Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:34:42 GMT

هنرستان‌ها به کمک نظام سلامت شتافتند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۸۳۰۹

هنرستان‌ها به کمک نظام سلامت شتافتند

۶ واحد هنرستانی در استان‌های خوزستان، لرستان و چهار محال بختیاری در تولید ماسک پارچه‌ای، افشانه برقی جهت ضد عفونی کردن محیط و تولید مواد شوینده با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به خدمت گرفته شدند.

به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه گفت: در پی اعلام آمادگی هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش و در راستای بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود کشور به منظور کمک به مدیریت بحران و در جهت کنترل وجلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این برهه حساس، جمعی از هنرستان‌های سراسر کشور، همگام با دیگر دستگاه‌های اجرایی به کمک نظام سلامت کشور شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه افزود: توانمندی‌های هنرستان‌ها در نظام آموزش مهارتی رسمی کشور، باتوجه به ماهیت رشته‌های تولید محور و خدمات محور، قابل توجه است که در این مقطع ظرفیت‌ رشته‌های طراحی دوخت، صنایع شیمیایی، مکاترونیک، و...‌.برای تهیه و تولید لوازم بهداشتی و پزشکی، ازجمله، ماسک، روپوش، موادشوینده وضدعفونی کننده، سمپاش، ...‌بکار گرفته شدند.

وی گفت: در سطح کشور ۱۳۰۰ هنرستان طراحی دوخت، ۱۳۰ هنرستان صنایع شیمیایی و ۱۲ هنرستان فنی‌ حرفه‌ای مکاترونیک فعال هستند که به دلیل دارا بودن کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و با توجه به توانمندی‌های بالقوه و بالفعل هنرستان‌ها، امکان مشارکت و همکاری موثر درشرایط کنونی را دارند.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کمرئی گفت: تاکنون ۶ واحد هنرستانی در استان‌های خوزستان، لرستان و چهار محال بختیاری در تولید ماسک پارچه ای، افشانه برقی جهت ضد عفونی کردن محیط و تولید مواد شوینده با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به خدمت گرفته شده‌اند و بر اساس دعوت وزارت صمت و تصمیم جلسه روز گذشته مقرر شد در سطح هنرستان‌های شهر تهران و شهرستان‌های تهران نیز تولید ماسک در برنامه کارگاهی این هنرستان‌ها قرار گیرد تا با هماهنگی و همکاری اتحادیه پوشاک تهران توزیع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ماسك هنرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم اظهار کرد: امسال میزبان بیش از ۲۲۷ هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا پایه دوازدهم بودیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در ارائه خدمات و برنامه‌های آموزشی و تربیتی شرکت دارند، تصریح کرد: دو عرصه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین محل رخدادهای آموزشی و تربیتی است که شامل مدرسه و نیروی انسانی و معلمان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه امسال بزرگداشت هفته معلم با شعار ویژه «همه مدیون توایم» عنوان کرد: وقتی صحبت از معلم می‌کنیم صحبت از جایگاه معلمی و تاثیر آن در جامعه بوده و بسیاری از دستاوردهای جامعه ماحصل فرهنگ آموزش عالی و تعلیم و تربیت است.

وی در مورد نوسازی و احداث مدارس جدید یادآور شد: سال گذشته اداره نوسازی و تجهیز مدارس ۲۱۸ کلاس در سطح استان تحویل داد که این رقم در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

اسماعیلی با بیان اینکه در عین وجود مدارس تخریبی، مدارس نوساز و منظم هم داریم، خاطرنشان کرد: بعضی از مدارس به لحاظ فیزیکی فرسوده است اما از لحاظ کیفیت آموزش و جایگاه تربیتی در سطح ممتاز است و در هیچ کجای استان هیچ مدرسه‌ای به حال خود رها نشده است.

وی در مورد کاهش سطح دانش دانش‌آموزان باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم، ابراز کرد: ممکن است بخشی از جامعه دانش‌آموزی علاقه‌ای به روند تحصیلی نداشته باشد اما آموزش و پرورش وظایف خود را برای تربیت آن‌ها انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد جذب نیروهای معمم بیان کرد: از جامعه روحانیون ۲۳ نفر از حوزه در آزمون‌ها پذیرفته شدند و در رشته‌های مرتبط با توانایی مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان خروج نیروها از آموزش و پرورش به دلیل نیاز به معلم در این نهاد در دو سال اخیر کاهش یافته است، تاکید کرد: تدبیری اتخاذ کردیم که کلاس‌ها خالی نماند و بعد از رتبه‌بندی بیش از ۱۰۰ نفر در صف ورود به آموزش و پرورش از دستگاه‌های دیگر هستند.

اسماعیلی از جذب ۱۴۰ نفر نیروی فنی برای اشتغال در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در بحث نیروهای کیفیت بخشی نیز ۱۴ اردیبهشت ورود نیروها را پیش‌رو داریم.

وی با اشاره به اینکه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر نداریم مگر به دلیل بعد مسافت که به مدارس موجود برای سایر پایه‌ها ضمیمه شده باشد، عنوان کرد: از طرفی توسعه شهرک‌های اقماری نیاز به تاسیسات زیربنایی از جمله مدارس دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در دوره‌ای بخش قابل توجهی از اعتبارات به روستاها اختصاص یافت و مدارس خوبی در آن‌ها ایجاد شد که به دلیل مهاجرت در حال حاضر بلااستفاده مانده و آن‌ها را در مسیر فروش قرار می‌دهیم.

کد خبر 6093150

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست