Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:44:07 GMT

انهدام مقر رهبر گروه تروریستی النصره در غرب حلب

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۸۸۸۴

انهدام مقر رهبر گروه تروریستی النصره در غرب حلب

ارتش سوریه به حملات پیش‌دستانه خود علیه گروه‌های تروریستی ادامه داده و یگان‌های ارتش در پاکسازی مناطق آزاد شده پایگاه اصلی رهبر جبهه النصره را در ۱۵ کیلومتری شهر حلب شناسایی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در عملیات پاکسازی یگان‌های ارتش سوریه در مناطق آزاد شده آنها موفق به کشف یکی از پایگاه‌های اصلی ابو محمد الجولانی، رهبر جبهه النصره در منطقه عنجاره در ۱۵ کیلومتری شهر حلب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سانا، در این عملیات دژها و بخش‌هایی که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تروریست‌ها را تشکیل می‌دهند و الجولانی در طول سال‌های گذشته از آنجا حملات به شهر حلب و روستاهای حومه آن را هدایت می‌کرد، شناسایی شد.

الجولانی در این حملات صدها تن از مردم سوریه را به قتل رسانده و هزاران تن دیگر از آنها را از زندگی روزمره‌شان جدا کرده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد.

خبرگزاری سانا در ادامه گزارش داد: جغرافیای این منطقه به گونه‌ای است که یک دژ طبیعی برای این پایگاه ایجاد کرده و تروریست‌ها پایگاه‌ خود را در چند طبقه و با اتاق‌های مختلف زیر زمین حفاری کردند. این پایگاه چندین درب ورودی و خروجی دارد و تروریست‌ها برای جلوگیری از ریزش آن در دیوارهای ورودی و راهروها و همچنین اتاق‌ها از سنگ‌ها و صخره‌ها استفاده کرده‌اند.

اتاق‌های عملیات این پایگاه دارای تجهیزات لجستیکی پیشرفته، سیستم نوری، وسائل ارتباطی و نقشه‌های مختلف استان حلب و دیگر مناطق تروریستی بوده و در داخل پایگاه، خودروهای شخصی رهبرهای گروه‌های تروریستی شناسایی شد.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه روز دوشنبه در منطقه لیرمون در غرب حلب یک تونل به طول ۴۰۰ متر را که تا محله الخالدیه در شهر حلب حفاری شده، داخل یکی از ساختمان‌های در حال ساخت کشف کردند.

همچنین این یگان‌ها در طول چند روز گذشته در عملیات‌های پاکسازی خود سه پایگاه تروریست‌ها در شهرک کفر حمرة در حومه شمال غربی حلب را که ویژه ساخت راکت و خمپاره بودند، کشف کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه تروریست ها یگان ها شهر حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

لازم بذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق