Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک‌نژاد صبح سه‌شنبه در نشست با فعالان اجتماعی ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) گفت: ارتباط با رسانه‌ها از روزهای ابتدای مسئولیتم در شهرستان در برنامه ریزی های کاری بوده و به آن اعتقاد دارم.

وی اضافه کرد: در شرایط موجود در سطح جهان، کشور، منطقه نیز نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است، باید همبستگی‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا ویروس تقویت شده و گروه‌های مرجع و فعالین اجتماعی در مقابل شایعات روشنگری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاک‌نژاد افزود: امروز در حساس‌ترین برهه مسئولیت‌های اجتماعی خود قرار داریم و بهترین رسالت برای شما و فعالان اجتماعی آگاهی بخشی بیشتر به مردم نسبت به مخاطرات احتمالی شیوع این ویروس است.

فرماندار کنگان ضمن تاکید بر اهمیت سلامت جسمی و روانی مردم افزود: سلامت مردم در اولویت کار ماست و در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفته است و جا دارد از پرستاران، پزشکان، پرسنل اداری بیمارستان، شبکه بهداشت و درمان، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی که در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم هستند تقدیر و تشکرمی‌کنیم.

لزوم تقویت سلامت روانی

وی ادامه داد: در بحث سلامت روانی جامعه وظیفه رسانه‌ها و فعالان اجتماعی و کاربران فضای مجازی بسیار سنگینی است و نباید اجازه داد که شرایط جامعه به سمت نا امیدی، التهاب و تشنج پیش برود.

پاک‌نژاد ضمن اعلام آماده نبودن شهرستان کنگان در پذیرایی از مسافران گفت: کارگاه‌های ضایعاتی در شهرهای کنگان و بنک پس از چندین سال پلمب شده‌اند و کمپ‌های غیر ضروری شرکت‌ها در حال تعطیل شدن است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه‌های کنترل و پایش مسافران اولین امری است که شهرستان کنگان در آن پیش قدم شده است، ایستگاه‌هایی که در شیرینو، پرک، سیراف، بنک و ورودی‌های شهر کنگان از طرف شمال و جنوب به صورت جدی مشغول به فعالیت هستند.

ضدعفونی شهر و روستاها

فرماندار کنگان با بیان اینکه ضدعفونی شهر و روستاها آغاز شده است که در این راستا خیرین بسیاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهرستان را یاری کردند افزود: جلسات شورای سلامت با حضور مسئولان امنیتی و فضای شهرستان به طور مداوم در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: آمادگی لازم برای ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان با هماهنگی و همکاری مسئولین منطقه ویژه انرژی پارس وجود دارد. تمامی مهمانسراهای ادارات شهرستان تعطیل است و ساعات کاری درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها در سطح شهرستان افزایش یافته است.

پاک‌نژاد با بیان اینکه توزیع اقدام بهداشتی و ضدعفونی با اولویت کسانی که در خط مقدم مبارزه قرار دارند خواهد بود تصریح کرد: برخورد قاطع با خاطیان و پلمب واحدهای غیر بهداشتی در شهرستان در دستور کار است.

وی از عدم ارائه سرویس به مسافران و جلوگیری از چادر زدن در پارک‌ها و خاموشی بخشی از نوار ساحلی خبر داد و گفت: از شهردار و رئیس اداره امور مالیاتی می‌خواهم با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص عوارض سالیانه مالیات همکاری لازم با شهروندان و کسبه داشته باشند.

لزوم همکاری بانک‌ها

فرماندار کنگان تاکید کرد: بانک‌های عامل در شهرستان نیز بررسی لازم به منظور همکاری با شهروندانی که مشکلات بانکی از قبیل اقساط، چک دارند به عمل آوردند.

پاک‌نژاد اظهار داشت: از شبکه بهداشت و درمان می‌خواهم به صورت روزانه در این خصوص این بیماری اطلاع رسانی داشته باشد و از مردم عزیز نیز درخواست می‌کنم که این اپیدمی را جدی بگیرند و نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی حساس‌تر از همیشه باشند و این اطمینان را داشته باشند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در شورای تأمین شهرستان و با همکاری دوستان عزیز قضائی با آن دسته از افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی افزود: از سمن‌ها و فعالان اجتماعی نیز درخواست دارم که در زمینه اخبار و اطلاعات صحیح و امید بخش، آمادگی برای مواقع بحران و آموزش‌های خود مراقبتی در مقابله با این ویروس یاری کنند.

فرماندار کنگان اضافه کرد: از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر در منطقه نیز که در مسیر مقابله با این ویروس همکاری و مساعدت داشتند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 4874647

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر کنگان بوشهر ایلام گرگان شهرکرد ستاد مقابله با کرونا قزوین احتکار ماسک طبی بیرجند شیراز مشهد قربانیان کرونا زاهدان وزارت بهداشت فعالان اجتماعی فرماندار کنگان پاک نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین گفت: ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت، ارزیابی شدند.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه هفته سلامت بهانه‌ای برای تشدید در ارائه خدمات نظام سلامت و ترویج فرهنگ مراقبت و سلامت در خانوارها است، اظهار کرد: به همین مناسبت ۴۰۰۰ خانوار در استان قزوین برای آمادگی مواجهه در برابر مخاطرات طبیعی طی هفته سلامت ارزیابی شدند.

وی افزود: با همت بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان حوزه بهداشت طی ۱۰ روز اول اردیبهشت ماه موفق به ارزیابی ۴ هزار نفر از خانوارهای شریف استان قزوین در خصوص میزان آمادگی در مواجهه با مخاطرات و بلایا شده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طی این ارزیابی‌ها برای خانوارهایی که نیاز به آموزش دارند، در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت جلسات آموزشی برگزار شده و به صورت فردی و یا گروهی نحوه مدیریت خطر بلایا و حوادث آموزش داده شده است.

دیده‌بان تصریح کرد: طی این مدت تعداد ۳ هزار و ۵۱۹ خانوار استان قزوین در زمینه مواجهه با مخاطرات، زلزله و سیل در مراکز بهداشت آموزش داده شده‌اند و این برنامه همچنان در سرفصل برنامه‌های مراکز بهداشت استان قرار داشته و ارزیابی و آموزش خانوار در این زمینه طی سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در قزوین

وی از آغاز پویش سلامت دهان و دندان با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی در استان قزوین از امروز تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پویش سلامت دهان و دندان از امروز هفدهم اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی با شعار «دهان دریچه سلامت» در استان قزوین آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: بیماری‌های دهان و دندان افراد را در طول زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد، خوشبختانه بیشتر بیماری‌های دهان و دندان تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند و در مراحل اولیه درمان می‌شوند.

دیده‌بان ادامه داد: شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان، پوسیدگی دندان، بیماری‌های شدید لثه، بی‌دندانی و سرطان دهان است. در طول دوره زندگی سلامت دهان بر سلامت عمومی افراد اثرگذار است و تأثیر مهمی بر کیفیت زندگی افراد دارد بدین صورت که می‌تواند در تغذیه، عملکرد روزانه، تعاملات اجتماعی و اعتماد به نفس افراد تأثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه دندان‌پزشکان و مراقبان سلامت ممکن است اولین کسانی باشند که در معاینه افراد متوجه علائم بسیاری از بیماری‌ها شوند، گفت: آحاد جامعه در صورت وجود مشاهده هرگونه علائم و مشکلات دندانی به مراکز خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی مراجعه کنند.

کد خبر 751112

دیگر خبرها

  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی