Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@21:25:04 GMT

رویترز: ۱۸۰۰ زندانی طالبان در هفته جاری آزاد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۸۵۸۴

رویترز: ۱۸۰۰ زندانی طالبان در هفته جاری آزاد می‌شوند

منابع خبری می‌گویند که «اشرف غنی» امروز فرمانی را صادر خواهد کرد که براساس آن تا ۱۸۰۰ نفر از زندانیان طالبان در طی هفته جاری از زندان آزاد خواهند شد. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» روز گذشته در مراسم تحلیفش که در آن «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و همچنین ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان حضور داشت از صدور فرمانی در رابطه با آزادی زندانیان طالبان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که غنی پیش از این بارها تصریح کرده بود که مسئله آزادی زندانیان طالبان نیازمند ساز و کار روشنی است و باید در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی مطرح شود.

«رویترز» به نقل از منابع خبری نوشت که غنی با آزادی زندانیان طالبان به دلیل کسب تأیید آمریکا و دیگر کشورهای خارجی و حضور نمایندگان آن‌ها در مراسم تحلیفش موافقت کرد.

این منابع گفته‌اند که غنی امروز (سه شنبه) فرمانی را صادر می‌کند که براساس آن آزادی زندانیان بالای 52 ساله طالبان و افرادی که پایان دوره حبس آن‌ها نزدیک است، اولویت دارد.

یک مقام ارشد سابق افغان نیز گفت که آزادی زندانیان طالبان هزینه‌ای است که غنی باید برای حضور خلیلزاد در مراسم تحلیفش پرداخت می‌کرد.

پاکستان: در آزادی زندانیان طالبان پیشرفت‌هایی صورت گرفته استافغانستان| واکنش طالبان به برگزاری مراسم تحلیف اشرف غنی و عبداللهافغانستان|غنی: آزادی زندانیان طالبان باید از طریق سازوکار مشخصی انجام شود

وی افزود: زندانیان جوان طالبان در این مرحله آغاز نخواهند شد و شمار زندانیانی که آزاد می‌شوند ممکن است بین 1000 تا 1800 نفر متغیر باشد.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان آزادی زندانیان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود

سردار مسعود قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به لغو برنامه مراسم گرامیداشت حماسه غرورآفرین عملیات بازی‌دراز در هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر وضعیت نامساعد جوی و بارش شدید باران و رعدوبرق، در راستای حفظ سلامتی زائران برگزاری این مراسم به ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه موکول شد.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت این حماسه غرورآفرین و نیز افتتاحیه راهیان نور با حضور کاروان‌هایی از سراسر کشور در ارتفاعات بازی‌دراز، افزود: ۱۹ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز چهارشنبه یادواره شهید شیرودی در یادمان این شهید بزرگوار و همچنین یادواره شهدا در کنار حرم مطهر احمد بن اسحاق برگزار می‌شود.

جانشین سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: ۲۰ اردیبهشت ماه مصادف با روز پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح صعود به ارتفاعات بازی‌دراز انجام خواهد شد.

قنبری با تاکید بر آمادگی‌های لازم برای برگزاری این مراسم و میزبانی از زائران شهدای این عملیات، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار نفر از هموطنان از ۲۵ استان در این برنامه شرکت کنند.

به گفته وی، سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر به ارتفاعات بازی دراز صعود داشتند.

قنبری از آمادگی شهرستان‌های دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب برای اسکان زائران خبر داد و تصریح کرد: پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس هوایی و معاونت بهداری سپاه از ورودی استان کرمانشاه تا ارتفاعات بازی‌دراز مستقر خواهند شد و تمامی بیمارستان‌ها در آماده‌باش هستند.

وی در بحث موکب و خدمات‌رسانی به زائران، گفت: از ورودی این استان تا ارتفاعات بازی‌دراز موکب‌هایی به صورت خودجوش برپا می‌شود.

کد خبر 6096508

دیگر خبرها

  • مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان