Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@20:05:17 GMT

یادداشت:در باشگاه پرسپولیس؛کدام دو قطبی؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۸۱۹۸

یادداشت:در باشگاه پرسپولیس؛کدام دو قطبی؟

صحبت های شب گذشته محمدحسن انصاری فرد، شایعه وجود فضای دو قطبی (هیئت مدیره – مدیرعامل)در باشگاه پرسپولیس را بیشتر کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس بهترین سرمایه انسانی باشگاهی در ایران را دارد و در عین حال در مرز ورشکستگی‌است. تیمی که در آستانه چهارمین قهرمانی لیگ است اما یک ریال بابت عناوین به جیب نمی‌زند؛ لیگ بی پاداش و بدون حق پخش و تبلیغات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال از درآمدهای روز مسابقه هم خبری نیست و بلیت فروشی هم تقریبا هیچ سودی برای قرمزها نداشته است.


حالا فارغ از وضعیت فوتبال ملی، مدیریت فدراسیون و اساسا فرآیند ورزش، مدیران پرسپولیس در اداره باشگاه دو وظیفه خطیر دارند:"حفظ و تقویت تیم و استخدام سرمربی برای حفظ روند این سالها."اما با کدام منابع مالی؟ ایرانسل، قرارداد پیراهن، اسپانسر روی سینه، کمک هواداری، با اغماض بلیت فروشی اما طبعا ورودی مالی و مخارج باشگاه هماهنگی لازم را ندارند.


اما در عین حال، رژیم مالی باشگاه و شخص مدیرعامل در شرایط تاثیرگذار است. باید به این فکر کرد که باشگاهی با مشکلات مالی شدید برای دو مهاجم (که خریدشان آنچنان حیانی نبود) نزدیک به 700 هزار دلار هزینه کرد. همچنین است هزینه استخدام مربی جدید در زمستان که نزدیک به 500 هزار دلار (یک رکورد) بود.
همچنین مدیران باشگاه پرسپولیس به جای پرداخت به موقع پول به کالدرون، از او یک شاکی حقوقی جدید ساختند درحالی‌که قرارداد طوری تنظیم شده بود که پرسپولیس می توانست دست بالا را داشته باشد. آنچه در پایان کار برانکو در ایران رخ داد نیز بی‌سابقه بود. اینکه سرمربی مورد علاقه هواداران پرسپولیس بعد از سه قهرمانی به فیفا شکایت ببرد.موضوع عجیب دیگر:اینکه قرارداد 105 هزار یورویی زلاتکو ایوانکوویچ فقط به دلیل دیرکرد 100 هزار یوروی اضافه خرج روی دست پرسپولیس گذاشته. باورتان می‌شود؟


مورد شگفت انگیز دیگر هم ماریو بودیمیر است؛ بازیکنی که فصل گذشته به پرسپولیس آمد و گل قهرمانی این تیم را زد. اما چرا مدیرعامل وقت پرسپولیس(عرب) هیچ فعالیت کارسازی در جهت جلب نظر او و بستن و فسخ قرارداد انجام نداد؟  موضوع دیگر این که پرسپولیس با وجود در اختیار داشتن جمعی از بهترین حمله وران ایران چرا نزدیک به 1.2 میلیون دلار صرف خرید مهاجم در دو پنجره کرد؟
دیشب آقای انصاری‌‌فرد ادعای عجیبش در قرارداد با شرکت آتیه پرداز را تکرار کرد. اینکه آینده پرسپولیس با یک اپلیکیشن بیمه شده و همه مخارج از این طریق پرداخت می‌شود اما اینکه یک اپ با نصب محدود تا چه حد می‌تواند درآمد به باشگاه سرازیر کند، نکته مهمی است؛ شاید مجموعه ای به عظمت و گردش مالی  اسنپ هم نتواند!


پس احتمالا در باشگاه خوش‌خیالی عجیب و عظیمی در جریان بوده و قراردادهای بی محابا به اتکای همین ارقام خیالی است.  حالا می‌شود برگشت به خانه اول و پاسخی که در تیتر مطرح شد: دوگانه مدیرعامل - هیئت مدیره وجود ندارد. هر دو طرف به یک اندازه در بی‌تدبیری‌ها سهیم‌اند. اما جلوتر از این‌ها، کلیت فوتبال باشگاهی در ایران است که ماجرا را به این سمت سوق داده.بیایید بپذیریم که با این مدیریت و با این بینش کلی فوتبال باشگاهی ایران از این جلوتر نخواهد رفت.انگار هرچه که آب نشت کرده از سوراخ‌های قایق را بیرون ریختیم افاقه نکرد و باید اماده غرق شدن این تایتانیک ناقص الخلقه باشیم. مهمترین سرگرمی ما که حالا صدای خوردن کفگیرش به ته دیگ ترسناک است.


اتفاقا چه خوب که استعفای محمدحسن انصاری‌فرد در شبی مطرح شد که بحث برنامه فوتبال برتر اساسنامه فدراسیون فوتبال بود.فدراسیونی که انتخاباتش به واسطه موضوع قدیمی و همیشگی دخالت دولت به تعویق می‌افتد. فدراسیونی که هرگز راه‌حلی برای نجات فوتبال و کمک به باشگاه‌ها نداشته... و دولت و وزارت ؛این وضع استقلال و پرسپولیس دو باشگاهی است که همیشه به اداره متفاوت  وجذب منابع مالی بزرگ و ثروتمند شدن آنها در دوره آقای سلطانی‌فر بالیده‌اید. 


بفرمایید این ورشکستگی و درماندگی و نفاق و دربدری را تحویل بگیرید و در تالار افتخارات قاب‌اش کنید.


پژمان راهبر

پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب یک شایعه عجیب در مورد قطبی و تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌های اخیر شایعات فراوانی در مورد احتمال بازگشت افشین قطبی به فوتبال ایران منتشر شده است. بعد از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، امیر قلعه‌نویی در یک برنامه تلویزیونی از همکاری با سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس استقبال کرد و از آن مقطع اخبار در مورد احتمال حضور افشین قطبی در کادر فنی تیم ملی ایران شنیده شده است.

البته افشین قطبی در یک مصاحبه مفصل و اختصاصی با ورزش سه پیش از تعطیلات نوروز مدعی شد هنوز در این مورد به جمع‌بندی خاصی نرسیده و هنوز توافقی بین طرفین حاصل نشده است.

اما در ۴۸ ساعت اخیر شایعات عجیبی در مورد احتمال حضور افشین قطبی در تیم ملی ایران مطرح شد که خیلی زود با تکذیب مدیر برنامه و دوست نزدیک او مواجه گردید. 

چندی قبل حمید مطهری، دستیار امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا، رسماً به عنوان سرمربی تراکتور فعالیت خود را آغاز کرد و به نظر می‌رسد جدایی او از تیم ملی قطعی شده باشد. دیروز شایعاتی منتشر شد که قرار است افشین قطبی به عنوان دستیار و جانشین حمید مطهری در تیم ملی ایران مشغول فعالیت شود که به نظر این خبر صحت ندارد. مهدی حاجی‌باقر، مدیر برنامه افشین قطبی، در مصاحبه با ورزش سه مدعی شد هیچ صحبتی در خصوص حضور افشین قطبی به عنوان دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی وجود نداشته و سرمربی فعلی تیم ملی ایران اخیراً در ارتباط با خود افشین قطبی پیشنهاداتی در خور تخصص و حرفه او ارائه داده و قرار است به زودی سرمربی فعلی اف سی ونکوور کانادا در این مورد پاسخ نهایی را به خود امیر قلعه‌نویی اعلام کند.

اما اخبار در مورد حضور دائم افشین قطبی به عنوان دستیار در کادر فنی امیر قلعه‌نویی به هیچ عنوان صحت ندارد و قرار نیست قطبی در این سمت در تیم ملی ایران مشغول به فعالیت شود.

دیگر خبرها

  • شایعات حضور قطبی در تیم ملی ایران تکذیب شد
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • قطبی دستیار قلعه‌نویی‌ نمی‌شود
  • مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا
  • افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد
  • تکذیب یک شایعه عجیب در مورد قطبی و تیم ملی
  • سعیدی: از هیچ باشگاهی به اندازه پرسپولیس حمایت نشده است / لشگری: سپاهان سقف بودجه را منفجر کرد و امتیازاتش هم برگشت / فیلم
  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • یادداشت: پیغامی برای هاشم بیگ‌زاده!