Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به دلیل ترس از ویروس کرونا، که احتمالا بر عملیات نظامی آن در مناطق درگیری تاثیر می‌گذارد، مجبور خواهد شد درباره استقرارش در برخی از کشورهای جهان تجدیدنظر کند. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رای الیوم، ایالات متحده با وجود اعلام وضعیت اضطراری در برخی ایالت‌هایش مانند کالیفرنیا و شهر نیویورک، که شمار مبتلایان به کرونا در آنجا کمتر از صد نفر و تعداد فوتی‌ها زیر 20 نفر است، همچنان جزو کشورهایی است که این ویروس در آن به شکل نگران کننده‌ای گسترش نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی بزرگی در پنتاگون به‌ویژه درخصوص نیروی دریایی آمریکا و مارینزها( تفنگداران) به دلیل تردد مداوم آنها در پایگاه‌های نظامی، که آمریکا در بیشتر کشورها دارد، حاکم شده است. در واقع، ویروس کرونا به سه کشور اصلی، که آمریکا در آنجا استقرار نظامی دارد، یعنی کره‌جنوبی، ایتالیا و آلمان و در حدی کمتر در اسپانیا حمله کرده است.

پایگاه‌های خبری آمریکا، متخصص در امور نظامی، مانند انستیتوی نیروی دریایی، از نگرانی بزرگی که بر پنتاگون درخصوص انتشار ویروس کرونا در میان نیروهای نظامی آمریکا، از جمله در ناوهای هواپیمابر و پایگاه‌های نظامی در خارج، خبر دادند. یکی از نیروهای مارینز در ایالت ویرجینیا به ویروس کرونا مبتلا شده و از دو روز پیش این پایگاه محاصره شده و شخص مبتلا تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

آمریکا تحرکات سربازان خود را در ایتالیا و کره جنوبی محدود کرد

 

انتشار ویروس در پایگاه‌های زمینی و ناوهای هواپیمابر پنتاگون را در وحشت فرو می‌برد، درست همانطور که شرکت‌های هواپیمایی فعالیت‌های‌شان را کاهش داده‌اند پنتاگون نیز این کار را انجام خواهد داد؛ چرا که نگرانی‌هایی درخصوص وضعیت سلامتی سربازان آمریکایی در کره‌جنوبی، مانند ایتالیا، که یکی از کشورهای متضرر از ویروس کرونا است، وجود دارد.

ممکن است پنتاگون مجبور شود برنامه‌های استقرار نظامی کشتی‌های آمریکایی در دریاها و سربازان در پایگاه‌های نظامی در کشورهای خارجی را در راستای امان ماندن از ویروس کرونا، تغییر دهد. بدترین سناریو برای پنتاگون این است که نیروهای مستقرش در کشورهای خارجی را برای کمک به مبارزه با انتشار ویروس کرونا فرا بخواند؛ چرا که این امر تغییر بزرگی در برنامه‌های پنتاگون طی سال جاری و چه بسا در سال آِینده ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ویروس کرونا اخبار آمریکا ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ماهی جان در قزوین

ماهی جان کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!