Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@03:36:14 GMT

حجت‌الاسلام عالی: عمل به دستورات پزشکی حجت شرعی و واجب عینی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۷۶۳۷

حجت‌الاسلام عالی: عمل به دستورات پزشکی حجت شرعی و واجب عینی است

‍‍‍‍‍‍

استاد حوزۀ علمیه قم گفت که اگر از تیم پزشکی امام خمینی (ره) سؤال کنید، می‌بینید که امام راحل کوچک‌ترین دستورات پزشکی را به عنوان امر واجب تلقی می‌کرد. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزۀ علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در چهارمین شماره از «مجله اینترنتی نگار» به بررسی عقلانیت دینی در سیرۀ حضرت امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و مراجع تقلید در مواجهه با مسائل تخصصی همچون توصیه‌های پزشکی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه علمیه گفت: باید به نگاهی دینی به این موضوع بیماری کرونا در کشور نگاه کرد. در جایی که متخصصِ یک فن نظر تخصصی خود را ارائه می‌کند، مؤمنان نباید صرفاً آن را فقط به عنوان یک نکتۀ بهداشتی صرف نگاه کنند.

وی افزود: در جامعۀ ایمانی که فرض بر این است کسانی که تخصصی در زمینه‌ای دارند و برای حفظ جانی که واجب است ـ هم جان خودِ شخص و دیگران ـ تلاش می‌کنند، در این زمان وقتی نکته‌ای گفته می‌شود، آن حجت شرعی است؛ بنابراین مراجع تقلید خودشان را در این زمینه مقلّد می‌دانستند.

حجت‌الاسلام عالی یادآور شد: اگر از تیم پزشکی امام خمینی(ره) سؤال کنید، می‌بینید که امام راحل کوچک‌ترین دستورات پزشکی را به عنوان ی امر واجب تلقی می‌کرد؛ مثلاً اگر پزشک می‌گفت شما باید این دارو را در این ساعت استفاده کنید، ایشان آن را در همان ساعت استفاده می‌کرد و به آن مقیّد بود...

ادامۀ سخنان حجت‌الاسلام عالی را در فیلم زیر تماشا کنید.

حجت‌الاسلام عالی: اهل دعا بن‌بست نخواهند داشت/ اگر روزی 5 بار آیةالکرسی بخوانید خودِ خدا حافظ شما استتوصیۀ حجت‌الاسلام عالی به اقامۀ نماز استغاثۀ امام زمان(عج) + فیلم

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT16 واژه های کاربردی مرتبط امام خامنه‌ای ویروس کرونا حجت الاسلام مسعود عالی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خامنه ای ویروس کرونا حجت الاسلام مسعود عالی ماه رجب امام خامنه ای ویروس کرونا حجت الاسلام مسعود عالی حجت الاسلام عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین جواد فاطمی نسب؛ مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه، ماموستا ملاصباح یاری به عنوان امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد.
 
در مراسم معرفی ماموستا ملاصباح یاری به عنوان امام جمعه شهر شروینه، ماموستا سیدمحمد محمدی؛ امام جمعه جوانرود، حجت الاسلام میرعباس سالمیان؛ معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه، حق پناه؛ بخشدار شروینه و جمعی از معتمدین این شهر حضور داشتند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد