Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@16:46:37 GMT

علیدوستی: تعویق بازی‌های ملی به سود ماست

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۸۲۸۸

علیدوستی: تعویق بازی‌های ملی به سود ماست

ستاره چند دهه فوتبال ایران با اشاره به این که پیشنهادات خوبی از سرخابی ها داشته اما از این که به این دوتیم نرفته، ابراز شادمانی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در دهه 60 فوتبال ملی ایران در انحصار بازیکنانی بود که برای استقلال و پرسپولیس توپ می زدند اما در این بین بودند بازیکنانی که با درخشش فوق العاده خود در تیم های دیگر جایگاهی تثبیت شده در تیم ملی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید علیدوستی یکی از این معدود ستاره ها بود که با پیراهن هما درخشید و یکی از ارکان موفقیت های تیم ملی در آن سال ها بود. او که این روزها پست مهمی ندارد با بیان این که نرفتن به استقلال و پرسپولیس تبعاتی برای او داشت از جمله خانه نشینی از این تصمیم خود دفاع کرد و حرف های جالبی در گفتگو با ایران ورزشی به زبان آورد.

 

* اتفاقات خوبی برای تیم ملی در سال 98 رخ نداد؟


بله، همینطور است، شاهد تغییرات روی نیمکت تیم ملی بودیم که متاسفانه موفق هم نبود و مجبور شدیم مجدداً روی نیمکت تغییرات ایجاد کنیم که در شرایط کنونی برای تیم ملی کشورمان اصلاً خوب نبود. ما بعد از کی‌روش در تیم ملی نزول داشتیم و این اتفاق افتاد و باید بپذیریم که سال 98 سال رکود فوتبال ما بود. البته این فوتبال روی دیگری هم داشت و اتفاقات خوب هم در این سال داشتیم.

 

*قبل از صحبت درباره اتفاقات خوب شما امکانات فوتبال کشورمان را در چه حدی می‌دانید؟


ما از لحاظ امکانات اصلاً اوضاع خوبی نداریم، هم نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری دارای مشکلات زیادی هستیم. شما به هیچ وجه نمی‌توانید امکانات فوتبال ما را حتی با کشورهای حوزه خلیج فارس مقایسه کنید. شاید برخی‌ها فکر کنند که در فوتبال پول زیادی هزینه می‌شود و احتمالاً این تصور درست است اما متأسفانه پولی که به فوتبال تزریق می‌شود، در راه درست و تهیه امکانات برای فوتبال هزینه نمی‌شود، باید بپذیریم که مسیر خرج کردن پول در فوتبال ما نادرست است و نیاز اساسی به اصلاح دارد، شاید اولین دلیل این هزینه غلط، نگاه صرف به نتیجه گیری است که متأسفانه در این موضوع هم به نتایج خوبی نرسیدیم.

 

*اشاره کردید به اتفاقات خوب در فوتبال در سال 98، این اتفاقات چیست؟


ببینید در کنار اتفاقات ناگواری که در فوتبال داشتیم و همه آنها را قبول داریم، مثل مشکلات تیم ملی فوتبال و نتایج ضعیفی که به دست آمد و یا ناکامی نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، ما روزهای خوب هم در فوتبال داشتیم و باید بپذیریم که فوتبال ما رو به رشد است، یکی از مسائل خوبی که در فوتبال کشورمان رخ داد، بلوغ فکری تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس بود. تفاوت فوتبال این دو تیم در روزهای حضور مربیانی مثل برانکو، کالدرون و یا استراماچونی کاملاً مشخص بود، این بلوغ فکری ممکن است گرفتار ضعف و قوت شود اما باید بپذیریم این یک اتفاق خوب بود که در فوتبال ما می‌ماند. کیفیت بازی‌های پرسپولیس و استقلال بسیار متفاوت بود. نباید صرفاً به نتیجه نگاه کرد و نوعی بازی و بازگشت این تیم‌ها در برخی از بازی‌ها نشان می‌دهد که این یکی از مسائل خوب فوتبال کشورمان بود.

 

*همین تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب نکردند؟


ببینید تیم‌های ما با چه شرایطی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. از نظر امکانات به هیچ وجه قابل مقایسه با تیم‌های دیگر حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نیستند.

 

*شما از بهترین‌های نسل خودتان بودید اما هیچ‌وقت به این دو تیم نرفتید؟


پیشنهاد داشتم ولی نرفتم. تیم ملی تقریباً از بازیکنان استقلال و پرسپولیس تشکیل شده بود و من هم در میان آنها از هما حضور داشتم. در آن سال‌ها فوتبال ایران دو قطبی بود ولی من به پیشنهاد این دو تیم جواب منفی دادم. دلایل عمده‌ای وجود داشت که به این دو تیم نرفتم. هر دو تیم بزرگ و محترم هستند. فکر کردم می‌توان بدون حضور در این دو تیم، مسیر ترقی و رشد را طی کرد. این مسیر را رفتم ولی با رنج طی کردم. همین الان هم به خاطر حضور نداشتن در این دو تیم رنج می‌کشم ولی پشیمان نیستم. همه مردم طرفدار این دو تیم هستند و حتی مدیران باشگاه‌ها و تیم‌ها مربیانی را انتخاب می‌کنند که در این دو تیم حضور داشتند و محبوب آنها هستند. این کار، باور و تصمیمی بود که خودم گرفتم و از آن پشیمان نیستم و انتخابم را دوست داشتم.

 

*یعنی فقط به دلیل کمبود امکانات این نتایج ضعیف به دست می‌آید؟


کنفدراسیون فوتبال آسیا کاری کرده است که نمایندگان ما در شرایط بسیار سختی به میدان می‌روند، بازی در خارج از خانه و مدام در سفر بودن تیم را نابود می‌کند و این هدیه کنفدراسیون فوتبال آسیا به رقبای نمایندگان ما در این رقابت‌ها است. هدیه‌ای که باید بپذیریم در سایه نداشتن کرسی در این کنفدراسیون همیشه به ضرر ما تمام شده است.

 

*فکر می‌کنید این نتایج قابل جبران باشد؟


نمایندگان ما قطعاً در خانه نتایج بهتری کسب خواهند کرد، هر چند کار برخی تیم‌ها سخت شده است اما امیدواریم نمایندگان کشورمان، حریفان در میدان و خارج از میدان را با هم شکست دهند.

 

* تیم ملی اوضاع خوبی ندارد و با دو باخت در ادامه بازی‌های مقدماتی جام جهانی حضور خواهد یافت.


به نظر من، قبل از بازی و البته انتخاب سرمربی و فشار به بازیکنان و کادر فنی باید برنامه‌ریزی مناسبی برای تیم ملی داشته باشیم. در هر بازی پیش از حضور تیم در میدان، مقدماتی لازم است که همین مقدمات باعث پیروزی و یا شکست تیم می‌شود، بازی فوتبال 90 دقیقه نیست و بازی و رقابت خیلی قبل‌تر از سوت داور شروع می‌شود که هر تیمی موفق‌تر عمل کند، نتایج بهتری هم کسب خواهد کرد. تیم ملی کشورمان ظرفیت غلبه بر بازی‌های سخت را دارد و نیازمند یک برنامه‌ریزی مناسب است.

 

*تعویق بازی ها به خاطر کروناویروس می‌تواند زمان مناسبی در اختیار تیم ملی قرار دهد، می توانیم از این فرصت استفاده کنیم؟


اینکه در چنین شرایطی این فرصت برای ما مهیا شده خیلی خوب است. به هر حال یک شانس خوب برای تیم ملی کشورمان به وجود آمد. ما با تغییراتی که روی نیمکت داشتیم، به این فرصت بسیار نیازمند بودیم. هر چند مهم‌تر از این فرصت همان طور که گفتم بحث برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از این فرصت هم مستلزم برنامه‌ریزی و هدایت تیم ملی به سمت بهتر شدن است. این که ما بتوانیم از این فرصت برای کارهای عقب افتاده استفاده کنیم  خیلی مهم است. تعویق بازی‌ها این فرصت را در اختیار همه تیم ها و رقبا خواهد گذاشت و لی شاید برای ما فرصت مهم تری باشد. امیدوارم با بهترین شرایط و با برنامه‌ریزی مناسب و بهره گیری از نظر همه کارشناسان دلسوز فوتبال،  در روزهای آینده خبر های بهتری از تیم ملی بشنویم.

حمید علیدوستی (سرمربی) نوجوانان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نوجوانان استقلال و پرسپولیس باید بپذیریم برای تیم ملی اتفاقات خوب برنامه ریزی دو تیم فوتبال ما بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • خط و نشان فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها/ احتمال تعویق لیگ آینده
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)
  • تعویق مسابقات بوکس نونهالان
  • نکونام: ما همه تلاشمان را می‌کنیم، دیگر هر چه شد تقدیر ماست
  • نکونام: تلاشمان را می‌کنیم، دیگر هر چه شد تقدیر ماست
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • رجب‌زاده: ۳ امتیاز بازی با استقلال ملاثانی حق ماست