود، ماندن در خانه را ترجیح دادند. با تجمیع دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنانی که ناچار به انجام فعالیت‌های خود از منزل هستند، در استفاده از اینترنت، مصرف افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۴۰ درصدی مصرف دیتای کشور در مدت یک هفته، اتفاقی که اپراتورها خود را برای آن آماده نکرده بودند، منجربه کاهش کیفیت اینترنت شد تا جایی که زیرساخت اعلام کرد ظرفیت شبکه‌ ارتباطی اپراتورها را حدود ۳۰۰ گیگابیت‌ بر ثانیه افزایش داده است. اما با توجه به اینکه کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران خواستار امکاناتی از جمله اینترنت رایگان برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که وزیر ارتباطات با آن موافقت کرد و از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان ثابت خبر داد.

سجاد بنابی -نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- درباره پیش‌بینی‌های لازم برای ثبات کیفیت اینترنت با توجه به ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت رایگان گفت: اپراتورها از هفته گذشته که بحث دورکاری شرکت‌ها و سازمان‌ها و تعطیلی مدارس مطرح شد، به افزایش ظرفیت شبکه لایه دسترسی خود اقدام کردند. زیرساخت هم در این مدت ظرفیت اپراتورها در لایه دسترسی و ظرفیت بین اپراتورها و زیرساخت را حدود ۵۰۰ گیگابیت‌بر ثانیه افزایش داده است. در لایه گیت‌وی بین‌الملل هم مشکل ظرفیت نداریم و امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد ۹ میلیونی مشترک اینترنت پهن‌باند در مقایسه با ۶۰ میلیون مشترک همراه، اظهار کرد: معمولا در هر خانه یک اینترنت ثابت وجود دارد و اگر میانگین هر خانوار را چهار نفر در نظر بگیریم، انگار ۳۶ میلیون نفر اینترنت ثابت دارند. البته فلسفه این بسته اینترنتی رایگان، تشویق به خانه‌نشینی مردم بوده است و اگر قرار بود بسته‌ای برای موبایل ارائه شود، ضمانتی وجود نداشت که مردم در خانه بمانند.

نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به اینکه آیا ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت ثابت به‌مدت دو هفته عددی معقول است، توضیح داد: اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL، تانوما، یا TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل می‌شود. در این زمان دو هفته‌ای با توجه به اینکه مصرف اینترنت بیشتر صرف تماشای فیلم و ویدیو و گوش دادن به محتوای صوتی می‌شود، این عدد منطقی به نظر می‌رسد.

بنابی با بیان اینکه همین حالا هم افراد می‌توانند نسبت به دریافت اینترنت ثابت اقدام کنند، افزود: شرکت مخابرات تقریبا در تمامی مراکز ظرفیت اضافه کرده است تا اگر کسی بخواهد اینترنت ثابت را از خود مخابرات یا بقیه FCP‌ها بگیرد، امکان واگذاری وجود داشته باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: اینترنت ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه

دروازه بان اسپانیایی با اشتباه خود به روند فوق العاده اش پایان داد.

طرفداری | داوید رایا بالاخره پس از 604 دقیقه در بازی های خارج از خانه لیگ گل خورد.

تاتنهام و آرسنال در چارچوب هفته 35 لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفته اند و در حالی این بازی با نتیجه 3-2 به سود توپچی ها به پایان رسید که گل اول تاتنهام روی اشتباه عجیب داوید رایا به ثمر رسیده است. رایا قصد بازیسازی از عقب زمین را داشت ولی به اشتباه، توپ را در پشت محوطه جریمه به کریستین رومروی پیش تاخته سپرد تا این مدافع آرژانتینی به راحتی دروازه تیم مهمان را باز کرده و یکی از گل‌های دریافتی را جبران کند.

این گل اولین گل دریافتی داوید رایا در بازی های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه بود. او پیش از این مقابل وولورهمپتون، برایتون، منچسترسیتی، شفیلدیونایتد، برنلی و وست هم کلین شیت کرده بود و آخرین گل دریافتی خارج از خانه او در لیگ برتر انگلیس پیش از بازی امروز، به دقیقه 89 بازی مقابل ناتینگهام فارست باز می گشت.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است