Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی از صلح و سازش در بیش از چهل هزار پرونده در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد. تاریخ انتشار: 11:50 - 20 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۵۰۸

محمود رفسنجانی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از صلح و سازش در بیش از چهل هزار پرونده در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: بنای شورا‌های حل اختلاف بر رفع اختلافات و صلح و سازش استوار شده و عملکرد آن با رویکرد اصلاح ذات البین بیانگر آن است که این نهاد مردمی می‌تواند وظایف خود را به شکل مطلوبی انجام داده و در کاهش ورودی، موجودی پرونده‌ها و به حداقل رسیدن اوقات رسیدگی در محاکم دادگستری نقش بسزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رسالت شورا‌های حل اختلاف اصلاح ذات البین است و رویکرد قوه قضاییه در قانون جدید شورا‌های حل اختلاف احیای این رسالت است.

وی با قدردانی از اعضای شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۴۰ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی مختومه به سازش شده و این حکایت از تلاش مضاعف اعضای شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی دارد.   بیشتر بخوانید: صدور بیش از ۶۷ هزار ابلاغ الکترونیک تا ابتدای اسفندماه سال جاری
رفسنجانی همچنین ضمن بیان اینکه در راستای بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره اعطای نقش محوری به شورا‌های حل اختلاف برای افزایش امکان صلح و سازش در پرونده‌های قصاص، کارگروهی با محوریت شورای حل اختلاف در خراسان رضوی تشکیل شده، افزود: پرونده‌های قصاص دارای حساسیت‌های خاصی است و در مواردی با توجه به کیفیت و انگیزه وقوع جرم موجب خدشه بر آسایش و امنیت و جریحه دار شدن عفت عمومی می‌شود به طوری که تسریع در فرآیند رسیدگی خواسته آحاد جامعه است لکن در برخی موارد به علت قصور و غفلت به عنوان مثال قتلی که در یک نزاع دسته جمعی صورت می‌گیرد، در صورت قصاص آسیب‌های اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت لذا به منظور جلوگیری از چنین آسیب‌هایی اصلاح ذات البین و وساطت در جهت اخذ رضایت اولیاء دم لازم و شایسته است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح تمام الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی در شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی خبر داد و گفت: با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و پیرو سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه برای گسترش خدمات الکترونیک قضایی، در آذر ماه امسال این موفقیت در کارنامه شورا‌های حل اختلاف استان خراسان رضوی ثبت شد و در مراسمی با حضور ریاست شورا‌های حل اختلاف کشور از نخستین پرونده تمام الکترونیک در شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری شورا های حل اختلاف شورای حل اختلاف دادگستری خراسان رضوی شورا های حل اختلاف خراسان رضوی استان خراسان رضوی شش ماهه نخست هزار پرونده صلح و سازش قوه قضاییه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری

ایسنا/قزوین مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده تشکیل شده است.

علیرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمار عملکرد رسیدگی تعزیرات حکومتی در فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ در بخش کالا و خدمات ۸۹۷ پرونده با مبلغ جریمه و محکومیت ۳۰ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال، در بخش قاچاق کالا و ارز ۸۸ پرونده با مبلغ جریمه ۱۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال و در بخش بهداشت دارو و درمان ۸۲ پرونده  با مبلغ جریمه ۶ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در مجموع در فرودین ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده در تعزیرات حکومتی استان قزوین تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در سامانه ارتباطی ۱۳۵ ثبت یا برای رسیدگی فوری به تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲