حضرت زینب (س) با صبر جمیل حوادث عاشورا را رهبری و پیامبری کرد
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۷۴۶۶
خبرگزاری میزان- مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه رفتارحضرت زینب (س) مظهر صبر است، گفت: صبر فقط در تحمل مصیبت معنا نمیشود، بلکه صبر جمیل یک مدیریت رفتاری است که حضرت زینب (س) توانست حوادث عاشورا را رهبری وبه عبارتی پیامبری کند. تاریخ انتشار: 11:06 - 20 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۴۸۲
خدیجه جلالی در گفتوگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با تاکید بر اینکه رفتار حضرت زینب (س) مظهر صبر است، اظهار کرد: صبر فقط در تحمل مصیبت معنا نمیشود، بلکه صبر جمیل یک مدیریت رفتاری است که حضرت زینب (س) توانست حوادث عاشورا را رهبری و به عبارتی پیامبری کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی به فرموده مقام معظم رهبری درباره حضرت زینب (س) پرداخت و بیان داشت: به گفته رهبر انقلاب «ارزش و عظمت حضرت زینب (س) به دلیل موضع و حرکت عظیم انسانی اسلامی ایشان است که بر اساس تکلیف به انجام رساند».
مدیر حوزه علمیه کوثر با بیان اینکه موقعیت شناسی و مدیریت حضرت زینب (س) قبل و بعد از عاشورا توانست شاخص اصلی حرکت ایشان را تشکیل دهد، افزود: این گونه حرکات مدیریتی باعث عظمت بخشیدن به شخصیت این حضرت شد. همچنین ۲ خطبهای فراموش نشدنی که بعد از عاشورا قرائت کردند نشان از اتکا به نیروی الهی و توجه بر مدیریت حرکت این بانوی بزرگوار دارد.
بیشتر بخوانید:
به دلیل مجاهدت بزرگ، زینب کبری (سلاماللَّهعلیها) در نزد خداوند متعال یک مقامی یافته است که برای ما قابل توصیف نیست/ نام زینب و کار زینب امروز الگوست و در دنیا ماندگار استجلالی بیان داشت: حضرت زینب (س) با ایمان کامل، انقلابی گری و باطن آمیخته از ایثار و فداکاری توانست خطبههای فراموش نشدنی را بین مردم و حاکمان زمان بیان کند و هدف او نه تنها بیان شخصیت برادر بلکه پرداختن به امام و مقتدا و قیام عظیم امام حسین علیه السلام بود.
وی ضمن تاکید بر اینکه عبادت شب حضرت زینب (س) ذخیرهای برای حرکت روز ایشان بود ادامه داد: او بسیار محکم صحبت میکرد که نشان میداد نه تنها یک زن بلکه یک الگو برای زنان و مردان است. او در مسیر کوفه با آسیب شناسی رفتار مردم به آنان گوشزد کرد که شما نتوانستید به وظیفه خود عمل کنید و در نتیجه این قصور، واقعه عاشورا و شهادت جگر گوشه پیامبر (ص) رخ داد.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زینب (س) با اینکه فرزندان خود را در واقع عاشورا از دست داد، اما هیچ گاه به این موضوع اشاره نکرد، او دختر کسی بود که وقتی پای منبر صحبت کرد همگان اذعان کردند گویی شخص امیرالمومنین علی (ع) است که سخنرانی میکند.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: عاشورا حضرت زینب حوزه علمیه حضرت زینب
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
زمینهسازان شهادت امام حسین (ع)
فرازی از زیارت عاشورا گویای آن است که باید دید اولبار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در فرازی از زیارت عاشورا میخوانیم «فَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْكُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؛وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَ أَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتِی رَتَّبَكُمُ اللّٰهُ فِیها، وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللّٰهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتالِكُمْ»؛ یعنی خدا لعنت کند امّتی که بنای ستم و بیداد بر شما اهلبیت را بنیان کردند و خدا لعنت کند قومی که شما را از مقامتان دور کرد و از مرتبههایتان برکنار نمود، مرتبههایی که خدا شما را در آنها جای داد و خدا لعنت کند امّتی که شما را کشتند و خدا لعنت کند آنان را که امکانات و توان جنگ با شما را برای ایشان تدارک دیدند،
در این بخش از زیارت عاشورا 4 مرتبه به چهار گروه لعن فرستاده میشود:
1. آنها که اساس ظلم و جور را علیه اهل بیت علیهمالسلام بنا کردند و آن را عادیسازی کردند 2. آنها که اهل بیت را از جایگاهشان منع کردند و مقامی که خداوند به ایشان عطا کرده بود زائل کردند 3. آنها که دست به قتل ائمه زدند 4. آنها که عامل و زمینهساز قتل عترت شدند.
این فراز از زیارت عاشورا گویای آن است که واقعه غمبار کربلا دارای پیشینهای عمیق است. فارغ از اینکه به صورت مصداقی به تاریخ قبل از رویداد عاشورا بپردازیم، همین گزارهها در زیارت عاشورا کافی است انسان را با حقیقت ماجرا آشنا کند؛ یعنی باید دید اولبار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. این دو گزاره اول، اساس ماجرای شهادت رساندن امام حسین علیهالسلام را نشان میدهد.
خلاصه وضعیت امت اسلام از رحلت نبوی تا قیام حسینیانتهایپیام/