Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار ماسک بهداشتی توسط مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: هزاران لیتر مواد ضدعفونی کننده و همچنین اقلام بیمارستانی از سوی مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد در حال تولید و عرضه به مردم و مراکز درمانی است.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و مشکلاتی که برای هموطنان ایجاد کرده است، افزود: با توجه به کمبود ماسک، تجهیزات پزشکی و مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها و فشار مضاعف بر اقشار مختلف مردم در پی احتکار این اقلام توسط عده‌ای سودجو، کمیته امداد با یک تصمیم کارشناسی تلاش کرده است از ظرفیت کارگاه‌ها و طرح‌های خوداشتغالی مددجویان برای تامین اقلام و لوازم بهداشتی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در همین راستا با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های مختلف و کسب مجوز‌های لازم، تعدادی زیادی از طرح‌های اشتغال در حال فعالیت مددجویان، به سمت تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و لوازم مورد نیاز کادر پزشکی و درمان هدایت شد.

عبدالملکی از تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار ماسک بهداشتی توسط مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد خبر داد و گفت: علاوه بر این، کارگاه‌ها و طرح‌های خوداشتغالی مددجویان در حوزه تولید لباس‌های بیمارستانی و مواد ضدعفونی کننده ورود کرده‌اند تا به نوعی بخشی از نیاز بازار و شبکه درمانی کشور را تامین کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: در حال حاضر در استان فارس چندین طرح اشتغال و راهبران شغلی به سمت تولید ماسک تغییر محصول داده و روزانه تعداد قابل توجهی ماسک‌های بهداشتی تولید و در اختیار مردم و مراکز درمانی قرار می‌دهند. همچنین در این استان یک مرکز نیکوکاری همکار با کمیته امداد و یک شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت این نهاد در حال تولید مواد ضدعفونی کننده هستند.

عبدالملکی اضافه کرد: در استان آذربایجان شرقی مرکز نیکوکاری مسجد امام حسین (ع) با همکاری مددجویان کار تولید ماسک بهداشتی را آغاز کرده و یک مرکز نیکوکاری در شهرستان سهند خط تولید خود را برای تولید ۱۰۰ هزار ماسک تا پایان سال برنامه‌ریزی کرده است. همچنین در استان سمنان نیز روزانه بیش از پنج هزار ماسک توسط ۱۰ نفر از مددجویان امداد در حال تولید است.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی و کرمانشاه نیز چندین طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد به تولید ماسک و اقلام بهداشتی رو آورده‌اند و روزانه بیش از ۵۰۰ دست لباس بیمارستانی در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از تولید روزانه سه هزار ماسک در اصفهان با کمک مددجویان خبر داد و گفت: یک مددجوی زن سرپرست خانوار در اصفهان با تولید گان، لباس و روکش‌های بیمارستانی و سربند یکبار مصرف، محصولات خود را در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی قرار می‌دهد.

وی افزود: در استان خراسان شمالی یکی از واحد‌های اشتغال امداد روزانه ۲ هزار ماسک تولید می‌کند و در تولید لباس بیمارستانی هم وارد شده است. همچنین در کرمان کارگاهی با حضور ۱۰ نفر از مددجویان روزانه هزار ماسک تولید و میان مردم توزیع می‌کند.

عبدالملکی تاکید کرد: در استان مازندران یک طرح دانش‌بنیان مورد حمایت کمیته امداد در بابل محصولات ضدعفونی کننده را تولید می‌کند و در نور، بابلسر و چالوس و فریدونکنار، مجریان طرح‌های خیاطی این نهاد به تولید ماسک در مقیاس متوسط رو آورده‌اند تا پاسخگوی نیاز هموطنان باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی تعداد زیادی از واحد تولیدی مددجویان با ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار ماسک کار خود را آغاز کرده‌اند و تولیدات خود را در اختیار مردم و شبکه بهداشت و درمان قرار می‌دهند.

وی گفت: در استان بوشهر نیز تعدادی از طرح‌های اشتغال در حال تولید ماسک هستند و در شهرستان لنگرود استان گیلان یکی از تولیدکنندگان تحت حمایت امداد، تولید ماسک و اقلام بیمارستانی را در دستور کار قرار داده است.

عبدالملکی افزود: در صورت نیاز بازار و شبکه بهداشت و درمان کشور، امکان افزایش ظرفیت تولید مددجویان برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور وجود دارد با تامین مواد اولیه، می‌توان میزان تولیدات این مددجویان را بالاتر برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماسک اقلام بهداشتی خوداشتغالی علوم پزشکی تولید ماسک معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مواد ضدعفونی کننده طرح های اشتغال مجریان طرح روزانه بیش ۱۰۰ هزار ماسک مراکز درمانی تولید روزانه حال تولید تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عاشوری، در نشست خبری با اشاره به فعالیت ۳۴ شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در ۳۱ استان کشور، گفت: علاوه بر شعب، در دفاتر کمیته امداد نیز یک نفر به عنوان عامل صندوق، خدمات تسهیلات، پرداخت و سایر خدمات را به مراجعان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق تا ۱۰ میلیون تومان هیچ‌گونه کارمزدی اخذ نمی‌شود، ادامه داد: برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز ۳ درصد، فقط یکبار به عنوان کارمزد دریافت می‌کنیم. همچنین عدم دریافت جریمه کارمزد و دیرکرد اقساط همچنان جاری است و ما هیچگونه جریمه‌ای از بابت دیرکرد اقساط دریافت نمی‌کنیم.

سپرده‌گذاری ۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت

وی با ارائه آمار میزان سپرده‌گذاران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع حدود ۱۰ میلیون نفر به عنوان سپرده‌گذار در این صندوق حساب دارند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یادآور شد: بزرگترین شبکه قرض‌الحسنه را در کشور داریم و علاوه بر اینکه خدمات را به صورت حضوری به جامعه هدف ارائه می‌دهیم، یکی از سیاست‌های ما این است که بتوانیم خدمات الکترونیکی را توسعه دهیم و در سال جاری سه خدمت جدید به شعبه دیجیتال صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اضافه می‌شود.

عاشوری گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، همه پیامک‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از طریق سرشماری SQEV ارسال می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ارائه عملکرد سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: در حوزه دریافت تضامین، تسهیلگری صورت گرفت دو سال گذشته درصد معوقات تسهیلات به زیر یک درصد کاهش پیدا کرد.

پرداخت تسهیلات به ۲۷۰ هزار نفر در سال گذشته

عاشوری ادامه داد: طبق بودجه سال ۱۴۰۲ باید ۴۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کردیم که با تلاش صورت گرفته، با افزایش منابع حدود هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم و همین عامل باعث شد بتوانیم بیشتر از سقف تعهد در سال گذشته تسهیلات پرداخت کنیم.

وی میزان کل تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته را حدود ۵۳۰۰ میلیارد تومان به تعداد ۲۷۰ هزار فقره اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات با ۳,۷۵۶ میلیارد تومان به تعداد ۲۱۵ هزار و ۸۰۶ فقره در سرفصل تسهیلات کارگشایی پرداخت شد.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین ۹۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و ۵۹۱ میلیارد تومان تسهیلات مسکن شامل خرید، احداث و تعمیر مسکن پرداخت شد.

عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا سال گذشته کل تسهیلات پرداخت شده بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به تعداد دو میلیون و ۲۵۰ هزار فقره است. همچنان بیشترین میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه کارگشایی با ۱۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان به تعداد یک میلیون و ۸۰۶ هزار فقره است.

وی افزود: در این مدت ۴۵۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن و ۳۷۲ میلیارد تومان تسهیلات فرهنگی پرداخت شده است.

ارائه جایزه خوش‌حسابی بانک مرکزی به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همه ساله به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه که رقم سپرده‌های مالی را در بانک مرکزی تأمین می‌کنند، جایزه سپرده قانونی پرداخت می‌کند که صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال ۱۴۰۲ از همین مرجع ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دریافت نموده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از سال ۹۶ تا ۱۴۰۲ بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بانک مرکزی به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت جایزه سپرده قانونی پرداخت شده است.

کد خبر 6092496

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد